Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297612 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Stephanie op za 19 jan 2013 - 12:27
Wat zijn ijspellets? :)

Dat is gewoon ijsregen  die bij METAR vaak gebruikt wordt. IJsregen  of ijspallets wordt afgekort naar PE
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

MamaAs

Oef, dat is een flinke bult sneeuw  :o

gilleeesss

Citaat van: Thunderfreak op za 19 jan 2013 - 12:38
Jah maandag disndag woensdag 0 graden grens over het midden des lands.
Bedoel je kan wel de mooiste kaarten uitzoeken,maar alle opte's bljven open natuurlijk en daar horen ook mindere kaarten bij.

Jup hier voor west vlaanderen.. Vreesk echt dat het toch wel paar uuuuuuren kan dooien.

En: vanaf midden nederland denkik wel dat ze een pak kunnen verwachten.

grizzrh

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 12:40
Jup hier voor west vlaanderen.. Vreesk echt dat het toch wel paar uuuuuuren kan dooien.

En: vanaf midden nederland denkik wel dat ze een pak kunnen verwachten.

Johann heeft gisteren uitgelegd dat we pas echt van dooi spreken bij +4 en volgens mij vana 24uur lang ? correct me if im wrong!
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 12:41
Johann heeft gisteren uitgelegd dat we pas echt van dooi spreken bij +4 en volgens mij vana 24uur lang ? correct me if im wrong!

Jah maar de sneeuw zal er serieus van 'afzien' ....

Thunderfreak

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 12:41
Johann heeft gisteren uitgelegd dat we pas echt van dooi spreken bij +4 en volgens mij vana 24uur lang ? correct me if im wrong!

Jah tuurlijk,maar in de plus is gewoon dooi. Lichte dooi of echt doorzettende dooi. En +1 tot +3 die ik zie is toch trickie,hoe je het went of keert.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Roland

Lees zojuist op Teletekst pag. 131 'Akkoord over terugdringen kwik'. Goed nieuws voor ons liefhebbers of begrijp ik het nu verkeerd? ;)

winter

Voor zuiden, midden en Westen van het land is Hirlam heel mooi!
Voor bijv eindhoven vanaf 10 uur in de ochtend tot 3 uur snachts sneeuw
Met een paar uur toch matige sneeuwval!!!
Kunnen zeker mooi hoeveelheden worden !
Maar Thunderfreak heb je kaarten want, ik er geen vinden met dooi tot midden van Nederland wordt misschien alleen in Zuid-Limburg dooi verwacht op zondag ???

ron12

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 12:34
Die GFS heeft echt een steekje los zitten he ?:P

EC zegt dit over de 850 hPa temps;


dit  zegt de knmi http://teletekst.nos.nl/tekst/704-01.htmlniet echt je van het de temperatuur overdag
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter


Thunderfreak

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 12:46

Maar Thunderfreak heb je kaarten want, ik er geen vinden met dooi tot midden van Nederland wordt misschien alleen in Zuid-Limburg dooi verwacht op zondag ???






--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

winter

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 12:49
dit  zegt de knmi niet echt je van het de temperatuur overdag

Heel onlogisch wind uit het oosten en +1?  ;)

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Roland

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 12:49
dit  zegt de knmi http://teletekst.nos.nl/tekst/704-01.htmlniet echt je van het de temperatuur overdag

Vergelijk dat eens met wat Meteo Consult op RTL Text pag. 195 zegt. Ligt nogal uit elkaar! (krijg op een of andere manier de link helaas niet gekopieerd)

klimascepie

Het blijft echt wel winter hoor.
Je moet er af en toe op rekenen dat het even iets minder koud word. Je moet je pas zorgen maken als ook de minimum temperatuur in de nacht lange tijd boven de 5 graden komt.

Voorlopig zie ik nog geen echte serieuze dooi bovendien vermoed ik dat de winter nog 1 en ander in het vat heeft voor onze regio.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Roland

Ik verheug met nu al op de mededelingen van NS de komende twee dagen  8)

ron12

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 12:54
Lol dat is weeronline ;)
doet het knmi het dan niet meer op teletekst op nederland 1.2.3.vroeger wel toch.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Zozo doe mij maar een broodje Hirlam  ::)

Thunderfreak

Okeej,je zou dus kunnen zeggen dat WeerOnline zich basseerd op GFS?

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal