Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 387936 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherman

Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

SuperGrover

Citaat van: arjanbruggink op zo 13 jan 2013 - 17:11
Eeeuh per m2.....  ;)
Maar dus.... Wat buitjes onderweg voor het noorden. Benieuwd of ik dan vanavond in de sneeuw naar me werk moet.

maakt in dit geval wezenlijk niets uit. beide hebben dezelfde uitkomst

Thunderfreak

Citaat van: Weatherman op zo 13 jan 2013 - 17:10
Wat is het verschil met dat andere animatie.
Hier komt die andere bui niet over Brabant ?
Zijn verschillende berekeningen per model. Zelfde met de temperaturen.  De 1 berekend dit,en de ander dat.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Thunderfreak

Enig verschil is nu,dat beide voor alleen sneeuw gaan.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Rayonhoofd

Net de eerste diktemeting van 2013 gedaan. We hebben hier 1,5 cm. sneeuwvrij ijs op stilstaand water van 40 cm diepte.

Het begin is er ! Nu hopen dat er geen sneeuw van betekenis valt voor we 5 cm. hebben, daarna mag er wat mij betreft wel een halve meter vallen, die krijgen we er toch wel weer af met de sneeuwblazers ! (zal foto's plaatsen mocht het zover komen  ;) )
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

jones

Volgens GFS al minstens tot zondag ijsdagen! (behalve dinsdag even licht positieve temps)

Mdelaat97

ik denk toch dat er in de provincies Zeeland, Noord Brabant & Limburg rond de 10 centimeter valt. Maar goed dat denk ik dan :)
Vandaag diktemeting gedaan. 1 vijver is al helemaal dichtgevroren de andere waren deels dicht of nog helemaal open. de ijsdikte op de dichtgevroren vijver was 2 centimeter.

jorentje1997

Citaat van: jones op zo 13 jan 2013 - 17:26
Volgens GFS al minstens tot zondag ijsdagen! (behalve dinsdag even licht positieve temps)
GFS voorspelt voor dinsdag hier een max van 1-2°c  dus dat zal nog wel meevallen met die dooi :P

Marco_Goes

Citaat van: jones op zo 13 jan 2013 - 17:26
Volgens GFS al minstens tot zondag ijsdagen! (behalve dinsdag even licht positieve temps)

Als er genoeg sneeuw valt, en daar lijkt het wel op, zal het met die temps wel meevallen

Ramon Oost

Minimum temperaturen voor komende nacht. Op veel plaatsen matige vorst.


TaL

Citaat van: jorentje1997 op zo 13 jan 2013 - 17:28
GFS voorspelt voor dinsdag hier een max van 1-2°c  dus dat zal nog wel meevallen met die dooi :P

Dat wilt zeggen dat het meeste tot alles bij temperaturen rond het vriespunt valt, gewoon de beste sneeuw dan, heerlijk om ze dan te horen kraken  ;D
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

winter

Zie op noodweer.be dat zij wel veel sneeuw verwachten.
Denk dat 10cm zeker reel is in ZO-Nederland en kop van Noord holland/regio A'dam
Neerslag trekt niet snel weg misschien pas laat in de avond op dinsdag!!

gilleeesss

Dit zijn toch prachtige kaarten he  :o WINTER hehe

Weatherman

Citaat van: winter op zo 13 jan 2013 - 17:31
Zie op noodweer.be dat zij wel veel sneeuw verwachten.
Denk dat 10cm zeker reel is in ZO-Nederland en kop van Noord holland/regio A'dam
Neerslag trekt niet snel weg misschien pas laat in de avond op dinsdag!!
Het zou prachtig zijn, voor ons de eerste sneeuw van betekenis deze winter.
De sneeuw die we hebben gehad was nog geen cm en zo weer weg.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Marco_Goes

Ben wel bang dat de meeste wateren nèt dicht gaan vriezen. Morgen sneeuw erop is dan niet best..
Hier -2 vannacht. Kan dus voor Zeeland nog meevallen.

MaikelNL

Citaat van: Marco_Goes op zo 13 jan 2013 - 17:34
Ben wel bang dat de meeste wateren nèt dicht gaan vriezen. Morgen sneeuw erop is dan niet best..
Hier -2 vannacht. Kan dus voor Zeeland nog meevallen.

Als je geluk hebt is het ijs net nat genoeg dat de sneeuw er toch op smelt..

Marco_Goes

Citaat van: MaikelNL op zo 13 jan 2013 - 17:35
Als je geluk hebt is het ijs net nat genoeg dat de sneeuw er toch op smelt..

Vrees van niet. Maar ja, luxeprobleem  ;D

xzaz

Citaat van: Marco_Goes op zo 13 jan 2013 - 17:34
Ben wel bang dat de meeste wateren nèt dicht gaan vriezen. Morgen sneeuw erop is dan niet best..
Hier -2 vannacht. Kan dus voor Zeeland nog meevallen.
Hier ben ik ook bang voor, gelukkig valt de sneeuw hoeveelheid mee in het noorden aankomende dagen. Friesland blijft bespaard van de grote hoeveelheid.

Er staat hier nogal een windje wat zorgt dat alles niet direct dicht ligt, er staat wel weinig wind in Friesland.

Al met al, hopen op weinig neerslag in het noorden willen we nog een kansje hebben voor het geen ik nog niet ga uitspreken; ben bijgelovig.
De winter is nog niet eens begonnen!

winter

Citaat van: MaikelNL op zo 13 jan 2013 - 17:35
Als je geluk hebt is het ijs net nat genoeg dat de sneeuw er toch op smelt..

Denk het niet, denk dat er net wat ijs ligt maar ik denk dat we toch problemen hebben.

jorentje1997

Citaat van: TaL op zo 13 jan 2013 - 17:31
Dat wilt zeggen dat het meeste tot alles bij temperaturen rond het vriespunt valt, gewoon de beste sneeuw dan, heerlijk om ze dan te horen kraken  ;D
Oh dat krakende geluid van de sneeuw.. Dat werkt zo verslavend ;o

Powered by EzPortal