Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297491 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 11:44
Code Oranje van het KNMI is zwaar terrecht voor Limburg!

kan kan... net gereden, valt wel mee!
Doenrade, Limburg

Aris

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 11:47
Klopt,maar ijzel of ijsregen is wat gevaarlijker dan de sneeuw waar ze zoveel paniek om maken.

Moeten we dan in de zomer ook doen. Bij 27gr. code rood voor de mensen die niet snappen dat je dan met een bontjas wat harder zweet.

Kom op... Dit gaat nergens over. Het gemis van decennia goede winters is geen excuus voor deze flauwekul.

grizzrh

nou hier neemt de intensiteit juist toe op het moment! lijkt nu op pure regen misschien is het nu ijzel, of nog steeds ijsregen zal zo eens kijken!
Doenrade, Limburg

fidelia

Yipie verse sneeuw in Halsteren, laat maar komen hoor

wesleylollol

hoe laat zal het gebied in pijnacker komen in zuidholland boven de rivieren want ik zie hem alleen maar stil staan XD

Thunderfreak

Citaat van: Aris op zo 20 jan 2013 - 11:50
Moeten we dan in de zomer ook doen. Bij 27gr. code rood voor de mensen die niet snappen dat je dan met een bontjas wat harder zweet.

Kom op... Dit gaat nergens over. Het gemis van decennia goede winters is geen excuus voor deze flauwekul.

Sorry maar ben opgegroeid in die flauwekul,weet niet beter dan dat windkracht 9 oranje is en 3 cm sneeuw een weeralarm.  ;)
Maar inderdaad,heel veel dingen zijn over de top,ben ik het volkomen met je eens.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

grizzrh

toch wel ijzel volgens mij nu, ik zie ook druppels onstaan in de sneeuw.. you know what i mean :P
Doenrade, Limburg

Aris

Citaat van: Thunderfreak op zo 20 jan 2013 - 11:53
Sorry maar ben opgegroeid in die flauwekul,weet niet beter dan dat windkracht 9 oranje is en 3 cm sneeuw een weeralarm.  ;)
Maar inderdaad,heel veel dingen zijn over de top,ben ik het volkomen met je eens.

Ik mis die goeie ouwe tijd toen er nog kerels waren. :-\
Ik wordt steeds zeldzamer.

RicardoDimm

Nog steeds hele lichte sneeuw in Breda. Had er wel wat meer van verwacht...

Thunderfreak

Citaat van: Aris op zo 20 jan 2013 - 11:54
Ik mis die goeie ouwe tijd toen er nog kerels waren. :-\
Ik wordt steeds zeldzamer.

Je weet de gezegde he

''Vroeger was alles beter''  :D

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

René

11:26:27  20-01-13   Melding   :   METEO ALARM (WEERALARM: CODE ORANJE) IVM GLADHEID
   Regio   :   23 : [LIN] Limburg-Noord
   Eenheden   :   1001775 : Regio Commandant van Dienst Limburg-Noord
       :   1001793 : Hoofd Sectie Brandweer Limburg-Noord
       :   1001174 : Persoonlijke Code Venlo (beroeps)

ik was de bron vergeten te vermelden.dus bij deze.
bron: http://www.112meldingen.nl/index.php
Waddinxveen

NitroGenetics

Citaat van: Aris op zo 20 jan 2013 - 11:50
Moeten we dan in de zomer ook doen. Bij 27gr. code rood voor de mensen die niet snappen dat je dan met een bontjas wat harder zweet.

