Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 247994 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bliksems

Citaat van: matroesjka-world op di 29 jan 2013 - 21:32
Ja gaat als een malle daar  :P  ???
ja,ik ben toch niet zo snel van begrip,dus 1 bericht per 2 dagen red ik nog net mahaaaa.
dus voor MIJ is dat STORMtopic een groot succes!!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Citaat van: bliksems op di 29 jan 2013 - 20:50
Jan,donderdag deel 11 denk ik?

Als de onzin geplaatst blijft worden niet
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


gilleeesss

Benieuwd wat GFS gaat doen straks.

Marsel


bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op di 29 jan 2013 - 21:35
Als de onzin geplaatst blijft worden niet
nee,ik vroeg je of IK deel 11 kon maken donderdag met de actuele stand van zaken.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Joep

Citaat van: bliksems op di 29 jan 2013 - 21:41
bier drinken in de pub.

Kun je ook normale berichten plaatsen? (on topic)
Kijk bv naar de mooie sneeuwpluim 

bliksems

Citaat van: Joep op di 29 jan 2013 - 21:51
Kun je ook normale berichten plaatsen? (on topic)
Kijk bv naar de mooie sneeuwpluim
dat IS ontopic,je hebt het alleen niet door.
ik zie de sneeuwpluim ja,5 cm.
ik ben nu wel een keer toe aan minimaal een keer 30-40 cm hoor.
5 cm sneeuw altijd gaat ook vervelen.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Joep

Reactie Jan Visser op de pluim

Pluim
De pluim voor woensdag 30 januari is wederom in lijn met de afgelopen dagen. Na wat lagere temperaturen tijdens het weekeinde, gaat het kwik medio volgende week omhoog. Echter: tweede helft volgende week is weer een duidelijk dalende trend zichtbaar. Op de Atlantische Oceaan bolt een sterk hogedrukgebied naar het noorden waardoor het Noordzeegebied te maken krijgt met een koude noordelijke stroming. Koude oplossingen zijn met name de 'oper' (rode lijn) en de 'control' run (blauwe lijn).

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Marcellang

Citaat van: Joep op di 29 jan 2013 - 22:00
Reactie Jan Visser op de pluim

Pluim
De pluim voor woensdag 30 januari is wederom in lijn met de afgelopen dagen. Na wat lagere temperaturen tijdens het weekeinde, gaat het kwik medio volgende week omhoog. Echter: tweede helft volgende week is weer een duidelijk dalende trend zichtbaar. Op de Atlantische Oceaan bolt een sterk hogedrukgebied naar het noorden waardoor het Noordzeegebied te maken krijgt met een koude noordelijke stroming. Koude oplossingen zijn met name de 'oper' (rode lijn) en de 'control' run (blauwe lijn).

Das mooi  8) hopelijk zet de kou wat sneller en heftiger in  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Bacci

Mooie pluim op LT! we komen steeds een dag dichterbij.

vdweste

Citaat van: Jan van Ooijen op di 29 jan 2013 - 22:06
pluim

Woow, dit komt wel als een verrassing voor mij! Hele mooie pluim zeg! :)

Joep

Citaat van: vdweste op di 29 jan 2013 - 22:08
Woow, dit komt wel als een verrassing voor mij! Hele mooie pluim zeg! :)
Hihoe prachtige pluim :) :) ;D

gilleeesss

Wat me opvalt bij de pluimen de laatste tijd. Weinig spreiding ;) ..

Het word dus een kleine naaldenprik dit weekend, daarna weer wat boven 5 graden overdag. Dan een glijbaantje naar beneden. We zullen zien

jorentje1997


just0408

Citaat van: gilleeesss op di 29 jan 2013 - 22:18
[..] We zullen zien

We zien het wel, we zien het wel. We zullen het wel beleven.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

just0408

Maar oh. Die wind. Wat gaat die weer tekeer buiten. Vreselijk. Ik haat wind. Op een uitzondering na... als ik hem mee heb op de fiets.
Ik ben ook niet van steen.

glenn

Het is dus zo goed als zeker dit weekend wordt opnieuw winters met grote kans op sneeuw in zowel belgie als nederland

Joep

Vrijdag kan wel eens vervelend worden, Veel regen, wind, dalende  temperaturen en mogelijk sneeuw.


Vrijdag kan het bijzonder vervelende dag worden als het GFS model van vanavond gelijk krijgt.
Er is potentie voor hevige regen, harde wind, dalende temperaturen en misschien sneeuw.

Bij de ontwikkelingen van dit systeem zien we de wind naar een noordelijke hoek schakelen op vrijdag en koude lucht verspreiden net ten zuiden van Engeland en net op tijd om het lage druk systeem te verplaatsen vanuit het Westen.

De hevige regen met geïntegreerde harde wind kan verspreid over het Verenigd Koninkrijk veel regen brengen met het risico van overstromingen. Maar het interessante aan het GFS  is dat koude lucht oprukt en op sommige plaatsen zware sneeuwval veroorzaken met alle gevolgen van dien. We houden het in de gaten.

Millin Weather

Powered by EzPortal