Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223231 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Remy

Het leukste van al die sneeuw is dat het lekker rustig is bij de supermarkt en al het goede vlees nu extra goedkoop is... omnomnomnom.
Mijn tien katten hebben heel veel plezier met dit weertje :)
Geen hond die nu vrijwillig naar buiten gaat ;)

*sneeuwt* nog onverminderd door hier....

Wat sneeuwhoogte betreft is het hier een groot vraagteken.
De wind heeft er een mooie toendra van gemaakt maar als ik moet gokken schat ik ergens tussen de zeven en veertien centimeter.
Maar het sneeuwt door en eigenlijk is het meer relevant of er wel of geen sneeuwduin voor je deur ligt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

ron12

Citaat van: bliksems op ma 21 jan 2013 - 17:29
ja en wat is de vertaling daar van!???
je kunt die pagina  gewoon vertalen hoor in het nederlands :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen


SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 16:31
Inderdaad en hij schroomt er niet van om zijn teksten te verwijderen of om te draaien in zijn voordeel. Zo kan ik het ook

Daarom jammer dat deze persoon voor de miljoenste keer wordt aangehaald op dit forum. Ik zou liever zien dat men tijd stak in jou verwachtingen, die van Johann a.d.h.v. kaarten, waarnemingen en eigen inzichten op basis van kaarten, pluimen en god weet wat nog meer.

Ik deel overigens jouw mening over de huidige pluim. Die verzachting zal ooit wel komen maar ik vind dat de huidige pluim doorschiet. Gezien het sneeuwdek wat er landelijk ligt, de diepvrieskou die berekend wordt en het feit dat koude lucht stroperig is en dus niet zomaar verdreven is lijkt mij voldoende om de verzachting gematigder laten verlopen dan nu voorzien.

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

bliksems

Citaat van: SniperEye op ma 21 jan 2013 - 17:42
Daarom jammer dat deze persoon voor de miljoenste keer wordt aangehaald op dit forum. Ik zou liever zien dat men tijd stak in jou verwachtingen, die van Johann a.d.h.v. kaarten, waarnemingen en eigen inzichten op basis van kaarten, pluimen en god weet wat nog meer.
helemaal gelijk heb je,wat je hier boven zegt.
ik irriteer me er mateloos aan dat mensen,waaronder Jan,aandacht besteden aan zo'n zielige zak hooi.(het gaat over het weer en niet over personen in dit topic ,noten benen maha)
je kan ook gewoon een m.putto topic aanmaken,kan je daar lekker verder over hem lullen.
zet al die berichten over m putto in het wintertopic over naar het m putto topic en je hebt 9 pagina's vol.
lijkt mij een goed idee!sjongejonge zeg.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

DSDLimburg

Citaat van: grizzrh op ma 21 jan 2013 - 16:15
Hey DSD, nog gezien wat er nog eventueel komt optrekken vanuit het zuiden ?:D
Ja ben het ook aan het volgen, maar of het tot hier komt?
seizoen 2018/2019

Chase-Stormer

Poedersneeuw is nu even over gegaan in ijzelachtig spul :o

Ed Deijkers

Net thuis vanaf Almere, hele weg lichte IJzel gehad!!
OP de radio geen enkel geluid hierover.
Deel van mijn voorruit was de hele weg be-ijst.
Is dit bij anderen bekend?
Het weer is zoals het is, de emoties komen later

DSDLimburg

Citaat van: ron12 op ma 21 jan 2013 - 17:13
Intersant nieuws uit duitslandhttp://www.wetter.de/cms/wettertrend-deutschland.html vooral de laatste 2 regels ;)
Danach sieht unsere 28-Tage-Temperaturprognose in Richtung Karnevals-Wochenende aber einen deutlichen Temperaturabfall voraus. Somit könnte der Winter einen erneuten Anlauf bei uns nehmen.

