Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 9

Topic gezien door 223210 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 20 jan 2013 - 21:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ed


MarcS

Yep, deze kant ook sneeuw. maar wel kleine vlokjes en af en toe veel te verticaal, toch ook 'dik water' er tussen?

MamaAs

Citaat van: Ed op ma 21 jan 2013 - 08:57
@MamaAs: natte boel en sneeuw op het ijs?? hoezo nat?

check: http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam

Ja dat ziet er prima uit in Harlingen, hier dus absoluut niet. Geel sneeuw ijs, en veel water.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Het sneeuwt hier... nog steeds. Zo maar eens sneeuwmetingen doen  ;D

grassiekuik

Sint Pancras ook nog steeds motsneeuw. Is ook aardig wat gevallen. Ook afgelopen nacht heeft het nog gesneeuwd. Op de webcam is te zien dat het ijs het er moeiklijk mee heeft. De natte plek die te zien is, is van een duiker die daar loopt. Gisteren voor de sneeuw was dit nog keihard ijs.

Niet te zien op de camera is een andere natte plek. Daar gaat mijn privé ijsbaan  :-[

Romigo

Citaat van: MamaAs op ma 21 jan 2013 - 08:48
Hier is het inmiddels ook gestopt met sneeuwen. Wellicht komt er nog wat bij.
Wel  een leuk sneeuwdekje, hooguit een paar cm maar de duintjes zijn wat hoger.
Ach, de kinderen zijn blij :)


En het ijs is trouwens helemaal verkl**t. 1 grote natte bende, wakken, en veel sneeuw op het ijs.
Over en uit, helaas.

Opeens komt het E-woord helemaal niet tersprake. Nog een weekje vorst en daarna is deze vorstperiode weer voorbij.

Jdolky

Die ijzel zou best eens kunnen kloppen, vochtige lucht hier, soort miezer of aanvriezende mist

Sebas81

@Jan, Zat net even te spieken op een weerforum in Engeland.
Daar zijn ze nog niet helemaal overtuigd van aanhoudende dooi.

matroesjka-world

Citaat van: Romigo op ma 21 jan 2013 - 09:07
Opeens komt het E-woord helemaal niet tersprake. Nog een weekje vorst en daarna is deze vorstperiode weer voorbij.


Nee helaas, ET kunnen we wel vergeten nu..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

MamaAs

Citaat van: Romigo op ma 21 jan 2013 - 09:07
Opeens komt het E-woord helemaal niet tersprake. Nog een weekje vorst en daarna is deze vorstperiode weer voorbij.

We genieten hier gelukkig ook heel erg van de ijsbaan hoor ;)
Die ligt er prima bij.

Hier is het weer gaan sneeuwen, en nog harder gaan waaien.

Erik V

Helaas, vooral voor de Friezen, maar weer geen tocht. Maar we hebben nog ff te gaan deze winter alleen denk ik dat het na deze periode klaar is voor dit jaar.
Niet te onderbouwen maar voorgevoel.  :(

Jan van Ooijen

Zo, dit is even een tegenvaller.... Nou ja tegenvaller ook weer niet want dat is het pas als er totaal niets ligt. Het KNMI en ik zaten er goed naast, mede doordat we blind van Hirlam uitgingen waar EC deze keer beter presteerde
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 09:12
Zo, dit is even een tegenvaller.... Nou ja tegenvaller ook weer niet want dat is het pas als er totaal niets ligt. Het KNMI en ik zaten er goed naast, mede doordat we blind van Hirlam uitgingen waar EC deze keer beter presteerde

Nouja wie weet wat er nog kan gebeuren  ;)

matroesjka-world

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 09:12
Zo, dit is even een tegenvaller.... Nou ja tegenvaller ook weer niet want dat is het pas als er totaal niets ligt. Het KNMI en ik zaten er goed naast, mede doordat we blind van Hirlam uitgingen waar EC deze keer beter presteerde


Ben blij dat je het zelf zegt Jan, dacht al bijna dat ik een brilletje nodig had  :P
Balen, maar ja tis niet anders, volgens mij zit ik ook niet hoog genoeg voor nog wat meer cm's vandaag..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Romigo

Citaat van: MamaAs op ma 21 jan 2013 - 09:10
We genieten hier gelukkig ook heel erg van de ijsbaan hoor ;)
Die ligt er prima bij.

Hier is het weer gaan sneeuwen, en nog harder gaan waaien.

Nu er ook sneeuw in de noordelijke provincies is gevallen, kunnen de kinderen daar ook genieten van de sneeuwpret. Schaatsen en sneeuwpret, is toch het mooiste wat je kunt hebben op Blue Monday.  ::)

Ploeps

In Vorden lag zondagavond om 22.00 uur ong. 4cm sneeuw, vanmorgen om 7 uur een centimetertje meer. Ben nu in Arnhem aan het werk, condities hier ongeveer hetzelfde.
Liefhebber van weer-uitersten.

ceriel

Jeetje, op basis van LT al gaan roepen dat de ET dit jaar weer niet doorgaat vind ik wel erg kort door de bocht. Februari is nog niet eens begonnen. Dit is hetzelfde als tijdens een hittegolf in juli gaan roepen LT geeft regen, de zomer zal nu wel voorbij zijn.
Wanneer doen we het weer?

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 21 jan 2013 - 09:12
Zo, dit is even een tegenvaller.... Nou ja tegenvaller ook weer niet want dat is het pas als er totaal niets ligt. Het KNMI en ik zaten er goed naast, mede doordat we blind van Hirlam uitgingen waar EC deze keer beter presteerde
Je bedoeld de hoeveelheid sneeuw in het Noorden ?

En weet jij waar de verwachting is gebleven voor vanavond voor het zuiden wat gister her en der werd gezegd ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal