Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388157 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Citaat van: grizzrh op di 15 jan 2013 - 19:06
zou wel heel nice zijn :P kom maar op met die sneeuw haha ;D


GEM komt met spannende kaarten ::)
Hmmmm, code oranjeweer is dat..... Zitten we niet op te wachten
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Harry de Hond

Citaat van: grizzrh op di 15 jan 2013 - 19:06
zou wel heel nice zijn :P kom maar op met die sneeuw haha ;D

GEM komt met spannende kaarten ::)
Is voor sneeuw de kaart van 850hpa niet te warm? Ik heb het idee dat het water is wat zal vallen... Daarnaast is het nog best heel ver weg.
Juist.

DeCle

Citaat van: vdweste op di 15 jan 2013 - 19:09
GEM is al binnen op meteociel (die is daar altijd een uur of wat eerder). Als je écht winterweer wilt, moet je die run gaan kijken! :o

Volgens mij geeft GEM altijd wel winterweer ;D Ik herinner me nog van afgelopen jaren dat ec en gfs al lang dooi aangaven en GEM bleef volharden in een winterse setting

vdweste

Citaat van: DeCle op di 15 jan 2013 - 19:17
Volgens mij geeft GEM altijd wel winterweer ;D Ik herinner me nog van afgelopen jaren dat ec en gfs al lang dooi aangaven en GEM bleef volharden in een winterse setting

Nu moet je ook even het vervolg van deze situaties erbij vertellen, want dit zegt me nog niet zoveel over betrouwbaarheid? Al zeggen resultaten in het verleden natuurlijk sowieso niks over wat er dit keer zou kunnen gebeuren.

jornonweer

niet alleen gem blijft gaan voor winter, ook gfs. zondag-maandag even een dipje om daarna weer terug kouder te worden  ;)
Danger is real, fear is a choice.

Weerfreak 1337

GEM komt inderdaad met een prachtkaart :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Harry de Hond

EC en Gfs blijven winters. Ook na het weekend. Volgens mij is die dip zoals hij in de kaarten stond nu weg, wat ik zo even snel zag op meteociel. Beter de pluimen afwachten, die zullen wel niet teleurstellen. Dan maar hopen op nog wat sneeuw.
Juist.

grizzrh

Doenrade, Limburg

just0408

Hert is waarlij een owponder dat iuk na 7 WSets Malle Dubel nog steeds de plek weet dte voinden van dit fifumr ;)
Ik ben ook niet van steen.

GHkstra

Vlieland het koudst op dit moment, -4,9°C.


pietjelol

ik denk niet dat er hier sneeuw buitjes zullen gaan komen. Lossen al op voordat ze land hebben bereikt. Maarja mag toch nog niet klagen er ligt meer sneeuw dan dat ze verwacht hadden

DeCle

Citaat van: vdweste op di 15 jan 2013 - 19:19
Nu moet je ook even het vervolg van deze situaties erbij vertellen, want dit zegt me nog niet zoveel over betrouwbaarheid? Al zeggen resultaten in het verleden natuurlijk sowieso niks over wat er dit keer zou kunnen gebeuren.

Ik heb het idee dat de kaarten van GEM altijd een stukje kouder zijn dan de andere. Maar dit is gebaseerd op de kaarten die ik op het forum zag voorbij komen. Ik heb ze zelf niet elke dag vergeleken. Misschien dat het andere is opgevallen?

Marco_Goes

Citaat van: Brisk link=to, pic=3454.msg40482#msg40482 date=1358261703
Zet even in je profiel bij persoonlijke tekst je woonplaats dan weten wij ook waar hier is ;)

Verzoekje aan de beheerders/mods/techies, kan woonplaats misschien een verplicht veld worden bij registratie? Zou zoooo handig zijn  :D

Schaatsliefhebber

Mooie winterdag hier vlakbij Enschede, echt helemaal wit hier! Wel jammer van het ijs, maar daarvoor ga ik zeker nog wel even naar Friesland. ;D

vdweste

Citaat van: DeCle op di 15 jan 2013 - 19:42
Ik heb het idee dat de kaarten van GEM altijd een stukje kouder zijn dan de andere. Maar dit is gebaseerd op de kaarten die ik op het forum zag voorbij komen. Ik heb ze zelf niet elke dag vergeleken. Misschien dat het andere is opgevallen?

Ooh nee hoor. Maar ik weet wel hoe het komt dat dat zo lijkt voor jou als je de kaarten zelf niet volgt:
De hoofdmodellen op dit forum (en overigens in het algemeen) zijn GFS en ECMWF. Meerdere leden op dit forum volgen bijna elke run van deze 2 modellen. GEM wordt door wat minder mensen dagelijks bekeken. Wanneer een goede run voorbijkomt bij een van deze 3 modellen, zul je het zeker horen! Wanneer echter een slechte run voorbij komt, zul je het veel sneller horen als het GFS of EC is dan bij GEM. Hierdoor lijkt het waarschijnlijk dat GEM altijd maar koud is, maar de warme kaarten worden simpelweg niet geplaatst. ;)

ron12

komen sneeuwbuien vanaf de noordzee naar friesland zo te zien op de neerslagradar bij weer.nl
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GHkstra

Citaat van: ron12 op di 15 jan 2013 - 19:50
komen sneeuwbuien vanaf de noordzee naar friesland zo te zien op de neerslagradar
Laat die maar lekker naar Groningen en Noord Holland afbuigen.

Nederland is weer helemaal geel gekleurd.


Koen-IJM

Na het bekijken vand e GFS 12 ga je toch echt denken dat DE tocht er kan komen... volop winter zeker midden volgende week. Achja, we mogen al blij zijn met wat we nu hebben :)

Reutel

De sneeuwbom des doods van zaterdag staat nog op de kaarten.  8)

Invicta

Laatste bericht van de Rayonhoofden:

Powered by EzPortal