Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223278 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: grizzrh op ma 21 jan 2013 - 23:05
We hebben februari en begin maart nog he, februari verloopt meestal toch wel stevig qua vorst!
Zal wel goedkomen, maar jij zou die sneeuw hier ook niets vinden :P niks mee te doen, tis een blok ijs eigenlijk :P

Hier was kwaliteit vnmiddag beter dan gisteren.. Omdat het lichtjes dooide denkik.. Plakte echt vet!!!! maarja dat is waar.. Maarja, het is zo mooi. eens je erin zit wil je er niet meer uit he, uit die winterperiode. Jammer dat er zo weinig kans is op winter hier. en zoveel kans op regen altijd (maarja misschien dat ik daarmee de winter zo uniek vind, omdat het niet vaak voor komt)..

Ja we hebben heel februari ook nog.

Weerfreak 1337

Er is een pluim van GEM, alleen wel enkel voor de neerslag, en de temperatuur op het 850hPa- en 500hPa vlak.
Niet voor temperatuur 2m.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Droom ik, of lijkt de depressie toch wat moeilijkere bij ons te komen? (minder hard)..

vdweste

Citaat van: gilleeesss op ma 21 jan 2013 - 23:20
Droom ik, of lijkt de depressie toch wat moeilijkere bij ons te komen? (minder hard)..

Als je bedoelt dat de nieuwe run van GFS wat kouder is de runs ervoor heb je gelijk, maar hij komt wel hoor.

Bacci

Hier nogmaals mijn korte filmpje van het Veluwemeer (bij Elburg) op zondag, iets wat je ook maar eens in de zoveel jaar meemaakt. Hopelijk in het weekend weer genieten.


Weerfreak 1337

Citaat van: gilleeesss op ma 21 jan 2013 - 23:20
Droom ik, of lijkt de depressie toch wat moeilijkere bij ons te komen? (minder hard)..

In de nieuwe run van GFS heeft de depressie het inderdaad moeilijk.
Afwachten maar, het is de oper, en nog wel van de 18z (pubrun) ook. :P
Zou wel grappig zijn als nu met die zekerheid in de pluimen alles begint om te slaan, waar ik trouwens niet vanuit ga.
Maargoed, ik kan het mis hebben :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

gilleeesss

Maar minder sterk tot nu toe????? Maarja we zien wel.:)

tis zoiezo al minder sterk dan vorige keer. maar toch nog dooi, daar niet van maarja.

Ramon Oost

Als deze pluim uitkomt hebben we aan het einde van deze koude periode ruim 70 Hellmann punten.


Arend

Citaat van: Weerfreak op ma 21 jan 2013 - 23:25
In de nieuwe run van GFS heeft de depressie het inderdaad moeilijk.
Afwachten maar, het is de oper, en nog wel van de 18z (pubrun) ook. :P
Zou wel grappig zijn als nu met die zekerheid in de pluimen alles begint om te slaan, waar ik trouwens niet vanuit ga.
Maargoed, ik kan het mis hebben :P

Mooi om te zien. GEM12 en GFS18: Uitstel, trendsetters of gewoon onzin. Zou er voorlopig nog maar geen geld op inzetten.  ;) Maar toch wel een mooi plaatje qua temperatuur aan het eind van de GFS18.

Citaat van: Weerfreak op ma 21 jan 2013 - 23:17
Er is een pluim van GEM, alleen wel enkel voor de neerslag, en de temperatuur op het 850hPa- en 500hPa vlak.
Niet voor temperatuur 2m.

En jammer genoeg zit de GEM-oper ook niet in die pluim.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Hmm ik hoop toch echt dat alles weer omslaat, *droom modus aan*

winter

Er zijn toch 3 leden die voor voorzetten winter gaan, we weten morgen meer!

Ramon Oost

Het winterweer heeft nu helaas al voor 3 mensen het leven gekost... dat is dan weer de andere kant van dit weertype. http://goo.gl/oYDdz

gilleeesss

Citaat van: Ramon Oost op di 22 jan 2013 - 00:14
Het winterweer heeft nu helaas al voor 3 mensen het leven gekost... dat is dan weer de andere kant van dit weertype. http://goo.gl/oYDdz

Wat moet je van zomer dan zeggen? Winter kan je je nog goed kleden? Warmte kan je niet meer doen dan 'naakt' lopen?? soms is je huis ook zodanig warm dat je daar zelf niet kan afkoelen?? Kost soms meer levens..

winter

Er zijn altijd nadelige effecten aan het weer.
Zo worden er in een kwakkelwinter veel mensen ziek doordat ze zich te warme kleden of juiste niet warm genoeg.
In de winter neemt men te veel risico door o.a. te vroeg op het ijs te gaan, doe dit ten minste altijd met z'n 2/3/4 mensen en heb een mobiel bij je voor ongevallen.
In de zomer kan het zo warm zijn dat mensen te veel drinken of doodgaan door te lang in de zon (zonnesteek), of bosbranden.
Etc.....
Helaas deze dingen gebeuren nu eenmaal dit is de natuur en WIJ moet er leren mij omgaan en hier op aanpassen het is nog altijd niet de natuur die zich op de mensheid aanpast. Al vragen we het nu zo lief vorst blijf en sneeuw kom, waarschijnlijk volgende week weg?

winter

Citaat van: MichaelvdPoel op di 22 jan 2013 - 00:28
Pluim kouder gaat worden. Waar baseer je dat op? Tenzij je in sprookjes geloofd ;)

Geloof jij dan niet in sprookjes, we zullen zien misschien wordt het in de weekend wel een serieuze dooi-inval maar wie weet keert de winter snel terug of wordt de dooi aanval afgeslagen met veel sneeuw! :)

Chase-Stormer

Was effe niet aan het opletten, het sneeuwt inmiddels weer, dit maal wat grovere vlokken. Op de plek waar 2 uur geleden de kliko stond ligt nu alweer een halve centimeter

Romigo

Even wat kaartjes voor zondagnacht

Marcel1976

Citaat van: winter op ma 21 jan 2013 - 23:58
Er zijn toch 3 leden die voor voorzetten winter gaan, we weten morgen meer!
Dan zullen die 3 leden toch hele harde vechters moeten zijn!    Het is klaar na 't weekend, adieu, ciao, auf wiedersehen.   
Voorlopig.

arrieknarrie

Zo te zien gaat dat mega-laag het niet redden tot aan het vasteland, want er onstaat een rug van hoge druk recht boven ons.
Geeft januari een sneeuwtapijt, dan zijn we de winter zeker nog niet kwijt.

arrieknarrie

Europa steekt een dikke vinger op  :o
Geeft januari een sneeuwtapijt, dan zijn we de winter zeker nog niet kwijt.

Powered by EzPortal