Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297472 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MWegman

Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

wesleylollol

motsneeuw in pijnacker het wachten is beloond :)

just0408

Volgens de sneeuwradar bereikt het gebiedje nu zelfs Noordholland al bijna.  :)
Ik ben ook niet van steen.

wesleylollol

Citaat van: just0408 op zo 20 jan 2013 - 13:01
Volgens de sneeuwradar bereikt het gebiedje nu zelfs Noordholland al bijna.  :)
juich niet te snel wij hebben pas nu sneeuw bij rotterdam XD

Reutel


jorentje1997


René

Waddinxveen

winter

Citaat van: matroesjka-world op zo 20 jan 2013 - 12:43

Waar heb je die gegevens vandaan Winter?

http://www.weerstation-lemmer.nl/
In Helmond blijft de sneeuw nu ook goed liggen en ontstaat er langzamerhand een gesloten laag.

Kiwitwins

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 12:45
Gossie, had je nu toch maar een mergelgrot uitgehakt jah...  :-\

Kan iemand uit Limburg de situatie eens omschrijven? Hoe dik is de ijslaag? Kan je nog lopen op de stoep, rijden op de weg? Kunnen jullie überhaupt de berg nog op komen, of glijden de strooiwagens één voor één de berg af?? Ik wil het graag visualiseren.  ;D
Voor een volledige visualisatie heb ik mij geprobeerd te begeven in deze absolute horror. Verder dan 2 meter buiten de voordeur ben ik niet gekomen. Nadat ik eerst met een beitel de ijslaag heb moeten wegbikken om de deur uberhaupt open te krijgen trof ik aan de andere kant een sneeuwduin aan die reikte tot aan de brievenbus. Maar ik wilde niet opgeven dus ben ik met alle kracht me een weg gaan banen door de sneeuw van afgelopen ochtend. Door de intensiteit van de ijsregen was dit bijna onmogelijk. Het wegscheppen van deze bevroren klomp was een hels karwei... Maar ik zag licht aan het eind van de tunnel.  2 meter verder was ik erdoorheen. En wat ik toen zag..... 1cm gebrokkelde ijskorrels. Hier en daar een opgewaaid sneeuwduintje. Ikk zie de gele lichten van de strooiwagens voorbijkomen... het valt allemaal wel mee dus. Bij dit aanzicht heb ik me omgedraaid de sneeuw terug op zijn plek gekwakt en gebeld naar mijn werk dat ik volledig ben in gevroren. En dat ik dinsdag waarschijnlijk niet kan komen...
Het is maar dat je het weet.

zorba

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0


MWegman

Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

Leon Eikenaar

Hier in Zwolle is het nog droog ;)
Maar dat zal niet lang meer duren.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar

Reutel

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 13:05
Voor een volledige visualisatie .....*ROFLOL verhaaltje*...... dat ik dinsdag waarschijnlijk niet kan komen...

Dank je voor de visualisatie, geen 1979 toestanden dus. ;D

ff nog één keer dat prachtige filmpje, gemaakt door familie van een van de MS forumleden. (weet niet meer wie sorry)

Om de sfeer hier nog een beetje op te voeren :D

Vanaf 2:30 min schaatsen in de straat!



Coreupt.nl

Citaat van: glenn op zo 20 jan 2013 - 12:38
Komt er nu vanavond eigenlijk nog een actiever front of wat gaat er straks gebeuren ?
Dat zou jij toch moeten weten! Staat er nog niets over op je blog??
Homo sapiens non urinat in ventum!

Kres


zorba

Zojuist binnengekomen: In Duitsland kunnen ze op straat schaatsen...



Bron: Twitter
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

onweerdetectie1449

Zoetermeer mag ook eindelijk matige sneeuw melden  :D

jornonweer

waar blijft dat weeralarm voor limburg? komop mensen hier ligt een ijslaag van 2 cm ondertussen, zeer gevaarlijk glad hier, je kan op de wegen schaatsen  :o
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal