Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223282 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roan

Mensen, mensen rustig.. We weten inmiddels toch dat Glenn een sensatiezoeker is, met overstromingen in Belgie (paar weken geleden) nu weer met orkanen..
@Glenn
ik snap dat je enthousiast bent, maar je kunt ook overdrijven

bliksems

we zouden toch een tsunami krijgen??
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

gilleeesss

Citaat van: bliksems op wo 23 jan 2013 - 18:44
we zouden toch een tsunami krijgen??

Misschien een tsunamie en dat het dan hard vriest, dat overal ijs ligt ;). EN dan een sneeuwstorm! :) buikgevoel xdd

glenn

tijdelijke verzachting na het weekeinde begin februari mogelijk opnieuw winter?

Remy

Net terug van boodschappen doen,langs het kanaal hier potdichte mist en op sommige plekken waar juist geen sneeuw ligt en gestrooid is is de weg spiegelglad.
Uitkijken dus als je vannacht nog de weg op moet  :o
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

bliksems

Citaat van: glenn op wo 23 jan 2013 - 18:47
tijdelijke verzachting na het weekeinde begin februari mogelijk opnieuw winter?
er is een goeie kans daar op denk ik en hoop ik vooral.
spannend om te volgen weer,deze situatie.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

just0408

Citaat van: bliksems op wo 23 jan 2013 - 18:49
er is een goeie kans daar op denk ik en hoop ik vooral.

Maar helaas. Denken en hopen is niet hetzelfde.  :)
Ik ben ook niet van steen.

bliksems

Citaat van: just0408 op wo 23 jan 2013 - 18:50
Maar helaas. Denken en hopen is niet hetzelfde.  :)
ok,bedankt dat je me het verschil even uitlegt;)
toch nog wat geleerd vandaag.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

michael1986

Citaat van: just0408 op wo 23 jan 2013 - 18:50
Maar helaas. Denken en hopen is niet hetzelfde.  :)

ik bekijk het van de negatieve kant, dan kan het altijd meevallen :P

André

Laat ons eerst rustig de dooiaanval verwerken en terug vooruit kijken , als er een beetje veel wind is kan het gebeuren dat we op de kaarten tegen maandag geen nieuwe koude meer bespeuren .
Demeulemeester André

just0408

Citaat van: michael1986 op wo 23 jan 2013 - 18:52
ik bekijk het van de negatieve kant, dan kan het altijd meevallen :P

Dat is waarschijnlijk wel de beste visie die je kan hebben.  :P
Dan blijkt negatief eigenlijk ineens postitief te zijn, t'is maar net hoe je het bekijkt.

Of beter misschien, van de neutrale kant.
Ik ben ook niet van steen.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

vdweste

Citaat van: bliksems op wo 23 jan 2013 - 19:06
ok,dus die tocht komt er

Daar bestaat geen twijfel over, maar wanneer? En dan vooral welk jaar?  ;D

just0408

Citaat van: bliksems op wo 23 jan 2013 - 19:06
ok,dus die tocht komt er

Ik hoop van wel. Mijn denken doet er in het geheel niet toe.  :D
Ik ben ook niet van steen.

Lucas

Laatste GFS run laat hier tot het einde van de run de temps tussen -2 en niet warmer dan +2 overdag.
Aanhoudende sneeuwval

Hansle

Citaat van: Marsel op wo 23 jan 2013 - 14:29
Nergens kon ik terugvinden wat het achterliggende proces achter een SSW en een al dan niet gesplitste of verschoven PV is.
Hoe wordt deze geïnitieerd, vooral in welke laag, en hoe en op welke termijn link je deze aan de gesteldheid troposfeer. De basisprincipes kennen we al enkele jaren, die zien we hier grofmazig ook regelmatig voorbij komen.

Marsel, misschien vind je hier de nodige info in terug: http://www-mete.kugi.kyoto-u.ac.jp/Kyoto2012/ppts/oral/Feb22/S01_Krueger.pdf
Hier vind je ook nuttige informatie in terug. Is wel in het Engels  Link: http://web.mit.edu/jlcohen/www/papers/CohenandJones_JC12.pdf

En als je hier nog niet genoeg aan hebt: http://www.nwra.com/resumes/baldwin/pubs/Thompsonetal_2002.pdf










Bacci

Bewolking begint op te lossen, kom op ja!! alstu!!!blieft!!! nog steeds niet de mpemba effect kunnen doen, ahhahahahaa

Remy

Citaat van: Bacci op wo 23 jan 2013 - 19:23
Bewolking begint op te lossen, kom op ja!! alstu!!!blieft!!! nog steeds niet de mpemba effect kunnen doen, ahhahahahaa
Ik had zojuist mijn statief klaargezet en wilde juist dat gaan doen,maar het is nu echt compleet wazig buiten.
Misschien dat er zo nog een gat in de mist valt maar met die sneeuwvlaktes hier heb ik daar weinig hoop meer op.
T'is maar een heel dun laagje want ik zie recht boven mij wel nog de maan en wat sterren.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Coreupt.nl

Citaat van: glenn op wo 23 jan 2013 - 18:00
mensen als we de kaarten mogen geloven ziet het er voor het weekend niet goed uit ! We zouden te maken kunnen krijgen met windstoten van een orkaan in 2de categorie !!!!
Goed dat ik het weet. Morgen ons huis met scheerlijnen vastzetten en ramen dichttimmeren! :o
Homo sapiens non urinat in ventum!

winter

In Noord-Oost Nederland al -10,6 misschien zeer strenge vorst mogelijk?
Heeft iemand al GFS pluim???

Powered by EzPortal