Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297644 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Tot nu toe redelijk tegenvallend hier in Helmond. Misschien 2 cm sneeuw gevallen op echt dat we dan in de loop van de avond nog veel erbij krijgen.
Want zie dat het neerslag gebied net voorbij de zuidelijke provincies meteen super toenam in intensiteit waardoor daar veelal matig sneeuwval en grote vlokken waarschijnlijk.

wimbaens

Volgens GFS zou in Limburg zo goed als niks meer vallen vandaag, ik hoop dat Hirlam positiever is.

Hans

Ondertussen is het weer droog geworden  :D

Weatherboy

Siberiƫ taferelen hierzo :D Dikke sneeuwjacht aan de gang! Net even naar het Amsterdamse bos geweest en daar waaide het echt hard, misschien zo even de foto;s erbij. 2 cm nieuwe sneeuw.

zwoof

Citaat van: just0408 op zo 20 jan 2013 - 16:35
Misschien klontert het allemaal een beetje samen (vanuit Oost Frankrijk komt ook een neerslaggebied razend snel onze kant op) en gaat dat gebiedje wat jij bedoelt hoofdzakelijk over noord Nederland (Drenthe, Groningen).
Het ging over of het noorden nog wat kan verwachten  ;)

Chase-Stormer

Nog niets gevallen, maar kan niet lang meer duren denk ik.

Zit toch sterk te denken om te verhuizen naar Hier, hoor er zulke goede verhalen over :D

Ed Deijkers

Begint net te sneeuwen gelukkig woon ik Hier
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

pietjelol

sneeuwt hard en het stuift heel hard. Alles ondertussen al weer wit

Rogierhgv

Nog geen enkele vlok waargenomen in Hoogeveen, we wachten geduldig af wat er komen gaat.

wesleylollol

in pijnacker ligt nu zo'n 8 cm erbij maar sommiige sneeuwduinen komen bij de 20 cm ofzo XD
ben benieud wat we nog kunnen verwachten met dat gebied in duitsland

hoffies

Citaat van: Chase-Stormer op zo 20 jan 2013 - 16:38
Nog niets gevallen, maar kan niet lang meer duren denk ik.

Zit toch sterk te denken om te verhuizen naar Hier, hoor er zulke goede verhalen over :D

Nog ff geduld! ;-)

http://www.meteo-julianadorp.nl/contents/nl/d12_Webcam-MeteoJulianadorp.html
Twitter: @hoffnar2911

Jenkie

Het is hier gestopt. denk dat er een halve cm ligt... Of nog minder....

boeskool

Citaat van: Chase-Stormer op zo 20 jan 2013 - 16:38
Nog niets gevallen, maar kan niet lang meer duren denk ik.

Zit toch sterk te denken om te verhuizen naar Hier, hoor er zulke goede verhalen over :D
Het sneeuwrijkste plaats van Nederland is Hier....even mijn Tomtom instellen. ;D
Als het sneeuwt op 30 november dan volgt snel december.

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op zo 20 jan 2013 - 16:37
Siberiƫ taferelen hierzo :D Dikke sneeuwjacht aan de gang! Net even naar het Amsterdamse bos geweest en daar waaide het echt hard, misschien zo even de foto;s erbij. 2 cm nieuwe sneeuw.

Hey een Weatherboy die een lachend smiley gebruikt :P Benieuwd naar de foto's, graag in fototopic
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

boeskool

Citaat van: Jenkie op zo 20 jan 2013 - 16:40
Het is hier gestopt. denk dat er een halve cm ligt... Of nog minder....
In Oldenzaal sneeuwt het nog stevig door.
Als het sneeuwt op 30 november dan volgt snel december.

Kiwitwins

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 16:33
Als ik naar de stromingsfilm kijk zou het gebied moeten kantelen toch?

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/stromingsfilm/nederland.html

Als ik dan even als complete amateur naar dat stromingsfilmpje kijk heel objectief. Lijkt mij de stroming die vanuit het zuidwesten komt op dit moment sterker. De echte kanteling zou pas plaats kunnen vinden rond 3 uur vannacht. Tegen die tijd is dat gebied allang oostwaarts omhoog getrokken. En zou alleen nog over het noorden kunnen komen. Mijn gebied zit in de stroming opwaarts en zou eventueel het zuiden nog kunnen halen...
Maar nogmaals ik weet het niet. ik zou het heel fijn vinden als Iemand #Jan #Johann of een andere expert me hierin zou willen helpen om te kijken of ik het snap of dat ik het volledig mis heb...
Het is maar dat je het weet.

Ed Deijkers

Ik heb gehoord dat het flink tekeer gaat in Hier, woonde ik er maar, zucht...:)
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

bliksems

worden die kleine sneeuwgebiedjes bij brabant en limburg, 1 groot gebied?
moet daar de sneeuw van vanavond en morgen vandaan komen?of?
graag even uitleg iemand.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jenkie

Citaat van: boeskool op zo 20 jan 2013 - 16:42
In Oldenzaal sneeuwt het nog stevig door.

Jemig, dan is het echt plaatselijk! Helaas komt het vanuit Oldenzaal niet deze kant op als ik het zo zie  :)

Ed74

Mijn inschatting is dat vanavond rond tienen de volgende sneeuwstoring binnenkomt vanuit het zuidoosten richting midden en daarna naar het noordwesten trekkend...

Powered by EzPortal