Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297541 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petje

Citaat van: ron12 op zo 20 jan 2013 - 15:27
effe offtopic, stadsverwarming Eindhoven Breda Tilburg uitgevallen wegens een storing,bron telegraaf,duizenden zitten in de kou

ben ik blij dat ik geen stadsverwarming heb

Dzjengis

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 15:19
Onder tussen nieuwe GFS pluim op weerplaza en ja GFS gaat toch voor doorzetten van winter en ook op zeer lange termijn weer meer leden die voor winter gaan! (voor noorden nog kouder met deze week grote kans op strenge vorst)

Deze pluim, met dooi vanaf de 29/30ste, is zeer constant met de pluimen van de afgelopen vier dagen. Verder zie ik niet meer leden op langere termijn die voor winter gaan, eerder minder!

Chase-Stormer

Tis Alkmaar voorbij, kan nu niet lang meer duren dus.... hopelijk eindelijk een dun laagje straks :D
Kan niet wachten om te zien wat die bui in DLand verder gaat doen :)

jornonweer

Citaat van: petje op zo 20 jan 2013 - 15:27
hoezo hebben wij pech??

we hebben al in december sneeuw gehad
laatst sneeuw vandaag sneeuw en misschien vanavond weer

dus hoezo pech

hier ligt niet echt heel veel, het westen had vorige keer al geluk, deze keer gaat het noorden met de grote pot lopen, hier ijsregent het al de hele tijd en voor vanavond ik weet niet, als dat het zuidoosten wilt raken wat boven duitsland hangt, mag het nog zwaar activeren of westwaarts trekken  :o
Danger is real, fear is a choice.

NitroGenetics

het is inmiddels al 10x gezegt dat geheel nederland temaken krijgt met sneeuw dus ook groningen, sterker nog er wordt 10cm verwacht voor noord nederland, aan de sneeuw die gaat komen ontkomen we niet meer aan, de vraag zal echter worde hoeveel sneeuw er zal gaan vallen.

verwachting is 10cm maar het zou zomaar 20 of mischien zelfs 25cm worden op lokale plaatsen. en niet te vergeten dat driftsneeuw ook mogenlijk is.

Aris

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 14:11
Euhwat zie ik niet dan? Is toch allemaal sneeuw tot en met morgen in de uurlijkse hirlam?
In de middag lost het op. Ik vroeg je over de avond.
Snap ik het nu niet of?...

just0408

Ik nam daarnet - zowaar - het eerst dwarrellende sneeuwvlokje waar.  Hooray!!! Hooraay! :D
Ik ben ook niet van steen.

Johannes

Citaat van: Chase-Stormer op zo 20 jan 2013 - 15:30
Tis Alkmaar voorbij, kan nu niet lang meer duren dus.... hopelijk eindelijk een dun laagje straks :D
Kan niet wachten om te zien wat die bui in DLand verder gaat doen :)

Op de radar ja, in Alkmaar nog geen sneeuw momenteel.

Thunderfreak

Voorlopig zit de regio rotterdam goed,gebied blijft aangroeien en zoals Hirlam ook liet zien zal dit voorlopig wel zo doorgaan met soms een pauze erin. Zoals het nu dus valt komen de verwachte cmers goed in de buurt.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Koen-IJM

Als dit zo doorgaat de rest van de dag gaan hier wel eens een cm of 10 gaan vallen. Overigens al veel wind. Sneeuw snuift nu al tot hopen! Vraag me af waarom er geen code oranje voor NH is uitgegeven...

just0408

Citaat van: Johannes op zo 20 jan 2013 - 15:36
Op de radar ja, in Alkmaar nog geen sneeuw momenteel.

Je moet wel even goed kijken, wil je de eerste sneeuwvlokjes kunnen waarnemen.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Thunderfreak

Citaat van: Koen-IJM op zo 20 jan 2013 - 15:37
Als dit zo doorgaat de rest van de dag gaan hier wel eens een cm of 10 gaan vallen. Overigens al veel wind. Sneeuw snuift nu al tot hopen! Vraag me af waarom er geen code oranje voor NH is uitgegeven...

Inderdaad,hier eveneens.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

winter

Kijk ik snap dat Groningen sneeuw krijgt maar ik bedoel of het gebied dat nu ongeveer boven mid-Nederland hangt naar Groningen trekt dat was wel het geval volgens Hirlam maar volgens mij gebeurt dat niet.

Reutel

Mensen die twijfelen aan de hoeveelheden die nog gaan vallen. Kijk eens op de Hirlam, paar blz terug, dan zie je dat er nog genoeg aan zit te komen.

Chase-Stormer

Citaat van: just0408 op zo 20 jan 2013 - 15:32
Ik nam daarnet - zowaar - het eerst dwarrellende sneeuwvlokje waar.  Hooray!!! Hooraay! :D

It's coming !

Geniet er van, ik zit hier ook al ruim 30min te turen  :P
Hier even een plaatje van hoe alles er nu nog uit ziet


Edit: image size aangepast, sowwie !!

petje

Citaat van: jornonweer op zo 20 jan 2013 - 15:30


hier ligt niet echt heel veel, het westen had vorige keer al geluk, deze keer gaat het noorden met de grote pot lopen, hier ijsregent het al de hele tijd en voor vanavond ik weet niet, als dat het zuidoosten wilt raken wat boven duitsland hangt, mag het nog zwaar activeren of westwaarts trekken  :o

waar woon je dan want in eindhoven ligt toch wel een mooi laagje hoor
okay ijsregen gehad maar is nu droog

alhoewel buienalarm net weer met een melding kwam

Romigo

Sinds 13:52 uur is het ook in Putten gaan sneeuwen. Zit nu voor het raam te genieten van het witte goud...

Reutel

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 15:38
Kijk ik snap dat Groningen sneeuw krijgt maar ik bedoel of het gebied dat nu ongeveer boven mid-Nederland hangt naar Groningen trekt dat was wel het geval volgens Hirlam maar volgens mij gebeurt dat niet.

Jawel, goed kijken!  >:( .... Grootste sneeuwdump komt vanavond laat pas in het noorden van het tweede complex. Dit is nog maar het eerste deel... tweede deel blijft in het noorden hangen tot morgenavond.

Kermisspin

We hebben het veelal over sneeuw maar.....de wind mag in dit geval ook niet vergeten worden.  ;)

Volvo for life!

winter

Citaat van: Dzjengis op zo 20 jan 2013 - 15:29
Deze pluim, met dooi vanaf de 29/30ste, is zeer constant met de pluimen van de afgelopen vier dagen. Verder zie ik niet meer leden op langere termijn die voor winter gaan, eerder minder!

Dat is niet waar er vindt steeds uitstel plaats ja het klopt dat die misschien beetje lijkt op de vorige maar wel iets kouder aan het einde van de maand met meer leden onder 0.
http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3486.840.html

Powered by EzPortal