Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223317 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Ploeps

In Arnhem alweer een kwartiertje motsneeuw  :D
Liefhebber van weer-uitersten.

Kiwitwins

Hirlam was voor Limburg volgens mij vrij accuraat. eerst beetje sneeuw daarna ijzel, daarna niks en dan rond 1 uur in de nacht nog een beetje. En dan was de koek op, En dat is allemaal uitgekomen voor hier.  Gezien de Hirlam van 19 jan in topic 8...
Het is maar dat je het weet.

Ramon Oost


zwoof

Hier een cm of 8 totaal.

Pluim: LT blijven bijna geen koude leden over



Duitje

Citaat van: Ramon Oost op ma 21 jan 2013 - 10:00
Nieuwe pluim


8)

@Zwoof Ik heb wel het idee dat hij toch iets kouder is ;)
@Kees_Zwaan

Koen-IJM

Over en oud na zondag. Ach, ruim twee weken winter is ook net mooi. Jammer dat het schaatsen nauwelijks kon. Toch blijft het bijzonder dat er sinds 2008 elk jaar wel veel sneeuw valt of er een mooie schaatsperiode is van gekomen. Hoezo Global warming  8)

Joep

Roer gaat om
Vanaf vrijdag zien we dat het hoog boven zuid Scandinavië via West en centraal Europa een verbinding maakt met Azorenhoog. In het weekend schuiven de gordel van hogedruk en het laag boven de Middellandse Zee in oostelijke richting weg en langzaam maar zeker komen we onder invloed van een actieve depressie die in het weekend met zijn kern in het zeegebied van IJsland op de kaarten verschijnt. Door deze veranderingen draait de hoogtestroming geleidelijk naar zuidwest en wordt zachtere lucht aangevoerd. In het weekend overheerst echter nog de hogedrukinvloed en dat kon dus nog wel eens alleraardigst weer gaan opleveren. Maak daar nog even dankbaar gebruik van want vanaf maandag gaat het roer hoogstwaarschijnlijk om en evolueren we naar een heel ander, door de Atlantische Oceaan gedicteerd, weertype! Fijne dag en tot morgen, ciao.

Johan op twitter

Erik V

Na het zien van de pluim heb ik zin om in de tuin te gaan werken haha.

Vomera

Citaat van: Kiwitwins op ma 21 jan 2013 - 09:54
Hirlam was voor Limburg volgens mij vrij accuraat. eerst beetje sneeuw daarna ijzel, daarna niks en dan rond 1 uur in de nacht nog een beetje. En dan was de koek op, En dat is allemaal uitgekomen voor hier.  Gezien de Hirlam van 19 jan in topic 8...

Ja klopt inderdaad, viel mij ook op dat hirlam het goed had. Maar vind het echt vies tegen vallen, als je hoort dat noorden nog sneeuw is. Hier ligt niet eens 5 cm. Ik wil die noordelijke tarefelen ook eens mee maken :D

zwoof

Citaat van: Duitje op ma 21 jan 2013 - 10:03
8)

@Zwoof Ik heb wel het idee dat hij toch iets kouder is ;)

In totaal wel, maar gisteravond zaten er nog enkele ijskoude broeders in. Geeft toch aan dat nu geen enkel model meer volop winter ziet na zondag.

Brisk

Citaat van: zwoof op ma 21 jan 2013 - 10:09
In totaal wel, maar gisteravond zaten er nog enkele ijskoude broeders in. Geeft toch aan dat nu geen enkel model meer volop winter ziet na zondag.

Dan maar genieten van een koude week die we nog te gaan hebben....
Let is snow, let it snow, let it snow!

zwoof

Citaat van: Brisk op ma 21 jan 2013 - 10:11
Dan maar genieten van een koude week die we nog te gaan hebben....
idd. Zitten een paar lekkere koude kaarten bij  8) en LT... ach ja..we zullen zien hoe het daadwerkelijk verloopt.

MamaAs

Hmm, jammer dat het volgende week misschien over en uit is.
Extra genieten van deze week dus, en a.s. weekend. Hopen op een bult sneeuw ( moet het natuurlijk niet binnen één dag weer weg zijn  ::) ).

Kiwitwins

Citaat van: Vomera op ma 21 jan 2013 - 10:08
Ja klopt inderdaad, viel mij ook op dat hirlam het goed had. Maar vind het echt vies tegen vallen, als je hoort dat noorden nog sneeuw is. Hier ligt niet eens 5 cm. Ik wil die noordelijke tarefelen ook eens mee maken :D

Denk maar zo, het kan nog altijd erger. Volgens mij zit er echt wel iemand op dit forum die nog steeds zijn stoeptegels kan tellen en het gras fier rechtop ziet staan...  Maar ik had wel graag deze winter eens grote koeienvlokken gezien... Naar wat het schijnt zijn die zeer zeldzaam...  ;)
Het is maar dat je het weet.

Vomera

Haha dat is ook wel weer zo, ja ik heb de meeste sneeuwval gemist. Gistermorgen om 7:30 uur nog uitgeweest met de hond, toen begon het pas. Daarna nog geslapen, maar niks meer gezien. Alleen ijzel gehoord :D

Citaat van: Kiwitwins op ma 21 jan 2013 - 10:15
Denk maar zo, het kan nog altijd erger. Volgens mij zit er echt wel iemand op dit forum die nog steeds zijn stoeptegels kan tellen en het gras fier rechtop ziet staan...  Maar ik had wel graag deze winter eens grote koeienvlokken gezien... Naar wat het schijnt zijn die zeer zeldzaam...  ;)

Remy

het sneeuwt hier al uren lang onafgebroken door :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

matroesjka-world

Citaat van: Kiwitwins op ma 21 jan 2013 - 10:15
Denk maar zo, het kan nog altijd erger. Volgens mij zit er echt wel iemand op dit forum die nog steeds zijn stoeptegels kan tellen en het gras fier rechtop ziet staan...  Maar ik had wel graag deze winter eens grote koeienvlokken gezien... Naar wat het schijnt zijn die zeer zeldzaam...  ;)


Dat is hier het geval, ik kan de stoeptegels tellen en het gras staat hier nog steeds rechtop boven de sneeuw uit te staren  >:(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

matroesjka-world

De sneeuw die momenteel nog boven Duitsland hangt, krijgen wij daar ook nog mee te maken?
http://www.wetter24.de/wetter-radar/deutschland.html
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

zwoof

In Gelderland ijzel hoorde ik ??? Gaat toch niet hoger komen? Het sneeuwt hier nog steeds gelukkig.

Shadow112

Lijkt er inderdaad op dat een knoepert van een laag boven de UK de boel gaat verpesten. (00.00 run gfs) één lichtpuntje, Piers Corbyn verwacht dat de modellen er voor 90% naast zitten en laagje niet zover uitdiept en het hoog nog genoeg tegengas kan geven. Ben benieuwd, de man heeft in het verleden nog wel eens gelijk gehad :D

"AS USUAL for the last 2 or 3 weeks standard MetO etc model projections show mild weather arriving in 5 or 6 or 7 days time and as usual they will be wrong (90% confidence) will mean that MetO forecast for then will overestimate frontal activity. The strengthening Greenland High during the week will also work against their warming wish and support our WeatherAction very cold at times progonosis"

Piers

Powered by EzPortal