Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297643 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reutel

Citaat van: albalinda op zo 20 jan 2013 - 12:38
Bij Klazienaveen zo'n 20 km.de grens over (A37).
Nee daar krijg je geen longontsteking van, gewoon een goede weerstand opbouwen.
Alleen rond kerst douchen en niet te vaak je handen wassen ;D
Btje sneeuw is hier weg gevroren, stuift wat zand her en der.
Dus kom maar opmet die 10 cm. witte goud ::)

8)

wesleylollol

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 12:37
Nou als ik zo de radar van noodweercentrale zie dan zal dat niet lang meer duren! :P
leuk om het ook van het ander te hooren

Marcellang

Citaat van: Tyshane op zo 20 jan 2013 - 12:39
Haha, dat zijn de eckte mannen!
Hahaha, jij bent r ook 1 Tyshane  ;)
Jou krijgen ze er ook niet onder !
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Tyshane

Citaat van: wesleylollol op zo 20 jan 2013 - 12:41
leuk om het ook van het ander te hooren

Oke dan! Zet de lantaarnpalen maar aan! ;)


Citaat van: albalinda op zo 20 jan 2013 - 12:42
Hahaha, jij bent r ook 1 Tyshane  ;)
Jou krijgen ze er ook niet onder !

Haha! Maar 10 cm wit goud is zwaar tillen hoor! ;)

Scully

Westervoort meld de eerste mini vlokken!!

TaL

Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

matroesjka-world

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 12:34
Ijsdiktes elfstedenroute je zal bijna overal kunnen vegen doe er nog maar 0,5 cm tot vanavond.

De laatste ijsdikte gegevens datum: 20-01-2013



Waar heb je die gegevens vandaan Winter?
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

heijplater

Rotterdam Heijplaat meld lichte sneeuw  :D

Reutel

Citaat van: Kiwitwins op zo 20 jan 2013 - 12:40
Zie je wel had ik toch maar gegraven AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Ben nog niet buiten geweest en na de beelden van DSD ga ik ook niet meer kijken denk ik.

Gossie, had je nu toch maar een mergelgrot uitgehakt jah...  :-\

Kan iemand uit Limburg de situatie eens omschrijven? Hoe dik is de ijslaag? Kan je nog lopen op de stoep, rijden op de weg? Kunnen jullie überhaupt de berg nog op komen, of glijden de strooiwagens één voor één de berg af?? Ik wil het graag visualiseren.  ;D

maarten89

Jaa sneeuwt licht in Arnhem. Begin is er. Benieuwd. Straks werken, hoop dat vanavond rond half 8 nog beetje doen is op de A50! Ach ja maar rustig aan doen.

MarcS

Hahahha het kruipt naar het noorden, spanning hier stijgt .... nu nog interplebs staren, vanavond lantaarnpaal?

Reutel


Der Rudi

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 12:45
Gossie, had je nu toch maar een mergelgrot uitgehakt jah...  :-\

Kan iemand uit Limburg de situatie eens omschrijven? Hoe dik is de ijslaag? Kan je nog lopen op de stoep, rijden op de weg? Kunnen jullie überhaupt de berg nog op komen, of glijden de strooiwagens één voor één de berg af?? Ik wil het graag visualiseren.  ;D
Nou, hier onder aan de straat ligt nu een hoop schroot, zou kunnen dat het strooiwagens zijn (of waren) ;D
*edit: komt er weer een langs as we speak..

Valt visueel niet te beoordelen, er ligt sneeuw, straten en trottoirs zijn niet zichtbaar. Moet vanmiddag nog naar Echt, ga zometeen even proberen met de auto.

Save the planet, it's the only one with Chouffe!

WinschoterWeer

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 12:45
Gossie, had je nu toch maar een mergelgrot uitgehakt jah...  :-\

Kan iemand uit Limburg de situatie eens omschrijven? Hoe dik is de ijslaag? Kan je nog lopen op de stoep, rijden op de weg? Kunnen jullie überhaupt de berg nog op komen, of glijden de strooiwagens één voor één de berg af?? Ik wil het graag visualiseren.  ;D
Ik zie nu dankzij jouw beeldspraak glijdende strooiwagens en 1 hangt zelfs ergens in een Limburgse eik! Bedankt !  ;) Dan nu  een update uit het Oldambt om maar weer OnTopic te blijven! Het is -4 graden de wind is matig... 5 bft! Voelt enorm koud aan! Iemand misschien nog een update van een windchillkaartje ofzo? Hoe ist met mezelf nu er eindelijk ook sneeuw voor het Noord Oosten in het vat zit? Nou, het voelt geweldig. Ik heb al een bak of 5 koffie op en volg met hartelust en hoge hartslag de hele morgen dit forum. Heb zo zin in die sneeuw....niet te geloven. Mijn meissie is net terug van haar werk, dus iedereen veilig thuis en morgen vrij! Kom maar op....  ;D


Edit: bedankt voor het kaartje Reutel, slag voor! ;)

Wouter Pringels

De temperaturen uit Belgie
Bron: KMI


Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jornonweer

situatie noord belgisch limburg; ijsregen met sneeuw, ijslaag van 1 cm waar minder sneeuw ligt op de wegen, er ligt momenteel 13cm sneeuw  :) sneeuw smelt niet door de ijsregen.
Danger is real, fear is a choice.

Der Rudi

Je ziet op geenfile.nl wel traag verkeer op de snelwegen in Zuid-Limburg, precies voor de hellingen (Kruisberg en A79 voor Valkenburg).
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

mike1131

Tussen de rivieren sneeuwt het nu ook. Mooi om te zien dat sneeuw bijna alleen in de luwte blijft liggen.
Webcam vanuit Beneden leeuwen: NL-Mark

vdweste

Hier alweer bijna droog nu en zie zo even niet waar de rest van de sneeuw voor vandaag vandaag moet komen, maar dat zal dan nog wel moeten ontstaan ofzo.

Powered by EzPortal