Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248015 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

arjanbruggink

Ook in Smilde nu lichte sneeuwval. Begint weer mooi wit te worden.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op za 26 jan 2013 - 13:44
Hier in Helmond net ook even lichte sneeuwval wel grote vlokken en het sneeuwden ook door maar ja was nog geen 10 minuten.
Jan is de pluim van GFS eral en sta je nog steeds achter je standpunt winter van het einde van de eerste week in februari ?

Ja de nieuwe pluim is er al, ook blijf ik bij mijn standpunt. Meeste mensen die mij al enkele jaren volgen weten dat ik mijn uitspraken nooit terug trek of ga verdraaien
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

bliksems

Citaat van: Weatherboy op za 26 jan 2013 - 13:41
Grote kiekenpluimen nu alweer! Ik denk dat er wel 1 tot 2 cm is bijgekomen hoor?
mwa,ik denk eerder tegen de 1 cm,maar goed het is nog niet voorbij;)
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Als ik even naar de EC kijk en dan op LT blijft de 12Z van gister tegenover de 00Z van vandaag vrijwel het zelfde,met een duikje naar beneden. Kijken wat EC deze 12Z brengt.

En vrij gelijk toont met GFS

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

arjanbruggink

De lichte sneeuwval gaat langzaam zo richting matige sneeuwval. Vlokken worden ook wat groter.. 8)
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

bliksems

Citaat van: arjanbruggink op za 26 jan 2013 - 13:54
De lichte sneeuwval gaat langzaam zo richting matige sneeuwval. Vlokken worden ook wat groter.. 8)
leuke afsluiting van dit 2e hoofdstuk van deze winter..
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

arjanbruggink

Citaat van: bliksems op za 26 jan 2013 - 13:56
leuke afsluiting van dit 2e hoofdstuk van deze winter..
Echt wel. Nu ff schoon schip maken, ff de bezem er door heen.... En dan opmaken voor de volgende situatie.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Btouring

Met pijn in mijn hart zie ik de temperatuur hier in de streek van Kortrijk stijgen. Het einde is nabij!
Het slotstuk was een kersje op de taart!
Bedankt forumleden voor de gezellige tijd

arjanbruggink

Citaat van: Btouring op za 26 jan 2013 - 14:00
Met pijn in mijn hart zie ik de temperatuur hier in de streek van Kortrijk stijgen. Het einde is nabij!
Het slotstuk was was een kersje op de taart!
Bedankt forumleden voor de gezellige tijd
Nou, tot over 2 weken dan maar?? Haha. Kom op, winter is nog niet voorbij.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

bliksems

Citaat van: arjanbruggink op za 26 jan 2013 - 14:00
Echt wel. Nu ff schoon schip maken, ff de bezem er door heen.... En dan opmaken voor de volgende situatie.
over een week weer winter,hopelijk met 3 weken vorst met sneeuw(behalve voor friesland) en een elfstedentocht! het KAN allemaal!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Citaat van: bliksems op za 26 jan 2013 - 14:05
over een week weer winter,hopelijk met 3 weken vorst met sneeuw(behalve voor friesland) en een elfstedentocht! het KAN allemaal!

Wat mot dat mot.  ;)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

eddie37

zonet matige sneeuwval ik schat nu hier rond de 3 cm sneeuwt nog lekker door hier

Thunderfreak

Wil even aanhalen aan de mensen die Hirlam tegen spraken.

Voorlopig gaat het precies hoe Hirlam berekende,op de tijd na dan (detail)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Vomera

hier net een kort sneeuwbuitje gehad maar nu niks meer :) nu ik weer naar buiten kijk sneeuwt het weer ff. de lijn is al goed uitgestorven zie ik.. (altijd als het richting limburg komt :P)

MaikelNL

Sneeuw allemaal opgelost voor de Achterhoek. Geen vlokje gevallen.

4seasons

Aan deze analyse-video van NOAA kan je zien welke invloed de jetstream heeft op de koude temperatuur.

Een daling van de jetstream keldert de temperaturen in de VS
Hoe zal dit verder naar ons toe gaan uitpakken?


Gepubliceerd op 24 jan 2013
A drop in the jet stream sent temperatures across the United States plummeting over the Martin Luther King Jr Holiday weekend.
The pronounced change in temperatures can be seen in this weather data from NOAA/NCEP's Real-Time Mesoscale Analysis.
Areas colored blue are below freezing. The diurnal cycle of heating and cooling can be seen over time, but the pattern is clear: much of the U.S. is pretty cold.


Remy

Ironie ik wilde schrijven dat het hier nog droog is en nu sneeuwt het :) -0,9C
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

NewWeatherfan

Ben harstike blij dat de dooi er aan komt  ;D Alleen op een rotmoment moet morgen lang de weg op voor familiebezoek (of een goed excuus om af te zeggen  :P)

en maar klagen dat het zo jammer is dat de sneeuw wegsmelt, langste vorstperiode in 50 jaar!!!
hier al 14 dagen sneeuw sneeuw sneeuw overal

Kinderen van de huidige generatie weten niet wat ze mee maken iedere winter sneeuw en ijs!!!

Ik ben alleen blij dat we weer iets anders gaan doen (hopen dan) in maart voor het eerst een tuininrichten met lentetemperaturen kan niet wachten!!!!

TaL

Citaat van: Thunderfreak op za 26 jan 2013 - 13:39
dalijk scherpe opklaringen,zien we het mooie witte landschap nog 1 keer vanuit de ruimte.



Die opklaringen gaan de dooi serieus omhoog steken, hier dooit het nu al als een gek
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Ploeps

Hier in Vorden nu een paar vlokjes sneeuw, afgaand op de radar zullen we vanmiddag waarschijnlijk niet veel meer krijgen. Temperatuur -1,0 bij 20% luchtvochtigheid.
Liefhebber van weer-uitersten.

Powered by EzPortal