Onweerskansen 19 en 20 augustus

Topic gezien door 90820 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, do 16 aug 2012 - 21:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Weatherboy

Ik raad jullie aan om dit stromingsfilmpje even te kijken. Gebaseerd op WRF dacht ik. Die laat het helemaal los gaan zondag avond.

http://www.wetter.de/videos/wettervideos/1

Eveneens raad ik aan om nu de even de satelliet beelden te bekijken, dat biedt hoop. Een aantal mooie torentjes in N-FR

http://wolken.buienradar.nl/nl

Pascal Soomers

Citaat van: Weatherboy op za 18 aug 2012 - 16:11
Ik zie wel kansen om het record te verbreken. Volgens mij was het record 38.6 graden. Als je ziet dat het vandaag al 35 graden is geweest dan ken je morgen met het absolute max op T850 niveau wel de 38 graden halen. Een duits weerbureau laat het in NRW 40 graden worden, in theorie.

In theorie is het inderdaad mogelijk. Het UKMO model kwam zelfs met temperaturen op 850hPa 25 graden voor Limburg. Dat zou volgens dat model resulteren in maximale waardes van 40 graden.. Dat wordt puffen hier!

Inderdaad. Dat filmpje laat het helemaal los gaan. Ook in Limburg :D! Ben eens benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden. Misschien leveren de torentjes in noord-Frankrijk vandaag nog wat op. Wie weet. Even in de gaten houden, zullen we maar zeggen!
When a supercell arrives, you must be prepared.

Eifel

Citaat van: Weatherboy op za 18 aug 2012 - 16:24
Ik raad jullie aan om dit stromingsfilmpje even te kijken. Gebaseerd op WRF dacht ik. Die laat het helemaal los gaan zondag avond.

http://www.wetter.de/videos/wettervideos/1


Noodweercentrale gaat voor droog tot en met maandag.

frankaloe

het is momenteel 34 + en morgen zou het 36 grd gaan worden
toch lijken deze temperaturen hier,warmer als 40 grd in turkije...drukkender hier?? of wat?
http://88.159.160.138/view/viewer_index.shtml?id=303 webcam
niets zo veranderlijk als het weer

trudy

ja,als je wetter.de bekijkt,dat stromingsfilmpje,waar Weatherboy ,het over had...het filmpje ernaast laat niets gebeuren..

Jan Visser:
Zondag overdag bereikt de warmte een climax ofwel de warmste dag van 2012. In het noorden komt het kwik uit op circa 31 graden, in het zuidoosten lokaal 37 graden. In 2009 werd het op 20 augustus in Ell 37,0º. De hoge temperaturen worden gemeten in een zonnige ambiance. Vanuit Frankrijk komt wel een 'thermisch laagje' opzetten maar de kans dat dit systeem een buitje veroorzaakt is zeer klein
Maandag trekt in de loop van de dag een zwak koufront over Nederland. Er is een kleine kans dat het front een enkele regen- of onweersbui genereert.

NitroGenetics

weer.nl heeft het zelf over 38 graden morgen en daarbij er een redelijke kans is dat we het warmte record aller tijden in deugelen kunnen gaan brengen, een hittegolf blijft echt wel uit

maar met het feit van 38 graden zal dit mischien genoeg zijn als een trigger te werken morgen? cin is relatief zwak tot matig ik sluit het iig niet uit hoe dan ook weet niet hoeveel vocht er op dat moment al zijn dus het is echt heel moeilijk in te schatten morgen

SteefDeChaser

Het zal gewoon een kwestie zijn van now casten en de kaarten goed in de gaten houden en tot slot afwachten en geduld hebben haha!

