Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223309 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Remy

En dan nu het weerbericht voor Engeland... stinkweer!
Echt waar :) http://www.telegraaf.nl/buitenland/21239114/__Stank_teistert_Noord-Frankrijk__.html
Franse chemische fabriek heeft een enorme ruft gelaten.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bernt

-5 buitenmeter in Kaatsheuvel nog geen mist gezien.

ron12

Citaat van: Remy op di 22 jan 2013 - 20:20
En dan nu het weerbericht voor Engeland... stinkweer!
Echt waar :) http://www.telegraaf.nl/buitenland/21239114/__Stank_teistert_Noord-Frankrijk__.html
Franse chemische fabriek heeft een enorme ruft gelaten.
maar goed dat er een oosten wind staat hier ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

vdweste

Ik heb mijn hoop gevestigd op deze ene jonge man hieronder, da's een échte liefhebber!


Marcellang

Citaat van: Reutel op di 22 jan 2013 - 20:18
:o wat een monster...
Ach die trekt toch onder ons door  :P
vdWeste die ene member denkt dat ook 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Nopie

Citaat van: vdweste op di 22 jan 2013 - 20:27
Ik heb mijn hoop gevestigd op deze ene jonge man hieronder, da's een échte liefhebber!


Ach dat lid helemaal alleen, blijft er nog in geloven.

ron12

Ik hoop alleen dat het zondag ook de hele dag blijft vriezen dan hebben we de langste koudegolf(14)dagen ooit te pakken.1963 had er 13 van zulke dagen www.weer.nl weer in het nieuws bekijken.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weerfreak 1337

Citaat van: ron12 op di 22 jan 2013 - 20:36
Ik hoop alleen dat het zondag ook de hele dag blijft vriezen dan hebben we de langste koudegolf(14)dagen ooit te pakken.1963 had er 13 van zulke dagen www.weer.nl weer in het nieuws bekijken.

Even een correctie, niet de langste ooit, maar de langste sinds een halve eeuw ;)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Reutel

Zo doen ze dat in Twente met sneeuw op het ijs :)



ron12

Citaat van: Weerfreak op di 22 jan 2013 - 20:38
Even een correctie, niet de langste ooit, maar de langste sinds een halve eeuw ;)
oeps de langste was in 1947- 21 dagen
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

arjanbruggink

Citaat van: Reutel op di 22 jan 2013 - 20:38
Zo doen ze dat in Twente met sneeuw op het ijs :)


Had deze piloot wél een ontheffing voor laagvliegen??? Of was dit dezelfde piloot die gesnaaid was door z'n capriolen??
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Reutel

Citaat van: arjanbruggink op di 22 jan 2013 - 20:45
Had deze piloot wél een ontheffing voor laagvliegen??? Of was dit dezelfde piloot die gesnaaid was door z'n capriolen??

Of wéér een boete... Maar schaatsen kunnen ze!  8)

vdweste

Citaat van: ron12 op di 22 jan 2013 - 20:48
koude golf ranglijsthttp://www.knmi.nl/klimatologie/lijsten/koudegolven.html

Die van '56 en '42 zo te zien toch wel een stuk kouder dan die van '47.
21 dagen lang ijsdagen waarvan 'slechts' 6 strenge vorst en laagste temperatuur van 'slechts' -12,5 (1947). Ijsdagen zegt niet alles dus.

Bacci

Dat is raar temp. stijgt weer ... eerst was het nog -9.4 in Lelystad, nu -6.5

Henri_1

Hmm ik weet niet zeker wat ik er van moet denken ... maar neigt dit niet naar opnieuw een spilt in de polar vortex met een hogedrukgebied boven de noordpool?

winter

Citaat van: Bacci op di 22 jan 2013 - 20:52
Dat is raar temp. stijgt weer ... eerst was het nog -9.4 in Lelystad, nu -6.5

Nee niet echt. Net was het onbewolkt en nu is het er bewolkt dus best logisch maar ja zou mij ook vreemd lijken, als je geen informatie had over de bewolking. De temperatuurstijging komt volgens mij dus gewoon door de bewolking.

Joep

Jan Visser op Twitter

JAN VISSER ?@janvissersweer
Volgens oper ECMWF: zondag en maandag slechts lichte dooi!


Bacci

Citaat van: winter op di 22 jan 2013 - 20:58
Nee niet echt. Net was het onbewolkt en nu is het er bewolkt dus best logisch maar ja zou mij ook vreemd lijken, als je geen informatie had over de bewolking. De temperatuurstijging komt volgens mij dus gewoon door de bewolking.

Ok dat dacht ik al, waar komt die bewolking vandaan? iemand een goede radar daarvoor? die van buienradar is veel te lastig om te zien.

Powered by EzPortal