Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297679 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Tyshane

Citaat van: Aris op zo 20 jan 2013 - 18:19
Hoe serieus moet je het nog nemen. Vanmorgen toonde de Hirlam continue sneeuw tot morgen. Dat was deze middag alweer anders.

Het zou werkelijk waar raar zijn, als al die opvolgende filmpjes er elke keer exact hetzelfde zouden uitzien. Dit soort filmpjes zijn het gevolg van berekeningen a.d.v. cijfers, die zich continu aanpassen aan de omstandigheden. Of je het serieus wil nemen is een eigen keuze.

Lucas

Die pluk boven ZW Duitsland en die recht omhoog komt vanuit Frankrijk gaan elkaar meeten boven ZO-NL. Lijkt precies te kloppen met de stromen rondom het L-gebied...
Aanhoudende sneeuwval

TaL

Die noodweercentrale zat wel aardig goed qua ijzel voorspellingen, tot in Oost-Vlaanderen werd er ijsregen gemeld.
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Tyshane

Citaat van: Arend op zo 20 jan 2013 - 18:24
Is het geen plaatje? Neerslagsom 36 uur. (Hirlam12)

Dat ziet er goed uit Arend!

Weatherman

Wat is de verwachting van de sneeuw wat nog komt vanuit Frankrijk ?
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

just0408

Hier ligt 5 cm momenteel. Sneeuwt nog lekker door maar dat gaat niet lang meer duren zie ik.
Ik ben ook niet van steen.

Tyshane

Citaat van: Weatherman op zo 20 jan 2013 - 18:26
Wat is de verwachting van de sneeuw wat nog komt vanuit Frankrijk ?

Heb je de laatste paar pagina's gelezen en b.v. de hirlam-animatie van Ramon gezien? ;)

zwoof

Citaat van: Arend op zo 20 jan 2013 - 18:24
Is het geen plaatje? Neerslagsom 36 uur. (Hirlam12)

Ziet er wel uit als een plaatje. Maar best pak voor hier idd 8)

onweerdetectie1449

weet iemand of dat actieve gebied van vannacht nog over de randstad zal komen??

Aris

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 18:24
Het zou werkelijk waar raar zijn, als al die opvolgende filmpjes er elke keer exact hetzelfde zouden uitzien. Dit soort filmpjes zijn het gevolg van berekeningen a.d.v. cijfers, die zich continu aanpassen aan de omstandigheden. Of je het serieus wil nemen is een eigen keuze.

Oh dat zal best. Maar als de Hirlam na 2-3 uur het al fout heeft, welke zin heeft het dan euforisch te doen over de volgende hirlam die sneeuw voorspeld de komende 6-8 uur?

Jdolky

Deze heeft er minder zin in: http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html


Vooralsnog gewoon snowcasten.. en morgen wakker worden in wellicht een nog wittere wereld dan nu :)

Komt hier in Den Haag nog steeds iets van microvezels naar beneden..twijfelachtig of het wel sneeuw is..

Tyshane

Lol, je vraagt je soms af of er wel echt gelezen wordt! ;)

Weatherman

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 18:28
Heb je de laatste paar pagina's gelezen en b.v. de hirlam-animatie van Ramon gezien? ;)
Voor mij is het soms onbegrijpelijke taal vandaar dat ik het nog eens vraag, dat heeft een reden.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

winter

Citaat van: Weatherman op zo 20 jan 2013 - 18:26
Wat is de verwachting van de sneeuw wat nog komt vanuit Frankrijk ?

MEN verwacht dat het ZO-Nederland binnentrekt maar dat moet ik ook nog zien gebeuren zeker als we nu zien dat het gebied in Duitsland ipv Nederland intrekt juist wegtrekt!

Maar het gebied uit Frankrijk denk dat het ook Nederland via Zuid zal binnen trekken maar dat weten we niet zeker en over de intensiteit kan helemaal niks gezegd worden.
Wel jammer voor Zuid-Nederland want toen het neerslaggebied s'morgens binnen trok nam de intensiteit echt veel af t.o.v toen het gebied in Belgiƫ was.

Tyshane

Citaat van: Weatherman op zo 20 jan 2013 - 18:31
Voor mij is het soms onbegrijpelijke taal vandaar dat ik het nog eens vraag, dat heeft een reden.

Kerel, tis gewoon een plaatje, klikken en kieken! :P Plaatjes zeggen soms meer dan 1000 woorden, snap je. :P Die reden weet ik wel. ;)

heijplater

Denk dat het hier in het rijnmond gebied wel klaar is met de sneeuw. Niet echt veel bijgevallen. Jammer

zwoof

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 18:31
Lol, je vraagt je soms af of er wel echt gelezen wordt! ;)

Valt ook niet mee als het zo druk is hier om alles te lezen  ;D

Tyshane

Citaat van: zwoof op zo 20 jan 2013 - 18:34
Valt ook niet mee als het zo druk is hier om alles te lezen  ;D

Lol, nou dat is waar, druk is het zeker!

Zynex

De lucht is hier fel oranje echt mooi om te zien, ik denk dat er al wel 5~7cm is gevallen!

Powered by EzPortal