Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297521 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Mocht de  de elfstedentocht toch niets worden dan verlang ik hier naar
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Kiwitwins

Ik ga naar bed... Vroeg onder de wol, morgen graven.... Eerst de grond verwarmen (zou het beste gaan met een gasbrander maar ik kom niet verder dan een aansteker), en dan heb ik nog een lange weg te gaan met mijn bollenschepje, sinds ik mijn steekspade gesloopt heb komt dat het dichts bij een schep... Hopelijk op tijd klaar om mijn geliefde auto een veilig onderkomen te bieden in de kruipruimte voor de ijsregen des sloperij.. Note to self: Denk aan het stutten van het huis, anders moet je nog meer graven om je geliefde kar ooit weer terug te zien...

Als jullie niets meer van me horen dan: ben ik 1) nog steeds aan het graven, 2) aan de heropbouw van mijn huis bezig omdat het stutten toch vergeten werd, 3) onverwacht compleet ingesneeuwd of natuurlijk gewoon in de leesmodus....

M et dit bericht verlaat ik jullie, wens jullie een heerlijke nacht en welterusten...
Het is maar dat je het weet.

Vomera

hahah ja idd ben er bang voor.. maar ja toch wel een reden om niet naar mijn werk te hoeven :P kan ik wel met de schaatsen gaan

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 23:38
@ Limburgers > Ik zou mijn auto maar in een mergelgrot zetten met al die ijsregen zondag, anders krijg je die de komende week met geen mogelijkheid meer open.  8)

carlohelder

Maandag ligt dus wss weer heel de randstad ondersteboven, dat wordt nog wat  :P

Bacci

Maar als er echt weer een pak sneeuw gaat vallen, zal het wel veel invloed hebben op het verdere verloop van de winter. Dagen na de sneeuwval hopelijk strenge tot zeer strenge vorst, kan niet wachten! This is just the start  ;)

Vomera

misschien wel nieuw file record maandag ??? 1050 km ? :D

DSDLimburg

Ik zie toch echt mensen zeggen dat het winter blijft tot eind volgende week, maar toch blijven ook mensen zeggen dat het zelfs kan gaan regenen hier in het zuiden(ijzel). Als we de kaarten toch zo zien dan zou je toch gewoon zeggen dat het in de vorm van sneeuw valt. Ik ben niet zo goed in kaart lezen maar als ik  het Duitse weer bekijk die geven gewoon nog winter en rtl4 toch ook en ned1. Volgens mij krijgen we gewoon sneeuw.
seizoen 2018/2019

grizzrh

Citaat van: Vomera op vr 18 jan 2013 - 23:55
misschien wel nieuw file record maandag ??? 1050 km ? :D

Agjah als hier veel sneeuw valt is meestal niet zoveel aan de hand :P toch niet zoveel verkeer!

Citaat van: DSDLimurg op za 19 jan 2013 - 00:00
Ik zie toch echt mensen zeggen dat het winter blijft tot eind volgende week, maar toch blijven ook mensen zeggen dat het zelfs kan gaan regenen hier in het zuiden(ijzel). Als we de kaarten toch zo zien dan zou je toch gewoon zeggen dat het in de vorm van sneeuw valt. Ik ben niet zo goed in kaart lezen maar als ik  het Duitse weer bekijk die geven gewoon nog winter en rtl4 toch ook en ned1. Volgens mij krijgen we gewoon sneeuw.

Ja het begint inderdaad als sneeuw en daarna regen zegt de hirlam.. maar het zal wel gewoon in vorm van sneeuw vallen.
Die temp op 850hPa is de boosdoener, winter blijft ook gewoon er is gewoon vorst en dauwtemp onder nul tis dus echt puur die temp op 850hPa.. Maarja ik hou de hoop erin dat het gewoon sneeuw wordt, en een lekker pak ook nog!
Doenrade, Limburg

Thunderfreak

Citaat van: Vomera op vr 18 jan 2013 - 23:55
misschien wel nieuw file record maandag ??? 1050 km ? :D

Jah,zoniet dan alsnog die 50 erbij tellen joh,2 records in een weekie ;-)

Ben blij dat ik Maandag vrij ben,ben alleen niet blij dat iik Zondag moet werken buiten,dat word nog leuk dus!

