Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388186 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwitwins

Die Hirlam van weeronline zegt dingen die ik gewoonweg bijna niet kan geloven. Sneeuwt de hele nacht door in Limburg? Begint ergens rond 16:00...
Het is maar dat je het weet.

JPP78

Hier nog steeds kurkdroog en dat zal ook wel zo blijven, we zitten net op de grens van de bewolking, dan weer zon, dan weer wat grijzer. max temp nu -2,4 (as we speak)

Hier dus geen sneeuw maar wel ijs, kijk eens wat een spiegel! (onder de brug waar ik op sta nog open en zwemmende eenden/meerkoeten, er is wel een nachtje strenge vorst nodig om die uit het wak te krijgen....
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

wesleylollol

kom die sneeywbui bij uitrecht nog westelijk bij zuid-holland of lost die op

Kevinwinter

Citaat van: wesleylollol op di 15 jan 2013 - 13:57
kom die sneeywbui bij uitrecht nog westelijk bij zuid-holland of lost die op

Ik dacht dat ie alleen nog sneeuw ging leveren bij Overijssel, Gelderland en Limburg....

Maar hij lijkt wel westelijk ter gaan

MWegman

In Alphen aan den Rijn is het weer een beetje gaan sneeuwen..  ;D
Voor weer- en andere foto´s, join deze community op facebook: http://www.facebook.com/marielle.wegma

grizzrh

volgens mij begint die onderkant van die bewolking zich op te splitsen en te vormen met die bui boven brabant.
Doenrade, Limburg

arjanbruggink

Citaat van: Harrie Pama op di 15 jan 2013 - 13:52
komt er nog sneeuw voor friesland en groningen want ik hoor steeds mensen zeggen dat er sneeuw aan komt vanuit duitsland met NO richting
Stukkie KNMI Guidance: "Hirlam06 laat het cluster boven de Duitse Bocht vanavond (20 UTC) het NW kustgebied bereiken en in een lijn langs de kust uitbreiden. ECMWF laat een zelfde beeld zien, Harmonie laat de CB's ook het NW bereiken, maar minder uitbreiden. Opleving van CB's door hoogtetrogje in de koude put."
Maar als je de satbeelden bekijkt, lijkt het eerder naar de Groningse/Friese kust te gaan. Wordt dus afwachten, en tevens voor de rest van het NO of de buien ver het binnenland optrekken.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Reutel

Citaat van: Kiwitwins op di 15 jan 2013 - 13:52
Die Hirlam van weeronline zegt dingen die ik gewoonweg bijna niet kan geloven. Sneeuwt de hele nacht door in Limburg? Begint ergens rond 16:00...

Die Hirlam doet het bij mij niet (oude pc's in de bajes...), maar buiten is het voorlopig nog niet gestopt met sneeuwen :D



Weatherman

Citaat van: Reutel op di 15 jan 2013 - 14:04
Die Hirlam doet het bij mij niet (oude pc's in de bajes...), maar buiten is het voorlopig nog niet gestopt met sneeuwen :D
Hahaha zo zag ik er op de fiets ook uit bijna  :P, wat denk jij van de rest van de middag.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

zwoof

Citaat van: JPP78 op di 15 jan 2013 - 13:54
Hier nog steeds kurkdroog en dat zal ook wel zo blijven, we zitten net op de grens van de bewolking, dan weer zon, dan weer wat grijzer. max temp nu -2,4 (as we speak)

Hier dus geen sneeuw maar wel ijs, kijk eens wat een spiegel! (onder de brug waar ik op sta nog open en zwemmende eenden/meerkoeten, er is wel een nachtje strenge vorst nodig om die uit het wak te krijgen....

Mooi plaatje! Het is dat die vogel er op staat anders zou je ook nog denken dat het geen ijs was.  Komen ook nog wat buitjes van de wadden inzakken, die kunnen de spiegel wellicht nog gaan verzieken.

Citaat van: Kevinwinter op di 15 jan 2013 - 14:02
Ik dacht dat ie alleen nog sneeuw ging leveren bij Overijssel, Gelderland en Limburg....

Maar hij lijkt wel westelijk ter gaan

Straks krijgt Den Haag nog weer de volle laag  :D

Reutel

Citaat van: arjanbruggink op di 15 jan 2013 - 14:03
Maar als je de satbeelden bekijkt, lijkt het eerder naar de Groningse/Friese kust te gaan. Wordt dus afwachten, en tevens voor de rest van het NO of de buien ver het binnenland optrekken.

Zo lijkt het inderdaad, maar het hele complex gaat ook nog naar het zuiden afzakken.

PietBerger

Vriendelijke groeten vanuit een sneeuwloos zuid-Limburg.
Hier helemaal niks. door een mooi natuurkundig proces dat sublimatie heet.
Smerige droge lucht vanuit de ardennen/eifel hebben hier roet in het eten gegooid!
Volg mij op twitter: www.twitter.com/PietBerger

Bacci

Citaat van: lans op di 15 jan 2013 - 14:04
leuk berichtje.   
http://www.weer.nl/weer-in-het-nieuws/weernieuws/ch/ea67daeae439d7ed46877e255c91023c/article/winter_drukt_gaspedaal_in.html

Inderdaad:

Schaatsen
Daarna lijkt de wind iets aan te trekken en er op meer plaatsen hardnekkige bewolking aanwezig zijn. Daardoor wordt de nachtelijke vorst dan weer een fractie getemperd maar het blijft nog altijd stevig vriezen en ook overdag blijft de temperatuur onder nul. Vandaar dat er komend weekend waarschijnlijk weer massaal kan worden geschaatst. Wel is het zo dat vanuit het zuidwesten opnieuw een sneeuwstoring terrein wint. Net als het huidige exemplaar overigens, vormt het front de begrenzing met mildere lucht. Waar vannacht en vanochtend in delen van Zeeland de temperatuur tijdelijk net boven nul kwam, zou het laat op de zondag misschien echt spannend kunnen gaan worden of de winter het volhoudt of dat dooi- dan wel kwakkelweer het overneemt. We houden u uiteraard op de hoogte.

grizzrh

Citaat van: PietBerger op di 15 jan 2013 - 14:10
Vriendelijke groeten vanuit een sneeuwloos zuid-Limburg.
Hier helemaal niks. door een mooi natuurkundig proces dat sublimatie heet.
Smerige droge lucht vanuit de ardennen/eifel hebben hier roet in het eten gegooid!

http://www.wetter24.de/wetter-radar/belgien.html

laten we zien wat die ons gaat geven piet!
Doenrade, Limburg

Jenkie

Op welke radar kijken jullie nu?

Reutel

Citaat van: PietBerger op di 15 jan 2013 - 14:10
Vriendelijke groeten vanuit een sneeuwloos zuid-Limburg.
Hier helemaal niks. door een mooi natuurkundig proces dat sublimatie heet.
Smerige droge lucht vanuit de ardennen/eifel hebben hier roet in het eten gegooid!

Hey Piet haha, kijk aan zelfs de chasefanaten ontwaken uit de winterslaap! Komt goed, jullie gaan je portie nog krijgen.  ;D

wesleylollol

in den haag ligt al 21 cm LOL ik woon er 21 minuten vandaag ik heb 12 zal leuk zijn voor nog weer :)

grizzrh

Doenrade, Limburg

lans

achterhoek

Powered by EzPortal