Onweerskansen 23, 24, 25 en 26 september

Topic gezien door 42611 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 22 sep 2012 - 22:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Marsel op ma 24 sep 2012 - 14:52
Klopt, ik zie ook eigenlijk geen rede om die onweders te blijven verwachten, althans niet in de vorm. Een paar buien en even (heel) veel wind. Daar is t mee bekeken denk ik. Gelukkig heb k voor mezelf een lijnvormig complex niet verwacht. Wel op de wind blijven letten. Die trekt hier nog steeds aan en gaat fors tekeer!

Euh komt vanavond toch pas na passage OCCL op enkele troggen of zie ik dat verkeerd?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enorm veel troggen ingetekend door het KNMI



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 24 sep 2012 - 14:54
Euh komt vanavond toch pas na passage OCCL op enkele troggen of zie ik dat verkeerd?

Ha jan, in principe gaan we achter de occlusie de polaire lucht in. Dit is de storing waar zich op en vooruit enkele (onweers)buien konden ontwikkelen in een omgeving waarin veel wind stond...vandaar ook alle waarschuwingen tijdens maar ook na passage. Die buien zijn er ook maar vooralsnog niet zoals bijv. hirlam dat in lijnvorm liet gebeuren. De wind is de komende uren t grootste aandachtspunt lijkt me. T waait hier nu ook echt serieus hard soms.
Pas vannacht weer hernieuwde onweerskansen in de koele lucht, vooral tegen de west en noordwest kusten aan maar dan is de algehele setting minder explosief (lees: winderig).

onweerdetectie1449

de buien activeren nu op de grens van zuid-holland en noord-holland

Weatherboy

Citaat van: onweerdetectie1449 op ma 24 sep 2012 - 15:10
de buien activeren nu op de grens van zuid-holland en noord-holland

Nou valt wel mee hoor. Weinig aan de hand, slechts wat motregen hier tussen de buien.

SniperEye

Hier piek van 71 km/u en veel regen in korte tijd gehad. Nu weer rustig en droog. (omgeving Weert; data weerstation Ell)

Mellie

Kortstondig stortregen en wat gerommel in Purmerend

Koen-IJM

Zojuist een korte maar zeer intense bui gehad. Wind uitschieter naar 73 km/h.

Marsel

Westkust van Belgie op heb ik uitschieters tot 47kt gezien.....pittig hoor. Wat verder landinwaarts tot rond 35kt. Komende uren oppassen vanuit het ZW.

EDIT, ook in het zuidoosten nu windstoten tot rond of boven de 40kt!  EHBK, vliegveld Beek in Limburg had zojuist uitschieters tot 45kt!  :o.

Nogmaals, oppassen de komende uren mensen.

Fluffje

Net even echt een flinke stortbui en flinke wind/windstoten. Wel een zeer aangename temperatuur :D Zonnetje is er weer.
Ik hoop op een mooie onweersbui, zo niet dan geniet ik wel van de mooie wolken/buienluchten!
onweersdagen 2013: 10
onweersdagen 2014: 25[/

GHkstra

Zeeland gaat al richting storm 9 bft.

Arend

Zo eens kijken wat dat lijntje hier gaat doen:
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

GHkstra

Nu een 9 op de meter in Zeeland.

Marsel

Citaat van: Arend op ma 24 sep 2012 - 16:01
Zo eens kijken wat dat lijntje hier gaat doen:

Lijntje is wat verbrokkeld maar er kunnen zware windstoten op zitten.
Hier in R'dam gaat het nu ook flink tekeer, veel rondvliegend blad en zo her en der de eerste afgewaaide takken ed. Soms echt bijzonder fel uithalende wind. Maximum binnen nu en een uur hier....

Weatherboy

Citaat van: Marsel op ma 24 sep 2012 - 16:04
Lijntje is wat verbrokkeld maar er kunnen zware windstoten op zitten.
Hier in R'dam gaat het nu ook flink tekeer, veel rondvliegend blad en zo her en der de eerste afgewaaide takken ed. Soms echt bijzonder fel uithalende wind. Maximum binnen nu en een uur hier....

Hier ook wel een stevige wind, maar verder niets. Af en toe een spatje regen, absoluut niet volgens de verwachtingen. En laat nou net alles geactiveerd zijn ná Amstelveen, gadver.

Nouja, laatste hoop voor de komende nacht in de polaire lucht. Het wilt telkens niet vlotte hier. :(

Maarten11

Het spookt hier in Zeeland, hevige slagregens tijdens buien en we tikken windkracht 9 aan!
Burgh-Haamstede, Zeeland

EAJ

In Heerenveen vanuit de zon net in aardedonker. Binnen moet de verlichting aan en om 16.25LT de eerste ontlading. Hier nog een plaatje van de NOAA19 van 14.59LT

Arend

Citaat van: Marsel op ma 24 sep 2012 - 16:04
Lijntje is wat verbrokkeld maar er kunnen zware windstoten op zitten.
Hier in R'dam gaat het nu ook flink tekeer, veel rondvliegend blad en zo her en der de eerste afgewaaide takken ed. Soms echt bijzonder fel uithalende wind. Maximum binnen nu en een uur hier....

Meekijken?  ;) (niet mijn webcam btw).

http://hengeloweer.mine.nu/index.html
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

matroesjka-world

Heerlijke vette bui hier, allemaal schuilende mensen in het bushokje en rondvliegende bladeren..
Verder een heerlijke temperatuur en gedonder in de verte..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal