Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297620 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Even een apart topic aangemaakt voor de sneeuwfoto's. Aangezien het hard gaat hier zullen de foto's letterlijk onder sneeuwen. Het zou fijn zijn als iedereen zijn foto's in de onderstaande link plaatst:

http://forum.meteo-service.nl/index.php/topic,3491.0.html
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DDJ


mbouman

Vrees alleen dat het (volgens de radar) in het zuidwesten vanavond al weer droog is.... Jammer... of zie ik het verkeerd....

dondertje127

Of is het dat gebied boven ZuidWest Duitsland?

@Gilleeesss

Daar zal ik eens naar kijken.

Edit: Ah gezien. Ik dacht even (via buienradar) dat dit gebied wat nu boven het land lag echt het enige zou zijn, waar de activiteit nu nog meevalt.

@Thunderfreak
Hier in Arnhem valt het echt reuze mee (of tegen, net hoe je het leest).

gilleeesss

Citaat van: dondertje127 op zo 20 jan 2013 - 15:17
Of is het dat gebied boven ZuidWest Duitsland?

@Gilleeesss

Daar zal ik eens naar kijken.
@Thunderfreak
Hier in Arnhem valt het echt reuze mee (of tegen, net hoe je het leest).

Wat jan zegt ;) Dat in duitsland. Activeert en trekt over nederland.

winter

Onder tussen nieuwe GFS pluim op weerplaza en ja GFS gaat toch voor doorzetten van winter en ook op zeer lange termijn weer meer leden die voor winter gaan! (voor noorden nog kouder met deze week grote kans op strenge vorst)

winter

Jan krijgt het noorden nog eigenlijk sneeuw of worden ze gespaard want, zie dat het neerslaggebied naar Noordwest Nederland aan het trekken is. (of zie ik het verkeerd?)

dondertje127

Gezien Gilleeesss, zie mijn vorige reactie (Edit)!

Mooi winter, zo mag ik het graag zien. Ik vrees inderdaad de dooi over anderhalve week, maar zoals ik gister al dacht: Het kan nog 10 keer veranderen.

Overigens kan ik beter verder in de chat, want het F5-en hou ik bijna al niet meer bij.

zappahh

Hupsel meldt boesewind met jachtsnee, bij een temperatuur van -4,8, begint nu echt te verwaaien.

Wordt weer een mooie witte wereld.

maître

Sneeuwt momenteel aardig hoor grotere vlokken
Een winter die vroeg komt, vertrekt ook vroeg. ... Laat winter geen haast.

mbouman

het gebied van Duitsland activeerd en trekt over Nederland.... opzich klinkt dat leuk, maar heeft het Zuidwesten daar ook iets aan ? of gaat er nog iets activeren voor ons gedeelte des lands ???
Natuurlijk wens ik een ieder met veel sneeuw veel sneeuwplezier....geniet er van.... mag alleen nog wel wat meer vallen, want opzich vind ik het redelijk tegenvallen wat er tot nu toe hier valt aan de kust.

zwoof


jornonweer

ik gun het het noorden, maar het zuidoosten heeft toch ook weeral pech  >:(
Danger is real, fear is a choice.

Marlieke

Citaat van: Johann op zo 20 jan 2013 - 15:00
Gatsie: In Nederland winters met sneeuw en vorst. In de Alpen eerder voorjaar, met Föhn 11 graden nu hier in Oberwallis !

Verschil moet er zijn he?  8) :P ;) ;D
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

grizzrh

Citaat van: albalinda op zo 20 jan 2013 - 15:05
Volgens mij zou dat tot 16.00 uur aanhouden  ;)
Je kan ook je ramen inspuiten met Glassex, werkt goed 8)

Thanks voor de tip! Het is hier eindelijk gestopt met ijzel/ijsregenen sind 3 kwartier!
Doenrade, Limburg

winter

Het gebied is zeer sterk geactiveerd naar matige neerslag maar lijkt weg te trekken naar NW Nederland, hierdoor krijgt provincie groningen volgens mij weer geen sneeuw.

petje

Citaat van: jornonweer op zo 20 jan 2013 - 15:24
ik gun het het noorden, maar het zuidoosten heeft toch ook weeral pech  >:(

hoezo hebben wij pech??

we hebben al in december sneeuw gehad
laatst sneeuw vandaag sneeuw en misschien vanavond weer

dus hoezo pech

ron12

effe offtopic, stadsverwarming Eindhoven Breda Tilburg uitgevallen wegens een storing,bron telegraaf,duizenden zitten in de kou
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

gilleeesss

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 15:27
Het gebied is zeer sterk geactiveerd naar matige neerslag maar lijkt weg te trekken naar NW Nederland, hierdoor krijgt provincie groningen volgens mij weer geen sneeuw.

Je volgt het weer of je volgt het niet. Je kan op z'n minst kijken nar de modellen toch? Zie je dat gebied vanuit duitsland activeert. Groningen krijgt volgens mij ook zeker MINSTENS 5cm tot 10-15cm

Roan

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 15:21
Jan krijgt het noorden nog eigenlijk sneeuw of worden ze gespaard want, zie dat het neerslaggebied naar Noordwest Nederland aan het trekken is. (of zie ik het verkeerd?)
kijk even op de buienradar van onze oosterburen.. http://www.niederschlagsradar.de/

we krijgen nog genoeg, het begint zo rond 6 a 7 uur (in Assen) en dan lijkt het bijna 24 uur te gaan sneeuwen als ik Hirlam bekijk..

Powered by EzPortal