Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223269 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joep

Zie op Europese buienradar bij Noord Frankrijk activatie?

GHkstra


Roland

Citaat van: WinschoterWeer op ma 21 jan 2013 - 14:13
Inderdaad, het was nog redelijk ver van mijn bed, maar de media begonnen al weer aan de mouwen van de Friezen te trekken....vermoeiend! Daarom postte ik de link ook...  ;) Berenburg hier al half leeg!  8)
Hmmm, eigenlijk moet ik nog wat werken, maar ach, één glaasje dan?....  :D

WinschoterWeer

Citaat van: GHkstra op ma 21 jan 2013 - 14:14
Niet vandaag hoop ik  :P
Watzz zzzzeggzz je? haha  ;) Nee joh, zou wat zijn zeg! Wil straks nog een heerlijke wandeling maken met het gezin!
Nu nog ff lekker winterweer....volgende week lijkt de diepvries even op een zachter standje gezet te worden  :-\ , maar we hebben altijd Februari nog.  :D

Henk1976

Citaat van: Roland op ma 21 jan 2013 - 14:07
Hoeven we de Berenburg ook niet meer te bewaren. Gooi hem vanmiddag nog in de ijskast.  :P

Kom mensen, laten we nu niet doen alsof de Elfstedentocht op het punt stond om uitgeroepen te worden. Wat willen we nu eigenlijk? Een balletje van Van Persie in de kruising en we worden meteen wereldkampioen, twee stralen zon en De Telegraaf voorziet al een hittegolf, 3 cm ijs en de de ijsmeesters zijn niet meer uit de media weg te slaan.  :-\

Laten we gewoon genieten van wat er nu gebeurt: een leuke lange periode van winterweer, veel ijsdagen, desondanks - tot nu toe - niet al te stevige vorst - en af en toe een leuk sneeuwfront. Het is bovendien pas 21 januari. En: het sneeuwt alweer hier. Zet verder geen zoden aan de dijk, maar ziet er altijd weer leuk uit! En dan midden van de week de opklaringen en voor 'De Grote Dooi' (moet het nog zien of het echt stevig gaat dooien) arriveert nog een paar heerlijke dagen met strenge vorst.  :)
Zolang de 'r' in de maand zit, is die BB ook lekker hoor. Dus ook op donderdag tot en met zaterdag....  :P maar helemaal mee eens, het is gewoon winter en er zijn een heleboel niet-noordelingen en andere figuren, die je nog uit moet leggen dat sneeuw bevroren water is, roepen al na 1 dag vorst dat de tocht komt. Geloof mij, ik woon samen met een Friezin, en die ligt iedere vorstperiode weer krom van het lachen. Ik hoop idd op een milde dooi, met daarna gewoon een voortzetting van de kou.

Hier sneeuwt het lekker door, heb zojuist om 13:30 10 cm gemeten. Netjes.

Roland

Citaat van: Henk1976 op ma 21 jan 2013 - 14:20


Hier sneeuwt het lekker door, heb zojuist om 13:30 10 cm gemeten. Netjes.

Dat bedoel ik!  :D Lang gewacht en nu 10 cm. Komt niet eens alle jaren voor! De juiste spirit! Teleurgesteld zijn mag, maar het zijn en blijven maar weerkaarten. Loop eens naar buiten en geniet van de winter. Voor je het weet krijg je nachtmerries waarin je opgevreten wordt door een Newfoundland depressie. En je weet, dromen zijn...   ;)

Brisk

Let is snow, let it snow, let it snow!

Remy

Even een sneeuw fotootje plempen,gewoon omdat deze indoor skipiste de moeite waard is :D
Meer foto's in het foto topic http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3491.html
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Kiwitwins

Citaat van: winter op ma 21 jan 2013 - 13:22
Mooie weerspreuken misschien herken we er een waarvan nu sprake is?
http://www.meteo-maarssen.nl/wsp_seizoenen.html

Blijft hier en daar wat sneeuw liggen,
dan wacht hij op nieuwe.  :P
     
En alleen al om deze te vermijden, moet het nog een paar weken vriezen:

Een zachte winter, een vet kerkhof. :o
Het is maar dat je het weet.