Kom op... Dit gaat nergens over. Het gemis van decennia goede winters is geen excuus voor deze flauwekul.

nogmaals het heeft NIETS temaken met de tempratuur, als jij nou eerst eens leest waarom ze die waarschuwingen afgeven dan snap je er mischien wat meer van, ZODRA er een gevaarlijke situatie voordoet  of het met onweer temaken heeft OF met sneeuwval worden er waarschuwingen uitgegeven DIT VOORNAMELIJK voor het verkeer

en dan nog deze WAARSCHUWINGEN zijn de laaste tijd relatiet rieel er gebeuren belachelijk veel ongelukken in het verkeer omdat er wijsneuzen zijn zoals jij , ach het valt allemaal wel mee ;). en daar lig je dan met de auto in de berm met de geachten had ik toch maar geluisterd...

een gewaarschuwd mens telt voor 2 zegt men altijd ;)

ron12

ijzel doet met denken aan de winter 1978/1979,in die winter(heel) veel ijzel,hier nog niets bij -5.1 graden,wel gaat het steeds harder waaien hier bbrrrr heerlijk toch in nijmegen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

1 ding valt wel goed op op elke radar. Dat het hogedruk bolwerk in het hoge Noorden flink tegengas bied.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Weerfreak 1337

Lol, ik vind het volkomen terecht dat er een flinke waarschuwing voor ijsregen en ijzel word gegeven. Gevaarlijkste neerslagvorm qua gladheid.
Want ik weet zeker, dat jullie ook gaan zeuren als het KNMI geen waarschuwing had gegeven, en er bij jullie 3 centimeter ijs op de straten ligt. ;) Niks over de top, die ijzel, dit is gewoon terecht.

Gr. Weerfreak

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

hier nog maar 2cm bijgevallen terwijl er volgens hirlam 4 zou moeten gevallen zijn. Dus die 8cm die hier berekent is, zal wss maar 4-5cm worden.

vdweste

Sneeuwt hier al een tijdje lekker door! Komen wel een paar centimetertjes bij als het zo doorgaat. Die ijzel en ijsregen mag wel in Limburg blijven. ;)

Der Rudi

Hmmm, nog steeds ijsregen. Maakt wel een appart geluid :o
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

Aris

Citaat van: NitroGenetics op zo 20 jan 2013 - 11:57
nogmaals het heeft NIETS temaken met de tempratuur, als jij nou eerst eens leest waarom ze die waarschuwingen afgeven dan snap je er mischien wat meer van, ZODRA er een gevaarlijke situatie voordoet  of het met onweer temaken heeft OF met sneeuwval worden er waarschuwingen uitgegeven DIT VOORNAMELIJK voor het verkeer

en dan nog deze WAARSCHUWINGEN zijn de laaste tijd relatiet rieel er gebeuren belachelijk veel ongelukken in het verkeer omdat er wijsneuzen zijn zoals jij , ach het valt allemaal wel mee ;). en daar lig je dan met de auto in de berm met de geachten had ik toch maar geluisterd...

een gewaarschuwd mens telt voor 2 zegt men altijd ;)

Alsof mensen niet weten dat ze bij ijzel, gure koude wind en sneeuwval, niet uit moeten kijken in het verkeer.
Zie mijn voorbeeld van de bontjas.

Of anders: zend savonds landelijks een melding op alle TV zenders uit om iedereen eraan te herinneren het licht uit te doen voor je gaat slapen omdat je je in een andere ruimte bevind voor enkele uren. Slaat ook als een tang op een varken.

Als we hiervoor al code oranje geven komen we kleuren te kort als de echte winters hier binnen vallen.

Reutel

Citaat van: Aris op zo 20 jan 2013 - 11:50
Moeten we dan in de zomer ook doen. Bij 27gr. code rood voor de mensen die niet snappen dat je dan met een bontjas wat harder zweet.

Kom op... Dit gaat nergens over. Het gemis van decennia goede winters is geen excuus voor deze flauwekul.

Ergens heb je wel gelijk, maar de tijden veranderen. 30-40 jaar geleden stonden de ijsbloemen op de ramen en warmde je je bij een kolenkachel. Je stond veel dichter bij het weer. Nu, in tijden van extreme huisisolatie, airco's en volautomatische klimaatsystemen staan de mensen op en in plaats van naar buiten te kijken wat voor weer het is, pakken ze de ipad. Ze hebben vaak geen idee wat er buiten gebeurd en komen daar pas achter als ze met de auto in de slip gaan. Het KMNI heeft natuurlijk de taak om deze mensen te waarschuwen. Mijn advies zou zijn, kijk eens wat vaker omhoog. :)

Powered by EzPortal