Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223266 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas

Ik durf het bijna niet te vragen maar wie ziet er nog potentie in datgene dat nu tegen de FR/BE grens aan schuurt? Weerplaza.nl en Meteoconsult (RTL weer 19:55u.) spraken er gister even over maar het is nu, wat dat betreft, akelig stil..... iemand?
Aanhoudende sneeuwval

Rogierhgv

Citaat van: Mr.B op ma 21 jan 2013 - 12:45
Ik ga van 29 t/m 31 januari naar Winterberg. Mag hopen dat het niet gaat regenen  :-\.

Ik zondag 27 januari ook nog dagje Winterberg meepikken. Dan hoop ik juist dat het niet te hard sneeuwt.  ;D

JPP78

De sneeuw intensiveert flink hier. ik denk dat het nu het hevigst is van de dag. inmiddels toch al een cm of 3 denk ik. maar lastig te meten door de wind het is nog steeds niet gesloten sneeuwdek, wegen en kale vlaktes zijn schoon gewaaid.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Roland

Wat mij betreft zou het nu even lekker op mogen klaren; dat de temperaturen vanaf een uurtje of drie lekker de diepte induiken. :P

Ik weet: een illusie. Ben zojuist even het centrum ingelopen en het is een zooitje. Er is zeer veel preventief gestrooid en dat zorgt daar voor plassen water, grijze blubber, natte voeten en chagrijn. Gelukkig hier rondom het huis nog wel een mooi wit laagje.

Begint nu ook weer licht te sneeuwen. Het zal hier vroeg donker zijn.

Kiwitwins

Citaat van: Lucas op ma 21 jan 2013 - 13:04
Ik durf het bijna niet te vragen maar wie ziet er nog potentie in datgene dat nu tegen de FR/BE grens aan schuurt? Weerplaza.nl en Meteoconsult (RTL weer 19:55u.) spraken er gister even over maar het is nu, wat dat betreft, akelig stil..... iemand?

Ik zie daar niets van naar hier komen... Het laag gaat volgens mij richting Italie en neemt de storing met zich mee die daar omheen zit. ik heb niet het idee dat het nog noordelijker komt. in ieder geval niet in Nederland. correct me if i'm wrong.
Het is maar dat je het weet.

WinschoterWeer

Momenteel Stuif- /Motsneeuw ??  Sneeuwhoogte 9cm (12 uur vanmiddag) in Winschoten ??  Wind is iets gaan liggen 4bft ??  Lekker winterdagje hoor! 8) Straks als onze kid thuis is van college ff een winterwandeling maken die klinkt als een klok!  ;D
Komen ze nog een keer:

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GHkstra

Code oranje ingetrokken, wel nog gladheid door sneeuw en bevriezing
http://www.knmi.nl

MamaAs

Citaat van: JPP78 op ma 21 jan 2013 - 13:10
De sneeuw intensiveert flink hier. ik denk dat het nu het hevigst is van de dag. inmiddels toch al een cm of 3 denk ik. maar lastig te meten door de wind het is nog steeds niet gesloten sneeuwdek, wegen en kale vlaktes zijn schoon gewaaid.

Nou inderdaad, het gaat er goed op.
Zitten leuke sneeuwduintjes tussen :D
Maar wat ontzettend jammer van het ijs.

Ik hoop dat die dooiaanval niet doorzetten :( Ik ben nog laaaaang niet klaar met de winter!

winter

Jan en Johann wat verwachten jullie en waarom verwachten jullie wat jullie verwachten???
Wat zijn de kansen dat bv. dooi komt en wat zijn de kansen op winter? Misschien plaatjes bij uitleg? Misschien ook een rijtje van de model verwachtingen vb GFS, ECMWF, canadees, chinees model?
Als jullie tijd hebben? Alvast bedankt!
Hier in Helmond al de ongeveer de hele ochtend mot/lichte sneeuw. Zelf op ik nog steeds op door zetten van winter met kou.

apopadj

Citaat van: winter op ma 21 jan 2013 - 13:20
Jan en Johann wat verwachten jullie en waarom verwachten jullie wat jullie verwachten???
Wat zijn de kansen dat bv. dooi komt en wat zijn de kansen op winter? Misschien plaatjes bij uitleg? Misschien ook een rijtje van de model verwachtingen vb GFS, ECMWF, canadees, chinees model?
Als jullie tijd hebben? Alvast bedankt!
+1 Ben erg benieuwd.

winter

Mooie weerspreuken misschien herken we er een waarvan nu sprake is?
http://www.meteo-maarssen.nl/wsp_seizoenen.html

Farid_A

Ahg, het is toch mooi zo? Vanaf zondag gaat het dooien. Hebben we toch weer mooi 2 weken vorst ÉN sneeuw gehad. Tot een paar jaar geleden was zelfs een speldenprikje al te veel gevraagd voor een winter. We zullen zien wat er gaat gebeuren, maar als je de pluimen en de kaarten zo langs gaat ziet het er naar uit dat het toch (misschien tijdelijk??) gaat dooien.

Richard

Vraag me niet hoe het kan maar volgens de radar trekt het meeste hier bijlangs, leuke is dat het hier al de hele dag sneeuwt:)
Ligt zo tussen de 5 en 10 centimeter, niet makkelijk te meten.
Zou hier nu ook alweer droog moeten zijn, maar de natuur beslist anders :)

PatrickM

Net even gemeten, maar er is geen touw aan vast te knopen, door de wind overal andere cm's. Kom uit gemiddeld 3 tot 7 cm en sneeuwduinen tot 25 cm.

Jdolky

Knmi toch iets te vroeg geweest met terugtrekken van code oranje...ijsregen nu hier..

Op de radar van noodweercentrale te zien dat er toch iets groeit nu zuiden/midden van het land ook al mag het geen naam hebben..hele lichte neerslag

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/radar.html

jonkheer

Hier al de hele dag ononderbroken sneeuw. Buien weten van geen wijken. Wel stuifsneeuw, maar aangezien het al de hele nacht gesneeuwd heeft kleurt Leeuwarden nu toch prachtig wit.

winter

Citaat van: Richard op ma 21 jan 2013 - 13:29
Vraag me niet hoe het kan maar volgens de radar trekt het meeste hier bijlangs, leuke is dat het hier al de hele dag sneeuwt:)
Ligt zo tussen de 5 en 10 centimeter, niet makkelijk te meten.
Zou hier nu ook alweer droog moeten zijn, maar de natuur beslist anders :)

Dit is een goede radar noorden kan zeker tot in de avond sneeuw krijgen hopen dat Zuid-Nederland ook wat krijgt van het neerslaggebied nu bij West-Mid Frankijk (Brest)

winter

Weerplaza komt rond 2 uur met nieuwe pluim van GFS dit is deze van nu voor Midden van het land kunnen we straks vergelijken met nieuwe pluim. Op deze pluim duidelijk te zien na 27ste dooi niet super stevige beetje kwakkelweer met her en der kans op sneeuwbuien (natte), want ziet dat neerslagkansen fors stijgen vanaf aankomend weekend.

Romigo

Citaat van: Johann op ma 21 jan 2013 - 13:03
No comment (prikpunt Amsterdam)

Als alle leden boven nul aangeven, dan lijkt het me sterk dat het blijft vriezen. Okè, het LT maar het kan niet altijd een mooi scenario geven.

Powered by EzPortal