Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297660 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jenkie

Ik ben ook benieuwd waar het nog vandaan moet gaan komen.....

Jan van Ooijen

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 16:42

Maar nogmaals ik weet het niet. ik zou het heel fijn vinden als Iemand #Jan #Johann of een andere expert me hierin zou willen helpen om te kijken of ik het snap of dat ik het volledig mis heb...

Hehehe heb het vandaag al een stuk of drie keer geschreven. Gewoon afwachten, hirlam zit er erg goed op.

Het zuidoosten van het land komt in elk geval op hoogte in de warme sector van het occluderend frontaal systeem. Het neerslaggebied trekt langzaam noordwaarts en intensiveert in de nacht naar maandag weer vanuit Duitsland dankzij een 500 hPa hoogtetrog. Het noorden heeft tot maandagmiddag te maken met dit systeem. Een volgend laagje komt op maandag 00 UTC bij Bretagne aan land en loopt opvullend noordoost. Op maandag eind van de middag bereikt het bijbehorende frontale systeem het zuiden van het land.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

SuperGrover


winter

Jan het sneeuwgebied nu ten hoogte van Zwitserland trekt dat ook naar Nederland (het zuiden) en op welke hoogte draait het gebied in Duitsland naar Nederland vanuit limburg of waar?

Joep

Putto verwacht sneeuwstorm en sneeuwjachten tot 1,5 meter vanavond  ???

Ed Deijkers

Als iedereen zijn woonplaats even invult, dan wordt het wat duidelijke wat waar gebeurt, anders krijgt Putto gelijk omdat alles dan hier valt:)
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

Jenkie


hoffies

Twitter: @hoffnar2911

Thunderfreak

8 cm sneeuw bijna en sneeuwt goed door!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Kiwitwins

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 16:44
Hehehe heb het vandaag al een stuk of drie keer geschreven. Gewoon afwachten, hirlam zit er erg goed op.


Ik bedoelde het niet vervelend Jan. ik bedoelde alleen maar of iemand van jullie tijd en zin had om samen met mij naar het stromingsfilmpje te kijken en de buien die er nu zijn.  Het ging mij er alleen maar om dat ik wilde kijken of ik de dingen die ik afgelopen jaren heb geleerd ook daadwerkelijk snap of dat ik er gewoon compleet naast zit en nog verder moet leren. Ik had het niet over occlusies of fronten die nog moeten ontstaan, maar over de trekrichtingen van buien die er op dit moment zijn in Duitsland en Frankrijk. Ik lees al de hele dag ieder bericht wat ik langs zie komen. je zult mij niet horen vragen of er nog sneeuw komt en hoe laat en hoe veel. Ik probeer alleen maar antwoord te geven op vragen die voorbij komen maar had dan graag soms wat feedback van iemand die weet waar die het over heeft omdat ik niet zomaar onzin uit wil kramen.

Ik snap dat je veel vragen krijgt die niet te beantwoorden zijn en 1000 keer dezelfde vragen moet beantwoorden. maar soms zit er ook gewoon iemand tussen die daadwerkelijk iets wil leren en hoopt dat ze daar af en toe in geholpen word.
Gr Claudia
Het is maar dat je het weet.

wesleylollol

pijnacker krijgt nu het actiever gedeelte dikke vlokken die horizontaal in de lucht vliegen ongeveer 8/9 cm gevallen maar door de wind op sommige plekken 20+

Vomera

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 16:45
Jan het sneeuwgebied nu ten hoogte van Zwitserland trekt dat ook naar Nederland (het zuiden) en op welke hoogte draait het gebied in Duitsland naar Nederland vanuit limburg of waar?

Zo aan de stroming te zien ben ik bang dat het toch duitsland in trekt. Momenteel zitten er ook buien bij nancy die ook duitsland intrekt. Tot in de avond bij noord frankrijk zal de stroming zuid tot zuid-oost zijn waarna hij in de nacht zuid naar zuid-west gaat..

Correct me if i'm wrong :)

winter

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 16:51
8 cm sneeuw bijna en sneeuwt goed door!

Woohw vandaag gevallen of dinsdag meegerekend??

just0408

Ja, hier ligt volgens mij nog maar amper een centimeter.
Ik ben ook niet van steen.

Thunderfreak

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 16:54
Woohw vandaag gevallen of dinsdag meegerekend??

Vandaag,als ik nauwkeurig ben zit ik gemiddeld op 6 cm,met duinen van +/- 15/20 cm .  And counting...

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Jan van Ooijen

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 16:52
Ik had het niet over occlusies of fronten die nog moeten ontstaan, maar over de trekrichtingen van buien die er op dit moment zijn in Duitsland en Frankrijk.

Het laadrukgebiedje wat nu thv Belgiƫ/Luxemburg zit zorgt ervoor dat mogelijk het Duits stukje sneeuw naar het oosten gaat, wat momenteel thv Frankrijk zit en losse buitjes in Duitsland/Luxemburg krijgt heel het land mee te maken.Je zat redelijk goed wat dat betreft.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zwoof


Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

PatrickM

Ik ga geen 20 pagina's teruglezen ;D Maar ook hier sneeuwt het en de vorming van sneeuwduinen is al goed begonnen! In de tuin kleine heuveltjes. :) Dit weer is tegek!

Vomera

Maastricht nu al een tijdje droog (2 uur) en een wandeling gemaakt. Ongeveer een 2 cm erbij gekomen maar door de ijzel hard geworden en compacter gemaakt.

Powered by EzPortal