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Reutel

Citaat van: Kiwitwins op vr 18 jan 2013 - 23:53
Ik ga naar bed... Vroeg onder de wol, morgen graven.... Eerst de grond verwarmen (zou het beste gaan met een gasbrander maar ik kom niet verder dan een aansteker), en dan heb ik nog een lange weg te gaan met mijn bollenschepje, sinds ik mijn steekspade gesloopt heb komt dat het dichts bij een schep... Hopelijk op tijd klaar om mijn geliefde auto een veilig onderkomen te bieden in de kruipruimte voor de ijsregen des sloperij.. Note to self: Denk aan het stutten van het huis, anders moet je nog meer graven om je geliefde kar ooit weer terug te zien...

Als jullie niets meer van me horen dan: ben ik 1) nog steeds aan het graven, 2) aan de heropbouw van mijn huis bezig omdat het stutten toch vergeten werd, 3) onverwacht compleet ingesneeuwd of natuurlijk gewoon in de leesmodus....

M et dit bericht verlaat ik jullie, wens jullie een heerlijke nacht en welterusten...

Haha stel je voor zeg :)

Ik stel voor dat we eerst morgenavond de kaarten nog eens gaan bestuderen. Dan kunnen we altijd nog tot een massale evacuatie over gaan, mocht het nodig zijn. ;)

Thunderfreak

Citaat van: DSDLimurg op za 19 jan 2013 - 00:00
Ik zie toch echt mensen zeggen dat het winter blijft tot eind volgende week, maar toch blijven ook mensen zeggen dat het zelfs kan gaan regenen hier in het zuiden(ijzel). Als we de kaarten toch zo zien dan zou je toch gewoon zeggen dat het in de vorm van sneeuw valt. Ik ben niet zo goed in kaart lezen maar als ik  het Duitse weer bekijk die geven gewoon nog winter en rtl4 toch ook en ned1. Volgens mij krijgen we gewoon sneeuw.

gaat erom dat het lagedruk gebied een warme slinger geeft over het oosten en Zuid oosten des lands op 850hpa. Dus zal regen zijn die onderkoeld raakt of pure ijzel.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Erik V

Citaat van: Thunderfreak op za 19 jan 2013 - 00:01
Jah,zoniet dan alsnog die 50 erbij tellen joh,2 records in een weekie ;-)

Ben blij dat ik Maandag vrij ben,ben alleen niet blij dat iik Zondag moet werken buiten,dat word nog leuk dus!
Jij werkt ook in de haven toch? Ben ff vergeten waar....

Thunderfreak

Citaat van: Erik V op za 19 jan 2013 - 00:04
Jij werkt ook in de haven toch? Ben ff vergeten waar....

Bij de Botlek precies achter Rozenburg bij Tronox-Vat

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Vomera

True, de onderste laag is weer koud dus zorgt ervoor dat de regen onderkoelt raakt en helaas geen tijd meer heeft om sneeuw te worden..

Citaat van: Thunderfreak op za 19 jan 2013 - 00:03
gaat erom dat het lagedruk gebied een warme slinger geeft over het oosten en Zuid oosten des lands op 850hpa. Dus zal regen zijn die onderkoeld raakt of pure ijzel.

glenn

ensemble is op +174u gewoon gemmidelde 4°c kouder dan in de 12 u run !

grizzrh

flinke activatie van buien opeens :D
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Ja er valt heeeeeeeeeeeel lichte sneeuw ;) de baan op het ijs is niet meer spiegelachtig, maar licht echt flitterdun laagje op..

Vomera

Worden wel meldingen gedaan van sneeuw in belgie :) laten we hopen dat het doorzet

Jan van Ooijen

GFS nog even zitten bekijken en dan met name de windstoten. Kans op windstoten van 60-70 km/u

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

gilleeesss

Btw jan, had jij al gereageert op diegene met dat neerslagsommetje van hirlam. Leid je die 10cm af van dat, of die er nog bij moet komen?? (want hirlam tot max5cm ofzo in benelux op laatste van hirlamrun?

Powered by EzPortal