Onweerskansen 19 en 20 augustus

Topic gezien door 90844 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, do 16 aug 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tyshane

Citaat van: Weatherboy op zo 19 aug 2012 - 13:52
Momenteel op zee wolkenhoogte tot 12 km. Prima hoogte. Het is een vrij goede onweersbui met hagel erin. Wat mij betreft een prima teken dat de CAP mogelijk wel wordt doorbroken.

Ook knmi, meteo consult, weeronline hebben inmiddels de verwachting bijgesteld naar enkele buien vannacht.

Inderdaad, heel langzaamaan, beginnen de stoplichten op groen te gaan, spannend!

Jan van Ooijen

Citaat van: Weatherboy op zo 19 aug 2012 - 13:52


Ook knmi, meteo consult, weeronline hebben inmiddels de verwachting bijgesteld naar enkele buien vannacht.

Lol zeiden ze ook op 25/26 mei 2009, we weten allemaal wat daarvan kwam
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Dennis

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 19 aug 2012 - 13:54
Lol zeiden ze ook op 25/26 mei 2009, we weten allemaal wat daarvan kwam


TaL

Daarnet een stuk of 500 druppels , kan ook meer zijn gevallen. Nu terug gestopt maar lucht wordt dreigender.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weatherboy

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 19 aug 2012 - 13:54
Lol zeiden ze ook op 25/26 mei 2009, we weten allemaal wat daarvan kwam

Nouja, alle parameters slaan nog heftiger uit dan toen. Dus mocht het gaan, dan wordt het lachen (of huilen) :)

pietjelol

met zulke temperaturen in nederland kan het bijna niet anders dan dat het flink te keer gaat kwa onweer dan

Reutel

Ik vraag me af wat die buitjes in midden Frankrijk gaan doen, uitdoven of ploffen?  ::)

NitroGenetics

het is nog erg vroeg , beste tijden voor buien die ontstaan is tussen 5 en 8 uur onze tijd met die buien moet je rekening mee houden :) de rest wat er nu is zal hoogswaarschijnlijk ons land niet halen als ze op onze koerts zitten.

dondertje127

Citaat van: pietjelol op zo 19 aug 2012 - 14:03
met zulke temperaturen in nederland kan het bijna niet anders dan dat het flink te keer gaat kwa onweer dan

Het kan wel zonder onweer, als de wind zou krimpen. Maar dat doet het niet dit keer. Ik weet nog goed dat augustus 2003 de wind kromp naar N-lijke richting en onweer na die hitte (tot bijna 38 graden) uitbleef.

Maar ik vermoed toch wel, nu de wind draait ipv krimpt, dat er dan wel enorm hoge wolkentoppen bereikt zouden gaan worden als het erop zou komen.

Weatherboy


vossejongk

Mooi toch, laat het nog maar een paar graden warmer worden voordat het losbarst :)

dondertje127

Weatherboy, de dag is bovendien nog jong. Ik hoop wel dat er een hitterecord gebroken gaat worden, maar ik vermoed dat dat niet gaat gebeuren (boven de 38.6 graden uitkomen).

NitroGenetics

alle buien op de noordzee hebben we niets temaken mee, dus snap niet echt waarom diet 10 keer per pagina voorkomt lol je moet de boel zuidwest en zuid belgie in het oog dat is het gebied dat voor ons vuurwerk moet gaan zorgen alle buien op de noordzee is a waste of time, hoewel het altijd leuk is om ernaar te kijken maar ik zie het als een bron die de vocht dat kleine beetje vocht wat we hebben opzuigt en dus zie ik ze liever niet dan wel :p

Dennis

convergentie-lijn in de maak ZW France

Weatherman

Citaat van: Dennis op zo 19 aug 2012 - 14:33
convergentie-lijn in de maak ZW France
Dat is goed toch ? tenminste lokaal gezien dan.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Reutel

Buitjes uit Frankrijk halen toch al het zuiden van Belgiƫ. Dat lijkt mij toch erg positief voor de luchtvochtigheid!

Eifel

Citaat van: Reutel op zo 19 aug 2012 - 14:54
Buitjes uit Frankrijk halen toch al het zuiden van Belgiƫ. Dat lijkt mij toch erg positief voor de luchtvochtigheid!
Maar sterven ook meteen uit.

Weatherboy

Citaat van: Eifel op zo 19 aug 2012 - 14:56
Maar sterven ook meteen uit.

Maarja, als die buitjes de grond slechts een beetje vochtig maken, dan kan dat net de doorslag geven. Ik vind het sowieso al tegen de verwachting in positief uitvallen.

Dennis


Powered by EzPortal