Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 10

Topic gezien door 248058 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, do 24 jan 2013 - 17:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Sneeuw morgen 13.00 uur
Regen (dooi) zondag 13.00 uur


alaind86

Ook vandaag was het hier een ijsdag met maximum van -0.6 graad. Morgen nog ff letterlijk een frisse neus halen en kijken/voelen/proeven hoe koning winter de sporen na laat in ons landje. Ik ben er van overtuigd dat de winter zeker nog terug gaat komen met name de 3 en 4e week van februari (mijn voorspelling.

Komende 2 dagen word spannend niet zo zeer dat het gaat sneeuwen en hoeveel en waar maar de ongemakken die we gaan krijgen met ijsregen/ijzel. Dit is toch iets om de berichten in de gaten te houden en vooral op zondag.

Daarna keert voor de verandering de herfst (tijdelijk) terug, met veel wind en regen word de vorst uit ons landje verdreven luid een spreekwoord.

Ben benieuwd naar de nieuwe pluim!

Bacci

Is het misschien mogelijk om zondagochtend nog snel te schaatsen?

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 jan 2013 - 20:57
EC Oper laat op het einde de nachtvorst (lichte) terugkeren, dadelijk eens de pluim kijken
Dat is mooi Jan, hopelijk wordt het na de dooi weer snel winters 8)
Waarschijnlijk moet de dooi er even inzitten voor de modellen om meer duidelijkheid daarna te scheppen 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

matroesjka-world

Citaat van: Bacci op vr 25 jan 2013 - 21:23
Is het misschien mogelijk om zondagochtend nog snel te schaatsen?

Als je heel snel bent misschien wel  :P :P :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Ik ben ook niet van steen.

Edwin

Nieuwe pluim is op en top herfst :S
Never Stop Exploring

Martin1976

@jan wat is dat blauwe wat achter het neeuwfront aankomt dan?? toch geen ijzel??
Groet'n uut Hengelo!!

Brisk

Citaat van: Edwin op vr 25 jan 2013 - 21:38
Nieuwe pluim is op en top herfst :S

Eindelijk iemand die niet over lente begint met regen en max 10 graden...
Let is snow, let it snow, let it snow!

Jan van Ooijen

Citaat van: Martin1976 op vr 25 jan 2013 - 21:40
@jan wat is dat blauwe wat achter het neeuwfront aankomt dan?? toch geen ijzel??

Dat is regen, maar valt zoals de verwachting is hier als sneeuw
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

alaind86

Ik kom toch weer met dit plaatje (sorry)
Maar hoe kan er sneeuw vallen als de bovenlucht temps zo hoog zijn? kan toch niet? nu is dit wel een plaatje van GFS weet niet hoe andere modellen erover denken.


Jan van Ooijen

Citaat van: alaind86 op vr 25 jan 2013 - 21:44
Ik kom toch weer met dit plaatje (sorry)
Maar hoe kan er sneeuw vallen als de bovenlucht temps zo hoog zijn? kan toch niet? nu is dit wel een plaatje van GFS weet niet hoe andere modellen erover denken.


Dit is zondag, waar wij over praten is morgen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


Joep


vossejongk

Citaat van: Brisk op vr 25 jan 2013 - 21:41
Eindelijk iemand die niet over lente begint met regen en max 10 graden...

Haha nee dit is wel goed :D Waaien mag het van mij best maar het moet gewoon DROOG blijven. Met gemiddeld 25 stops per dag ben ga je elke keer weer kletsnat die cabine in en tegen de tijd dat je bij 't volgende adres bent ben je net droog wordt je weer zeikes nat haha (vrachtwagenchauffeur)

alaind86

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 jan 2013 - 21:46
Dit is zondag, waar wij over praten is morgen

Ookal zal er een halve meter sneeuw vallen dat verdwijnt toch daarna XD haha Alleen uitkijken voor de ijzel!

Jan van Ooijen

Sneeuwverwachting EC van 07u tot en met 13u

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Remy

Even de boel opruien...
Er zijn nu weer een paar redelijke winters op rij geweest.
Deze winter is nog lang niet over en zit nog onder het langjarig gemiddelde,we zitten nu pas tegen de helft van de winter als seizoen in ons land waarbij doorgaans de koude kansen op of tegen het hoogtepunt zitten.
Hoe dan ook nog kansen genoeg dus :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jones

Jammer hoor dat we opnieuw naar dat zachte, grijze en saaie weer gaan van voor het begin van de koudegolf :( van mij mocht deze periode nog wel een tijdje duren! Het weer is nu tenminste boeiend en iets om naar uit te kijken en te beleven, en het wekt conversaties op o.a. op dit forum en dat is ook al zo gezellig om te volgen :P Het aantal forumberichten zal de komende dagen wel fors achteruit gaan!

Powered by EzPortal