Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223300 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WinschoterWeer

Citaat van: Henk1976 op wo 23 jan 2013 - 11:46
Ik verwacht dat wij hier in NO wel wat dooi krijgen, maar het zal niet voldoende zijn om ons te overtuigen. Volgens mij duiken we snel de winter weer in.  ;)
Ik zou dat zeker niet erg vinden. Even de sneeuwtroep van het ijs laten smelten en dan hoppa de diepvries weer aan. Vandaag is die diepvries trouwens ook aan hier in Oost Grunn -5, droog, beetje wind 3bft en het voelt lekker aan, omdat het zonnetje nu ook begint door te breken!  ;D

Edwin

Nou, ik wil niet negatief zijn hoor maar het lijkt van maandag tot zeker zaterdag te gaan dooien met zo nu en dan aardig wat wind en als het dan +3 tot +5 is dan ben je de sneeuw en het ijs snel kwijt hoor. Dan begin je weer helemaal opnieuw als het uberhaupt al nog is zo koud gaat worden. We zullen het wel zien....
Never Stop Exploring

Henk1976

Citaat van: WinschoterWeer op wo 23 jan 2013 - 11:56
Ik zou dat zeker niet erg vinden. Even de sneeuwtroep van het ijs laten smelten en dan hoppa de diepvries weer aan. Vandaag is die diepvries trouwens ook aan hier in Oost Grunn -5, droog, beetje wind 3bft en het voelt lekker aan, omdat het zonnetje nu ook begint door te breken!  ;D

Oh mooi, de zon. Ik zie hier vanaf de 6e verdieping vanaf mijn werk in Groningen mooie brede opklaringen aankomen vanuit het O-NOen. Laat maar komen, lekker koud vannacht!

Koen-IJM

GFS 6Z laat het gewoon doorwinteren tot en met woensdag. Alleen het (zuid)westen en noorden van het land enkele graden boven nul op maandag. Prachtig!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Romigo

De dooi-aanval is nog geen uitgemaakte zaak, als ik de nieuwe run zo bekijk.

Henk1976

Koning Winter is best wel taai zo te zien! 8) Coole gast! :P

Bacci

Citaat van: Edwin op wo 23 jan 2013 - 11:59
Nou, ik wil niet negatief zijn hoor maar het lijkt van maandag tot zeker zaterdag te gaan dooien met zo nu en dan aardig wat wind en als het dan +3 tot +5 is dan ben je de sneeuw en het ijs snel kwijt hoor. Dan begin je weer helemaal opnieuw als het uberhaupt al nog is zo koud gaat worden. We zullen het wel zien....

Sneeuw ben je dan wel snel kwijt maar vergeet niet dat de ondergrond wel erg koud blijft, ijs smelt veel minder snel. Aan het einde van deze week zal er op veel plaatsen echt dik ijs liggen, als de dooi niet lang aanhoudt dan zal er echt maar weinig van het ijs verdwijnen.

Marcellang

Citaat van: Romigo op wo 23 jan 2013 - 12:22
De dooi-aanval is nog geen uitgemaakte zaak, als ik de nieuwe run zo bekijk.
Op het laatste ploatie zie ik toch weer een mooie scandi "vinger". ;D
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Henk1976

Citaat van: Bacci op wo 23 jan 2013 - 12:28
Sneeuw ben je dan wel snel kwijt maar vergeet niet dat de ondergrond wel erg koud blijft, ijs smelt veel minder snel. Aan het einde van deze week zal er op veel plaatsen echt dik ijs liggen, als de dooi niet lang aanhoudt dan zal er echt maar weinig van het ijs verdwijnen.

En als je aan het IJsselmeer woont, dan heb je ook nog kans op mist en reken maar dat de temperatuur niet hoog is. En sowieso, er zijn heel veel plekken met 10 cm sneeuw of meer

Koen-IJM

Jan wat is jouw mening over de laatste gfs run?

Bacci

GFS zal zeker weer een koude broeder zijn, hopen van niet.

gilleeesss

Hopen dat het korte dooi is, maar wel jammer dat het dan wel de sneeuw zal weggedaan hebben in het westen.. Zou wel mooi zijn moest het maar dag of 3-5 zijn die dooi

Is een koude :(

limburg


xzaz

Het gaat gewoon kwakkelen, niets aan te doen.
De winter is nog niet eens begonnen!

Dennis

GFS 6H afleider of leider naar nieuwe winterkansen?


het lijkt een jojo-kaart maar aan de andere kant deze winter is geen kleintje ;) (blokkade op sterke west-circulatie)

SniperEye

Tweet MC

Met een hellmanngetal van 40,1 zijn we officieel in de categorie 'normale winters' beland. De winter is nu niet meer zacht. #vorst

mauriceb

dat hellmannen gedoe moeten ze ook eens mee stoppen, echt een uberslechte graadmeter voor een winter.
10 dagen -1 of 1 dag -10, wat is dan een normale winter? of streng?
echt vreemd dat ze dit nog anno 2012 gebruiken.

grizzrh

Citaat van: xzaz op wo 23 jan 2013 - 12:54
Het gaat gewoon kwakkelen, niets aan te doen.

Inderdaad de kaarten zeggen kwakkel, maja t kan 2 dagen kwakkelen of 10 dagen.. Laten we hopen dat t maar 1-3 dagen max gaat kwakkelen, en dat we dan weer in een mooie vorst periode terecht komen die minsten tot na de carnaval door trekt!

Citaat van: mauriceb op wo 23 jan 2013 - 13:23
dat hellmannen gedoe moeten ze ook eens mee stoppen, echt een uberslechte graadmeter voor een winter.
10 dagen -1 of 1 dag -10, wat is dan een normale winter? of streng?
echt vreemd dat ze dit nog anno 2012 gebruiken.

Verzin een ander concept en kaart het aan bij de KNMI :P
Of is er al een ander iets wat de winter in punten weergeeft dan ?
Doenrade, Limburg

JPP78

Citaat van: Bacci op wo 23 jan 2013 - 12:28
Sneeuw ben je dan wel snel kwijt maar vergeet niet dat de ondergrond wel erg koud blijft, ijs smelt veel minder snel. Aan het einde van deze week zal er op veel plaatsen echt dik ijs liggen, als de dooi niet lang aanhoudt dan zal er echt maar weinig van het ijs verdwijnen.

Hier ligt noch steeds erg weinig ijs, de helft in ondanks de aanhoudende vorst al door de sneeuw gesmolten (zit er soms zout in de sneeuw, wie weet hoe dat komt????) dus een dag of 2, 3 dooi met wat wind is voldoende om de boel helemaal open te leggen.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Henk1976

Hele brede opklaringen nu vanuit het oosten. Dan gaat het lekker afkoelen vannacht!!!!

Powered by EzPortal