Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297476 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kiwitwins

Ik heb best wel medelijden met mezelf... Sinds ik buiten ben geweest, krijg ik het gewoon niet meer warm. Dus straks misschien toch maar boven op de verwarming gaan zitten!!!! ;D
Het is maar dat je het weet.

MamaAs

Wat ik veeeeel interessanter vind, zijn de foto's van een ijstransplantatie in Hindeloopen.....  :o ;D
Foto van J.Stallman

BD6


Aris

Waar is die immense Nederland bedekkende sneeuwval van deze avond en nacht gebleven, die deze morgen nog in de neerslagkaarten stond?

vdweste

Citaat van: MamaAs op zo 20 jan 2013 - 18:58
Wat ik veeeeel interessanter vind, zijn de foto's van een ijstransplantatie in Hindeloopen.....  :o ;D

Pics or it didn't happen!  ;D

Citaat van: Aris op zo 20 jan 2013 - 18:59
Waar is die immense Nederland bedekkende sneeuwval van deze avond en nacht gebleven, die deze morgen nog in de neerslagkaarten stond?

Bekijk even de hirlam-animatie van een stukje terug, vervolgens naar de Europese radar naar het oosten van Frankrijk en bedenk dan dat het nog gaat activeren. :)

Hier in Eindhoven toch wel op het randje overigens, activeert net voor of net na ons waarschijnlijk.

Frank Huisman

Het neerslaggebied is weer wakker, ik ben er klaar voor, lantaarnpalen in het vizier...kom maar op!

Groeten uit Dwingeloo, waar vandaag - tot op heden - nog niets is gevallen (met een streep onder 'nog').
"En dan nu het weer: Vandaag geen weer, morgen weer."

vossejongk

Begint wel een beetje irritant te worden dat gevraag "komt er nog sneeuw" ik zou zeggen ga lekker slapen en kijk morgen uit t raam dan zie je het vanzelf !!

keesjovic

Nou ben ik toch wel heel nieuwsgierig hoe de nieuwe sneeuwval zich gaat ontwikkelen... Er moet wel het e.e.a. gaan gebeuren gezien het feit dat het huidige neerslaggebied rap Nederland verlaat... Spannend altijd het weer!!

Southpaw

Ongeveer 3 cm verse sneeuw gevallen in oosterhout (nbr).
Eind van de middag tijdelijk wat ijzel, maar mocht de pret niet drukken.

De kids hebben genoten vanmiddag en papa gaat dat nu doen.
Kids lekker moe, dus slapen en naar bed. ;)


Roland

Weer lekker veel sneeuw ook de Noordzee in. Was vorige week ook al. Nog iemand een tweedehands boorplatform te koop? ;)

Nog steeds spannend of dat Franse gebied Nederland intrekt of wellicht schampt. Denk dat Hirlam hier nog steeds vrij goed zit.

just0408

Citaat van: keesjovic op zo 20 jan 2013 - 19:01
Nou ben ik toch wel heel nieuwsgierig hoe de nieuwe sneeuwval zich gaat ontwikkelen... Er moet wel het e.e.a. gaan gebeuren gezien het feit dat het huidige neerslaggebied rap Nederland verlaat... Spannend altijd het weer!!

Ik heb het net even uitgezocht, en jij krijgt niets meer.  ;D
Ik ben ook niet van steen.

Aris

Citaat van: vdweste op zo 20 jan 2013 - 18:59

Bekijk even de hirlam-animatie van een stukje terug, vervolgens naar de Europese radar naar het oosten van Frankrijk en bedenk dan dat het nog gaat activeren. :)


Maar als de hirlam van een paar uur ervoor het al niet goed had wat hebben we dan aan de betrouwbaarheid van de volgende?

zwoof

Citaat van: Aris op zo 20 jan 2013 - 19:03
Maar als de hirlam van een paar uur ervoor het al niet goed had wat hebben we dan aan de betrouwbaarheid van de volgende?

Remy

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 18:57
Ik heb best wel medelijden met mezelf... Sinds ik buiten ben geweest, krijg ik het gewoon niet meer warm. Dus straks misschien toch maar boven op de verwarming gaan zitten!!!! ;D
Die katten hier gaan gewoon onder de houtkachel liggen want bij een graadje of zestig is het pas echt lekker warm  :o
Katten zijn sowieso malle dieren,ze lopen zo bij de kachel weg om buiten in de kou op jacht te gaan naar een diepvries maaltijd.

Nog weinig sneeuw hier,nu en dan een vlaag korrelsneeuw met wat hagel zoals het er naar uitziet.
Er zijn iig vooralsnog geen sneeuwduinen,al vraag ik mij af hoe het met die zandverstuiving van de buren gaat dat is heel de dag al een zandstorm daar.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

matroesjka-world

Citaat van: Aris op zo 20 jan 2013 - 19:03
Maar als de hirlam van een paar uur ervoor het al niet goed had wat hebben we dan aan de betrouwbaarheid van de volgende?


We moeten maar afwachten Aris, maar ik snap wat je bedoeld, ik ben er ook bang voor, maar nog even geduld en dan weten we of we voortaan nog in Hirlam kunnen geloven of niet...
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Weerextrem

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 19:06


nou Zwoof... die is momenteel andere kant op, juist weg van nederland... al groeit er een uitlopertje, ik betwijfel het.

we moeten meer van noord frankrijk en trog in duitsland hebben (die nu nog niet is)

zwoof

Citaat van: Weerextrem op zo 20 jan 2013 - 19:12
nou Zwoof... die is momenteel andere kant op, juist weg van nederland... al groeit er een uitlopertje, ik betwijfel het.

we moeten meer van noord frankrijk en trog in duitsland hebben (die nu nog niet is)

Weet ik maar dat uitlopertje trekt over het oosten. Verder zie je onder het gebied komen idd.

MamaAs

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 19:06


Maar van dat plaatje klopt al geen ene dr*l, pardon my French.
Het zou hier al 1.5 uur sneeuwen, ik heb nog geen enkele vlok gezien.
Of het waait gewoon allemaal over, en beland ergens in de waddenzee/noordzee.

grassiekuik

Na een aantal uren pittige sneeuw hierzo, lijkt het nu toch wat minder te worden...

winter

Komt GFS niet langzaam binnen onderhand?

Powered by EzPortal