Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297471 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

franky

Vanaf zondag/maandag (model Deutscher Wetterdienst) inzettende westcirculatie. Over en out met de winter.


Bron: Eddy De Mey, trouwens een goede vriend van mij. En als hij het zegt...

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Bacci

Wij zijn vanmiddag naar het Veluwemeer gegaan, hier een voorproefje  :) (1080p)




Weatherman

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 20 jan 2013 - 20:22
Stukje Weerplaza:
In het zuiden en westen valt weinig sneeuw. Overal vriest het. Ook morgen valt er sneeuw. Halverwege de dag is het even wat droger met een enkele opklaring. Het wordt 's middags 0 tot -4 graden bij een afnemende wind.
We zien wel, het kan nog allemaal actiever worden, ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

mochino

Mensen heb geduld

Bron weerplaza

Situatie:
19.30 uur
De sneeuwval is behoorlijk afgenomen terwijl het boven Noord-Nederland ligt. Ook de weermodellen geven dit aan. Ze berekenen echter ook voor later vanavond en vannacht weer zwaardere sneeuwval. Dit sneeuwgebied nadert vanuit West-Duitsland waar we op de radar inderdaad de reflecties weer zien toenemen.

Later vanavond en vannacht komt de zwaardere sneeuwval dus pas in de noordelijke provincies. Ook in het midden van het land gaat het dan weer sneeuwen. In het westen en zuiden valt hooguit lichte sneeuw.

De sneeuwzone trekt morgen langzaam noordwaarts. In de noordelijke provincies wordt het mogelijk pas in de namiddag of avond droog. Er kan dan 7 tot lokaal 15cm gevallen zij

winter

GFS
Van mij mag GFS control best uitkomen wederom te zien meer leden gaan zetten zelfs nu tot het einde van de pluim de koude temp. voort.

matroesjka-world

Is weerplaza een betrouwbare bron? Want dan hou ik me daar even aan vast  :P
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

vdweste

Aaah helaas toch sneeuw in het zuiden uit de verwachtingen gehaald. Hoogstens lichte sneeuw.

mochino

Het verhaaltje van weerplaza is precies zoals Jan het verteld en zoals het hin de hirlam run staat  8)

Weatherman

Citaat van: vdweste op zo 20 jan 2013 - 20:27
Aaah helaas toch sneeuw in het zuiden uit de verwachtingen gehaald. Hoogstens lichte sneeuw.
Verassing zit in een klein hoekje, dus wie weet  :P
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Chase-Stormer

In dit geval sluit ik me graag bij het Noorden aan ipv het Westen  :P lastig dat Noord-Westen  ;D
Ach we zullen wel zien wat er gaat gebeuren !

Reutel

Citaat van: Weatherman op zo 20 jan 2013 - 20:29
Verassing zit in een klein hoekje, dus wie weet  :P

Nah, ik verwacht niet veel meer voor België en zuid Nederland. Maar dat was al langer bekend toch?

Chase-Stormer

Oh nog een kleine update, uit dat kleinere "wolkje" wat net over Den Helder heen drijft heeft het heftiger gesneeuwd dan uit die megabui :P
Heerlijk grote vlokken niet van dat poeder spul, straat is nu zo goed als bedekt en blijft nu ook liggen als de wind weer eens langs blaast.

Weatherman

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 20:15
Gebied activeert en klontert samen. Wat ik vanmiddag ook al zei. Kan iemand meer bevestigen of onderstaand scenario nu kan kloppen of niet?  ::)
Beetje rare vraag misschien, maar dat gebied is best groot en heeft de neiging toch aardig deze kant op te komen.
Tilburg ligt naar mijn idee toch redelijk goed bij, aangezien het zuiden maar lichtjes kan sneeuwen wordt gezegd.
Zie ik het goed of niet, want dat gebied is toch best groot.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Bacci


Tyshane

Citaat van: Chase-Stormer op zo 20 jan 2013 - 20:35
Oh nog een kleine update, uit dat kleinere "wolkje" wat net over Den Helder heen drijft heeft het heftiger gesneeuwd dan uit die megabui :P
Heerlijk grote vlokken niet van dat poeder spul, straat is nu zo goed als bedekt en blijft nu ook liggen als de wind weer eens langs blaast.

Dat klinkt wel als betere sneeuw; die van die grote vlokken, dat van vanmiddag is niet echt fijne paksneeuw!


Citaat van: Bacci op zo 20 jan 2013 - 20:35
... plaatje met grote rode pijl...

Kijk die moeten we hebben! :P

Weatherboy

Hier alweer lichte tot matige sneeuw. 10 cm hebben we gehaald inmiddels, kijken wat er nu nog gaat komen. Inmiddels heb ik de paden geveegd, en een mooie berg van 1 meter geschept :D Ik vind het een top periode!

winter

Nou nou weerplaza verwacht dat het in de noorden nog met bakken uit de hemel zal vallen ik gun het jullie van harten hopelijk zuiden ook nog iets zien wel als we morgen wakker worden of vlak voor naar bed ga waar het neerslaggebied zich bevindt.

Thunderfreak

Op de stukjes straat die schoon gewaaid zijn,kan geschaatst worden! Ijzelt nu al dik een uur.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Powered by EzPortal