Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247937 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

just0408

Citaat van: Joep op di 29 jan 2013 - 22:26
Vrijdag kan wel eens vervelend worden [..]

Heel vervelend inderdaad, zware sneeuwval.
Ik ben ook niet van steen.

Edwin

Beter komt dat over Oost-Nederland :) wie weet kiest da ding een ander pad...
Never Stop Exploring

Joep

Mathias Deleye ?@MDaliasTaL
Winter in teken van een vuile noordstroming in februari?


hoffies

Mooie pluim en goede winterse vooruitzichten.. Top!
Twitter: @hoffnar2911

SniperEye

Als we als definitie van winter diepvriestemps hanteren moet ik het nog zien gebeuren. Tevens zie ik teveel te grote depressies die zomaar de wind uit het zuidwesten kan laten waaien (afhankelijk van de koers). Reken je dus niet rijk maar blijf de boel goed in de gaten houden.

glenn

wat denken jullie ? belgië dit weekend lam van de zware sneeuwval ?

vdweste

Citaat van: SniperEye op di 29 jan 2013 - 22:39
Als we als definitie van winter diepvriestemps hanteren..

Als we dat doen hebben we in Nederland één keer in de 3 of 4 jaar 'winter'. Lijkt me dus voor ons niet helemaal de juiste definitie. Daarnaast moet je dan ook weer een definitie van 'diepvriestemps' hebben..

Citaat van: glenn op di 29 jan 2013 - 22:42
wat denken jullie ? belgië dit weekend lam van de zware sneeuwval ?

Nee.. gelukkig zijn er hier genoeg mensen die het allemaal ietwat meer nuchter bekijken dan jij doet. Alleen zijn er helaas ook sommige mensen die dit lezen en het voor waarheid aanzien, het vervolgens gaan doorvertellen en heel veel van verwachten, vervolgens teleurgesteld raken wanneer het zover is en dan hier beginnen te klagen.
Tot zover dan ook mijn klaagzang. :) Maar probeer het iets genuanceerder te brengen voortaan.

just0408

Citaat van: glenn op di 29 jan 2013 - 22:42
wat denken jullie ? belgië dit weekend lam van de zware sneeuwval ?

Dat zou wel heel vervelend zijn voor Belgie dan.  :)
Ik ben ook niet van steen.

Bacci

Citaat van: glenn op di 29 jan 2013 - 22:42
wat denken jullie ? belgië dit weekend lam van de zware sneeuwval ?

Nee lam van wateroverlast.

gilleeesss

Volgens mij trekt het laagje ook te noordelijk, zal regen worden.

pietjelol

toch raar paar dagen geleden was het nog echt winter. En nu herfst met veel wind en boterzacht!. En over een paar dagen is het weer 'winter'
bedoel ik vanaf de 7de

Marsel

Citaat van: SniperEye op di 29 jan 2013 - 22:39
Als we als definitie van winter diepvriestemps hanteren moet ik het nog zien gebeuren. Tevens zie ik teveel te grote depressies die zomaar de wind uit het zuidwesten kan laten waaien (afhankelijk van de koers). Reken je dus niet rijk maar blijf de boel goed in de gaten houden.

Ook ik loop er nog niet echt warm voor. Ok, de polaire jet gaat wat meer meanderen, zodanig dat wij vanaf komend weekend met enige regelmaat wat kou binnenkrijgen vanuit het noordwesten.
Van tijd tot tijd dus een winters weerbeeld met aan de westflank van de verschillende langstrekkende lows de aanvoer van kou met winterse buien.
Temperaturen voorlopig in ieder geval niet structureel onder nul. Temeer omdat het algemene patroon met hoge druk west van Europa en lage druk over Scandinavie in stand blijft. Dat zijn (voorlopig) geen diepvrieskaarten inderdaad.

ijzel



just0408

Westdorpe: Een paar dagen terug bijzonder koud en heden vanavond bijzonder zacht.

Ik ben ook niet van steen.

bliksems

Citaat van: vdweste op di 29 jan 2013 - 23:44
Wat zegt het plaatje precies?
dat je een hoge eindafrekening krijgt bij je energie maatschappij.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

NitroGenetics

lol # 13.1 graden om bijna 12 uur snachts, die tempratuur is best zeldzaam voor nachten in de winter @ januari en komt vrijwel niet voor  we kunnen best eens records breken vannacht :p

Dennis

Citaat van: vdweste op di 29 jan 2013 - 23:44
Wat zegt het plaatje precies?

Het zegt dit: een zeer sterk Hogedruk-Muur barricadeert de doortocht van Lagedruk vanuit Canada -hierdoor opent zich een weg voor koudeluchtstromingen uit de Noordelijke streken welke onherroepelijk leiden tot koud weer op termijn met mss lange vorstvooruitzichten

vdweste

Citaat van: Dennis op di 29 jan 2013 - 23:57
Het zegt dit: een zeer sterk Hogedruk-Muur barricadeert de doortocht van Lagedruk vanuit Canada -hierdoor opent zich een weg voor koudeluchtstromingen uit de Noordelijke streken welke onherroepelijk leiden tot koud weer op termijn met mss lange vorstvooruitzichten

Jaa dat is wat de laatste tijd op de kaarten ook terugkomt, maar wat zijn de kleurtjes en getalletjes precies?

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Powered by EzPortal