Lies mehr über Wettertrend, Wettervorhersage, Wetter - wetter.de bei www.wetter.de

even vertaalt: Daarna ziet de 28 dage tempratuur verwachting in de richting van het carnaval weekend een duidelijke tempratuur daling in het vooruitzicht. Daarmee zou de winter een nieuwe opleving kunnen maken.(ik geloof dat ik dat ook zei dat het niet vaak voorkomt dat het hier nier vriest met carnaval ;).
seizoen 2018/2019

PatrickM

Waarom weerberichten uit Duitsland? Wij wonen in Nederland of Belgie en hebben dus helemaal niets aan de berichten uit Duitsland..

DSDLimburg

Citaat van: PatrickM op ma 21 jan 2013 - 18:04
Waarom weerberichten uit Duitsland? Wij wonen in Nederland of Belgie en hebben dus helemaal niets aan de berichten uit Duitsland..
Ja zo lus ik er ook nog wel een paar ;D het winter weer zal toch uit die hoek moeten komen denk ik of niet?
seizoen 2018/2019

PatrickM

Duitsland is zo groot, dus als het daar winter is hoeft het hier geen winter te zijn, maar inderdaad, het kan een indicatie geven. ;)

WinschoterWeer

Fantastische Winterwandeling gemaakt door het Winschoterbos met het gezin. Sneeuwduinen, prachtig landschap en het sneeuwt maar door. Ik denk dat er zo'n 12 a 15 cm sneeuw ligt gemiddeld! Nu aan de chocomel, vanavond ff een glühwein (kirsch) en dan lekker onder de wol! Nu -3 en 4bft! Wat een heerlijke dag en wat betreft het weer over een paar dagen....het zij zo! Dit pakken ze me niet meer af!  ;D

Remy

Citaat van: PatrickM op ma 21 jan 2013 - 18:06
Duitsland is zo groot, dus als het daar winter is hoeft het hier geen winter te zijn, maar inderdaad, het kan een indicatie geven. ;)
Bij oosten wind... ja dan is http://www.niederschlagsradar.de/ zeer correct. Iig voor mij persoonlijk reden genoeg om rekening te houden met het weer dat daar vandaan komt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

grizzrh

Citaat van: DSDLimurg op ma 21 jan 2013 - 18:06
Ja zo lus ik er ook nog wel een paar ;D het winter weer zal toch uit die hoek moeten komen denk ik of niet?

klopt :P of vanaf het noorden van de laplanden af
Doenrade, Limburg

Marcel1976

Ik vind de Duitsers over het algemeen best wel een goede indicatie geven wat betreft hun voorspellingen.  Wie herinnert zich niet de term "polar-tzunami" ?
Toch denk ik echt dat er een dip aan komt, gezien dat groot mormel wat er bij de Britse Eilanden gaat arriveren komend weekend. Voor nu maar eens focussen wat dat neerslaggebied boven België gaat doen.   Zou ie komen of toch weer op 't laatste moment langs trekken?  Veel sneeuwgebieden  zijn toch wel allergisch geweest voor onze mooie provincie, terwijl we toch zo gastvrij zijn..... :D

pietjelol

uiteindelijk een dikke 20 cm gevallen. Gelukkig geen last tot weinig met de trein gehad

Vomera

Citaat van: Marcel1976 op ma 21 jan 2013 - 18:16
Voor nu maar eens focussen wat dat neerslaggebied boven België gaat doen.   Zou ie komen of toch weer op 't laatste moment langs trekken?  Veel sneeuwgebieden  zijn toch wel allergisch geweest voor onze mooie provincie, terwijl we toch zo gastvrij zijn..... :D

Volgens mij denkt die sneeuw gewoon...... limburg???? hup deactiveren.. Brabant.??? hup weer activeren.. Liefste maakt hij een bocht om ons heen :P

Harrie Pama

komt er nog meer sneeuw vannacht voor het noorden?

Powered by EzPortal