Sunrise

Citaat van: Remy op ma 21 jan 2013 - 14:30
Even een sneeuw fotootje plempen,gewoon omdat deze indoor skipiste de moeite waard is :D
Citaat van: Remy op ma 21 jan 2013 - 14:30

Hier moest ik de achterwielen van de auto ook uitgraven terwijl hij  in de garage stond......niet zo droog dusss ;)

winter

Misschien rare vraag maar wat is het verschil tussen de control en de leden ???
Het lijkt dat de control een koude uitbloeier is aangezien maar 2 leden een beetje volgen.
Aan de gemiddelde te zien is het niet meteen voorbij met de winter maar lijkt een kwakkelwinter totstand te komen na de winter waarbij donderdag de hoogste temp behaalt wordt en daarna ligt dalend.
We zien vanavond wel waar de nieuwe GFS en ECMWF mee komen, hopelijk positiever !

zwoof

Citaat van: Brisk op ma 21 jan 2013 - 14:30
Ik ga gewoon weer voor GFS oper!

::) :P :-X 8)

Die heeft er best weer zin in

Oww sorry verkeken was de control  :D

WinschoterWeer

Citaat van: Henk1976 op ma 21 jan 2013 - 14:20



Hier sneeuwt het lekker door, heb zojuist om 13:30 10 cm gemeten. Netjes.
Ook ik heb hier in t Oldambt nu de 10 cm bereikt. Wauw, wat een heerlijke sneeuw/winterdag voor het Noorden! Dat mag ook wel na al die sneeuw elders (alhoewel ik die natuurlijk ook nog steeds sneeuw gun, zou wat zijn zeg)

ff Of topic: alhoewel het was vanmorgen behoorlijk aktueel!
http://www.at5.nl/artikelen/94690/het-is-spekglad-in-amsterdam

Roland

Citaat van: Joep op ma 21 jan 2013 - 14:14
Zie op Europese buienradar bij Noord Frankrijk activatie?


http://www.meteo60.fr/radars/animation-radar-france.gif

Inderdaad. Zal voor België nog wel wat opleveren, maar of het ons ook bereikt?

winter

http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Klopt in noord-Frankrijk buitenactiviteit stijgend lijken 2 grote neerslaggebieden aan elkaar te groeien maar denk niet dat het Nederland bereikt op. Het wel dat zuiden nog een paar cm krijgt de hele dag tot nu toe motsneeuw over een uur kunnen we meer zeggen want het neerslaggebied beweegt wel noordwaarts maar ik weet niet hoe ver?

Jdolky

Citaat van: Brisk op ma 21 jan 2013 - 14:30
Ik ga gewoon weer voor GFS oper!

::) :P :-X 8)

Zo haha wat een kouder opdonder!  :D beetje wishful thinking ben ik bang maar zou zeker leuk zijn. Gemiddelde is nou ook nog niet heel slecht hr.

Hier nog steeds iets wat tussen motsneeuw en ijsregen inzit. Benieuwd of het daalijk spekglad gaat zijn.

Marcellang

Citaat van: zwoof op ma 21 jan 2013 - 14:36
Die heeft er best weer zin in

Oww sorry verkeken was de control  :D
Ach, gewoon een control die een keer wilde opereren  8)
Even mijn oprijlaan  :P afgelopen en een gemiddelde sneeuwhoogte gepakt, zo'n 14 a 15 cm  8)
Deze sneeuw is alleen van de laatste 18 uur......
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Richard

Als er dan toch dooi komt vind ik de pluim nog best redelijk, gemiddelde slechts lichte dooi en weer dalende trend.
Zie trouwens ook woensdag tot vrijdag, matige vorst overdag!

Chase-Stormer

Ben weer thuis, extra hard doorgewerkt zodat ik eerder terug naar huis kon :P zo meteen lekker met de hond ravotten op de dijk.

Ontopic: het heeft hier eigenlijk constant gesneeuwd vandaag, wel erg fijn poedersneeuw maar het is wat... rond 12:00 zo'n 20min heftig sneeuw gehad. In 1 woord heerlijk gewoon ! :D

zwoof

Citaat van: albalinda op ma 21 jan 2013 - 14:45
Ach, gewoon een control die een keer wilde opereren  8)
Even mijn oprijlaan  :P afgelopen en een gemiddelde sneeuwhoogte gepakt, zo'n 14 a 15 cm  8)
Deze sneeuw is alleen van de laatste 18 uur......

Zo da's de moeite. Moet zeggen dat de sneeuwverwachting voor de noordelijke helft van het land toch wel is uitgekomen dan. Hier is ook zo'n 7 a 8 cm gevallen en dat klopte ook met het kaartje van gistermorgen.  8)

Powered by EzPortal