Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223305 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Henk1976

Lees je op twitter tweets van lui die zeggen dat het 10-12 graden volgende week wordt met de mededeling: Yess Lente...  :P Ik vraag me dan af waar ze deze bewering vandaan komt. Is dit het gevolg van het laten zien van de pluim aan het publiek via het KNMI?

o.a Jan Visser heeft het op zijn site staan

JAN VISSER ?@janvissersweer
De zesdaagse tabel http://bit.ly/11DxE0L 

Openen Sluiten Beantwoorden GeretweetRetweeten
Verwijderen
Toegevoegd aan favorietenToevoegen aan favorieten Meer
Tweet e-mailen Tweet embedden

Jan van Ooijen

Citaat van: Henk1976 op do 24 jan 2013 - 09:11
Lees je op twitter tweets van lui die zeggen dat het 10-12 graden volgende week wordt met de mededeling: Yess Lente...  :P Ik vraag me dan af waar ze deze bewering vandaan komt. Is dit het gevolg van het laten zien van de pluim aan het publiek via het KNMI?

Ja snap ik ook niet, gemiddelde geeft maar amper 5 graden aan. Iets van pluim leren lezen... :P
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

ATM motsneeuw in Smilde uit de Sc bewolking.
Edit: en ook al weer over......
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Marcellang

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 09:14
Ja snap ik ook niet, gemiddelde geeft maar amper 5 graden aan. Iets van pluim leren lezen... :P
Btje apart Jan, hij volgt ongeveer het warmste draadje in de pluim  :P
6-daagse tabel om fff duidelijk te zijn ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jenkie

Citaat van: albalinda op do 24 jan 2013 - 09:03
Idd, het begon zo goed gisterenavond -10 en onbewolkt  8)
Nu nog maar -4 bewolkt en af en toe een vlokje die naar beneden dwarrelt.........

Hier ook kleine vlokjes. Ik zag vanmorgen een mooie rode gloed op de wolken en had ook even hoop. Maar helaas....

Ramon Oost

Minimum temperaturen van afgelopen nacht, in Groningen was het voor middernacht al -12


yookin

knmi geeft stavoren -> zwaar bewolkt aan...

De zon schijnt al een minuut of 20!
Geen strak blauwe lucht, en heus wel wat wolken...maar overdrijven is ook een vak

Stavoren

arjanbruggink

Citaat van: Ramon Oost op do 24 jan 2013 - 09:28
Minimum temperaturen van afgelopen nacht, in Groningen was het voor middernacht al -12
Eelde had -12,6°C, net als Westdorpe dat had als laagste temp.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Ramon Oost


Cdtj3

Citaat van: Ramon Oost op do 24 jan 2013 - 09:59
Nieuwe pluim,


Nou, van -10 naar +10 in 4 dagen :S wordt dus even wennen.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Arend

Citaat van: Ramon Oost op do 24 jan 2013 - 09:59
Nieuwe pluim,

Wat een draak, daar gaat mijn sneeuw. :'( Hier nu al een tijdje motsneeuw bij -3,2.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

itgietoan!

EC pluim geeft aan het einde weer winterse evoluties (hoop), maar wat doet de oper raar op vrijdag/zaterdag ....
Snow!!!

Koen-IJM

Die temperatuur voor dinsdag/woensdag... al het ijs in 1 klap weg.

Hoge temperatuur komt zeker door de verwachte storm?

mauriceb

Mooi, ff die sneeuwbende weg en opnieuw beginnen :) it giet oan! (grapje)

Jan van Ooijen

Dadelijk eens kijken waar GFS en Hirlam mee komen voor aanstaande zaterdag (sneeuw)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Edwin

Woensdag wordt het dus gewoon warm :P dan verdwijnt de sneeuw wel snel denk ik. Laat die kou dan in het weekend maar weer terugkeren :)

Dit zeggen de Duitsers erover: Die genaue Entwicklung für den weiteren Wochenverlauf ist noch unsicher. Eine schnelle Rückkehr von Schnee und Kälte ist jedoch unwahrscheinlich. Vielmehr stehen die Zeichen für Anfang Februar auf nasskalt.
Never Stop Exploring

itgietoan!

Citaat van: Jan van Ooijen op do 24 jan 2013 - 10:08
Dadelijk eens kijken waar GFS en Hirlam mee komen voor aanstaande zaterdag (sneeuw)

Laat die invallende dooi dan maar komen met een bak sneeuw als fraaie afsluiter van de afgelopen mooie vorstperiode!
Snow!!!

Marlieke

Citaat van: itgietoan! op do 24 jan 2013 - 10:04
EC pluim geeft aan het einde weer winterse evoluties (hoop), maar wat doet de oper raar op vrijdag/zaterdag ....

Das een 'w' om ons voor te bereiden op een wc... :P
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Glennb

Citaat van: Marlieke op do 24 jan 2013 - 10:14
Das een 'w' om ons voor te bereiden op een wc... :P
Hahaha, hier moest ik even om lachen!  ;D
Groet,
Glenn

Powered by EzPortal