Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248020 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mdelaat97

Het maakt mijn nu niet zoveel uit waar de meeste sneeuw gaat vallen, zondag gaat het toch weer weg.
Geniet nog van morgen.. want misschien moeten wel weer een jaar wachten voordat we op natuurijs kunnen, wie weet!

Joep

He wel positief blijven he ;)
Misschien volgend weekend al weer winterkansen  :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Jdolky

Is er nog een kansje op thundersnow?


Verder ben ik benieuwd in hoeverre we nog problemen krijgen met smeltwater. Als ik zie wat er hier nog ligt (en wellicht nog valt) in Den Haag, dan kan dat niet anders dan overlast gaan geven. Als het maar niet weer gaat vriezen voordat de plassen weg zijn ;D

Blegh geen zin in een herfst periode..hopen op wat zonnige dagen, dan is het al wat minder erg dat er geen wintertje meer is voor even.


winter

Jan het front lijkt nog zeer actief wat verwacht jij gaat het verder activeren, deactiveren of blijft het ongeveer zo.
Want het is toch een warmte front en aangezien wij ons nu nog een koude lucht bevinden zou je toch activatie verwachten???
Of heb ik het helemaal mis?
KNMI voor Noord-Brabant vanaf 7 uur in de ochtend gedurend 7 uur licht tot matige sneeuwval. (was eerst alleen maar lichte sneeuw)
Mooi dat er een paar cm's bijkomen.
En ook mooi dat er al weer een temp. daling in de kaarten is.  Herhaling van vorig jaar? I hope so!

MarkGoedhart


Weatherboy

Citaat van: winter op vr 25 jan 2013 - 23:08
Jan het front lijkt nog zeer actief wat verwacht jij gaat het verder activeren, deactiveren of blijft het ongeveer zo.
Want het is toch een warmte front en aangezien wij ons nu nog een koude lucht bevinden zou je toch activatie verwachten???
Of heb ik het helemaal mis?
KNMI voor Noord-Brabant vanaf 7 uur in de ochtend gedurend 7 uur licht tot matige sneeuwval. (was eerst alleen maar lichte sneeuw)
Mooi dat er een paar cm's bijkomen.
En ook mooi dat er al weer een temp. daling in de kaarten is.  Herhaling van vorig jaar? I hope so!

Het front komt over een relatief warme Noordzee, maar komt tegen de flanken van het grote Hogedruk gebied te stuiten. Daarom in Nederland slechts een paar cm sneeuw. Deactivatie lijkt een grotere kans te hebben. Mocht die storing toch zo actief zijn en blijven al de radar nu aangeeft dan heb je zomaar 20-30 cm sneeuw erbij. Gewoon zware neerslag in die band op de radar, het zal er vast heftig aan toe gaan daar.

Jan van Ooijen

Citaat van: winter op vr 25 jan 2013 - 23:08
Jan het front lijkt nog zeer actief wat verwacht jij gaat het verder activeren, deactiveren of blijft het ongeveer zo.
Want het is toch een warmte front en aangezien wij ons nu nog een koude lucht bevinden zou je toch activatie verwachten???
Of heb ik het helemaal mis?
KNMI voor Noord-Brabant vanaf 7 uur in de ochtend gedurend 7 uur licht tot matige sneeuwval. (was eerst alleen maar lichte sneeuw)
Mooi dat er een paar cm's bijkomen.
En ook mooi dat er al weer een temp. daling in de kaarten is.  Herhaling van vorig jaar? I hope so!

In de laatste Guidance die ik gepost heb staat alles in ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

GFS komt weer met een lekkere wind op woensdag. ::)

Joep


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vossejongk

Jan van mij mag je dat ding best pontificaal in 't midden plempen en op alle frames hoor :P

Edit: nouja iig wel buiten NL lol

hoffies

Top winter top op heden, met morgen als voorlopige hoogte een bak sneeuw!
Ff twee weken rust en daarna een mooie na winter!

Jan en Johann, ik wil je bedanken voor de boeiende weer berichten van de afgelopen week.
Ik vond afgelopen zondag wel het mooist, per minuut kijken of het ging sneeuwen..

Gr Antoin
Twitter: @hoffnar2911

jones

Dooi heeft UK en West-Frankrijk al bereikt!  :(


vossejongk


Joep


Joep

In Oost-Nederland schijnt vanochtend soms de zon. In het westen volgt enige tijd sneeuwval en vanmiddag sneeuwt het op steeds meer plekken. Er valt tussen 2 en 6 cm sneeuw. Aan de achterzijde van de sneeuwstoring kan ook wat regen vallen. Het wordt aan de westkust plus 4 graden en dieper landinwaarts rond nul graden. Er waait een vrij stevige zuidelijke wind, later zuidzuidwest.
Vannacht volgt een nieuwe storing, nu met regen en plaatselijk eerst ijzel.

meteoconsult

JPP78

ijskoud hier, -2,8 - 6 bft --> -10! NU in het noorden de meeste sneeuw volgens KNMI, t kan snel veranderen...het blijft weer snowcasten..
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

darkshadow

De sneeuw is wel een tijdje vertraagd in vergelijking met wat Hirlam gisteren berekende. Toen zou het midden van het land tussen 9 en 10 al in de sneeuw zitten en nu moet het nog beginnen in het westen.

Powered by EzPortal