Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297578 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MamaAs

Hier sneeuwt het dus nog niet, zal wel vertraging in zitten.

Ik verwacht er niet zoveel van ( dan kan het alleen maar meevallen ;) )
Wel een dikke bries, 5/6 en een gevoelstemp van-11.

Roland

Zo, vlug even de laatste pagina's meegelezen. Hier in Nijmegen zijn alle bruine en grijze plekken weer mooi wit na pakweg in totaal 2 uurtjes sneeuw vanmiddag. Niet meer dan een centimetertje hooguit, dat wel. Nu is het wachten op de intensievere sneeuwval die nu nog diep in Frankrijk zit. Denk wel dat het een latertje wordt, willen we dat nog live zien.

Is nu rustig geworden op het werk, dus kan ik de laatste paar uurtjes lekker hier meedoen.

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op zo 20 jan 2013 - 17:36
Oooh dit gebied lijkt heel erg mee te vallen, of draait het zo naar het noord oosten toe?
En komt er hierna nog een gebied aan?


Schijnt nog een 2e gebied aan te komen, daar m'n hoop dan maar op vestigen, ik wilde niet zeuren, maar moet nu toch een beetje m'n hart luchten, de eerdere Hirlam beelden hebben me in de steek gelaten, er zou meer vallen uit het 1e gebied, maar het taait af naar het westen...
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

jones

1) hier ligt nu een pak van zo'n 11 cm
2) GFS12z is volop winters met amper dooi komende week!

Het kan niet op voor mij!  ::)

Jenkie

Citaat van: Arend op zo 20 jan 2013 - 17:41
De gevallen hoeveelheid voor hier klopt wel ongeveer met wat er tot nu toe berekent werd door het model. Dat pak sneeuw moet er nu natuurlijk wel gaan komen, heb er alle vertrouwen in.

Ok! That's the spirit! Dan ik ook  ;)

Chase-Stormer

Citaat van: MamaAs op zo 20 jan 2013 - 17:43
Hier sneeuwt het dus nog niet, zal wel vertraging in zitten.

Ik verwacht er niet zoveel van ( dan kan het alleen maar meevallen ;) )
Wel een dikke bries, 5/6 en een gevoelstemp van-11.

Het waait behoorlijk inderdaad, maakt het onplezierig roken buiten  :P

steve22

Als het hier zo blijft waaien als het nu doet in Groningen kunnen we nog heel wat verwachten met de sneeuw erbij!

cd-ron

Yes, it's here. Den Helder meld (nu nog fijne poeder) sneeuw.
Hirlam had 100% gelijk!!
Carpe Noctum

MamaAs

Citaat van: matroesjka-world op zo 20 jan 2013 - 17:45

Schijnt nog een 2e gebied aan te komen, daar m'n hoop dan maar op vestigen, ik wilde niet zeuren, maar moet nu toch een beetje m'n hart luchten, de eerdere Hirlam beelden hebben me in de steek gelaten, er zou meer vallen uit het 1e gebied, maar het taait af naar het westen...

Ja dat is balen ja. Ach, de weergoden willen gewoon een Elfstedentocht joh ;)
en sorry dat ik het zeg, maar ik vind Hirlam niet zo heel erg meer betrouwbaar voor het noorden. Heeft het nu al een aantal keer 'fout' gehad

matroesjka-world

Citaat van: MamaAs op zo 20 jan 2013 - 17:50
Ja dat is balen ja. Ach, de weergoden willen gewoon een Elfstedentocht joh ;)
en sorry dat ik het zeg, maar ik vind Hirlam niet zo heel erg meer betrouwbaar voor het noorden. Heeft het nu al een aantal keer 'fout' gehad


Nou als die sneeuw weer zo om ons Friesland heen trekt dan ga ik weer in een 11-stedentocht geloven  :P
En als er niks valt dan kan ik dus morgen net zo goed gaan werken, had sneeuwvrij gevraagd en gekregen, maar op deze manier hoeft het dus niet. We wachten gespannen af, kijken of het 2e gebied ons meer geluk gunt  ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

marco-groningen

Ik heb net even gemeten en de stand is als volgt:

0,0000000cm  :-\

En als ik alles zo op zie lossen op de radar vrees ik dat we weer naast de boot gaan vallen. Ondanks dat Hirlam e.d. anders zeggen.

Roland



http://www.meteo60.fr/radars/animation-radar-france.gif

Heb toch het idee dat dit gebied rap naderbij komt. De Fransen spreken op hun website bij verschillende Oost-Franse plaatsen over 'Neige Forte'. Dan gaat het toch kriebelen?

gilleeesss

Citaat van: marco-groningen op zo 20 jan 2013 - 17:54
Ik heb net even gemeten en de stand is als volgt:

0,0000000cm  :-\

En als ik alles zo op zie lossen op de radar vrees ik dat we weer naast de boot gaan vallen. Ondanks dat Hirlam e.d. anders zeggen.

Zou je er niet depri van worden? - Jullie neerslagzone moet nog komen;.. srsly.. al 1000x gezegt

PatrickM

Veel mensen geven het nu al op zo te zien, en de dag is nog niet eens voorbij. :)

Koen-IJM

Verschil tussen stoep en straat is hier nu al niet meer te zien. Schat dat er 5~10 CM is gevallen tot nu toe maar erg moeilijk te zeggen omdat het enorm stuift. En zo te zien later vanavond/vannacht weer een sneeuwgebied. Kom maar op met die sneeuw! Vind het allemaal prachtig. Morgen zeker even plaatjes schieten en delen :)

Ries

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 17:55
Nieuwe Hirlam animatie! Vanuit het zuiden lijkt nog meer sneeuw te komen.


beutje heul klein!

zorba

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 17:55
Nieuwe Hirlam animatie! Vanuit het zuiden lijkt nog meer sneeuw te komen.


Euhh Ramon, ik heb een vergrootglas nodig :P:D
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Weatherman

Citaat van: Ramon Oost op zo 20 jan 2013 - 17:55
Nieuwe Hirlam animatie! Vanuit het zuiden lijkt nog meer sneeuw te komen.


Laat maar komen, kan nog wel wat bij, haha echt een prachtige winterdag  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ramon Oost

nieuwe Hirlam animatie! Vanuit het zuiden lijkt nog meer sneeuw te komen. (nu wel groot).


Henk1976

Citaat van: marco-groningen op zo 20 jan 2013 - 17:54
Ik heb net even gemeten en de stand is als volgt:

0,0000000cm  :-\

En als ik alles zo op zie lossen op de radar vrees ik dat we weer naast de boot gaan vallen. Ondanks dat Hirlam e.d. anders zeggen.

Klopt allemaal nog steeds zoals Hirlam heeft voorspeld. Het is bijna 18:00 uur, en het moet hier nog beginnen. Geduld, meer heb je niet nodig.

Powered by EzPortal