Zou iig wel erg balen als het gewoon weer niet gebeurd hier in Koningsbosch en omgeving!
Zou kans nummer zoveel al zijn die overwaait.
R A M M S T E I N
D U B S T E P

Dennis

Citaat van: trudy op za 18 aug 2012 - 16:53
ja,als je wetter.de bekijkt,dat stromingsfilmpje,waar Weatherboy ,het over had...het filmpje ernaast laat niets gebeuren..



check GFS 6H nog een keer: http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,2576.msg25444.html#msg25444 (neerslag)

Gerard1995

hahaha,  ik hooop echt zóóó enorm dat er een bui ontstaat morgen!! alleen hagel 6-8 cm...?? Oeps... :o eigelijk heeft het 2 gezichten: of er komt niets en is het extreem heet.... of het gaat compleet los met (letterlijk) alles er op en er aan!!

en wat eigelijk best grappig is.. met klassieke onweerskaarten komen ze met de extreemste waarschuwingen en komt er niets en nu heb ik nog geen enkele waarschuwing gehoord van de weerdiensten dus ja... hea?? ik denk dat iedereen snapt wat ik bedoel en vooral hoop!! :D :D
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Reutel

Hmm... Dus als we WRF moeten geloven dan ontstaan er vanavond al buitjes boven de Noordzee?

Dennis


SteefDeChaser

Citaat van: Gerard1995 op za 18 aug 2012 - 17:05
hahaha,  ik hooop echt zóóó enorm dat er een bui ontstaat morgen!! alleen hagel 6-8 cm...?? Oeps... :o eigelijk heeft het 2 gezichten: of er komt niets en is het extreem heet.... of het gaat compleet los met (letterlijk) alles er op en er aan!!

en wat eigelijk best grappig is.. met klassieke onweerskaarten komen ze met de extreemste waarschuwingen en komt er niets en nu heb ik nog geen enkele waarschuwing gehoord van de weerdiensten dus ja... hea?? ik denk dat iedereen snapt wat ik bedoel en vooral hoop!! :D :D

Zo denk ik eigenlijk ook ja, het is nu vaak genoeg gebeurd dat ze Code Rood etc. uitgegeven hebben en dat er niks kwam. Ik heb ze er ook nog niet over gehoord...

Het is te hopen dat de situatie een beetje veranderd wat de wind en vochtigheid betreft. Dan komt het wel goed.

Laten we hopen!
R A M M S T E I N
D U B S T E P

dondertje127

Ik heb zo'n vermoeden dat er geen onweer als afsluiter komt. Wie herinnert zich nog augustus 2003 toen het 37 graden werd op sommige plaatsen? Toen kromp de wind naar het Noorden om koelere lucht ons land in te blazen, en daarmee bleef onweer totaal uit. Heel vreemd.

Noot: Niet bedoeld op een jammerlijke toon, maar gewoon een vermoeden ;)
Ik vind het niet erg als het niet persé tot onweer zou komen, maar dan nergens in NL. Als het toch komt, ja dan wil ik wel meedoen natuurlijk :)

Pascal Soomers

Nieuwe neerslag, cape en cin12Z:

When a supercell arrives, you must be prepared.

SteefDeChaser

Oke nu komt de noob in mij even naar boven: is dit beter dan de vorige runs?
R A M M S T E I N
D U B S T E P

Pascal Soomers

Iemand trouwens al opgevallen? Wetter3 heeft zijn cape-schaal aangepast.
When a supercell arrives, you must be prepared.

SteefDeChaser

Oke dankjewel dat het even duidelijk gemaakt word.... :-\ :-[
R A M M S T E I N
D U B S T E P

Pascal Soomers

Citaat van: SteefDeChaser op za 18 aug 2012 - 19:07
Oke dankjewel dat het even duidelijk gemaakt word.... :-\ :-[

Sorry, haha. Zie je bericht net pas. Ik vindt het na mijn inzien wel positiever uitzien dan de voorgaande run. Maar dat is uiteraard mijn mening ;).
When a supercell arrives, you must be prepared.

SteefDeChaser

Dankje haha, ik begrijp de kaarten nog niet zo goed.
Ben wat dat betreft echt een noob :P

Denk dat het een kwestie van de laatste run voor morgen afwachten is?
R A M M S T E I N
D U B S T E P

Pascal Soomers

Citaat van: SteefDeChaser op za 18 aug 2012 - 19:13
Dankje haha, ik begrijp de kaarten nog niet zo goed.
Ben wat dat betreft echt een noob :P

Denk dat het een kwestie van de laatste run voor morgen afwachten is?

Is inderdaad afwachten wat er gaat gebeuren. We zullen het nauwlettend in de gaten houden. Meer kunnen we toch niet doen :).
When a supercell arrives, you must be prepared.

Powered by EzPortal