Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297624 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

glenn

In duitsland is gevaarscode rood uitgegeven voor extreem weer ! net zoals in een groot deel van nederland nu wie weet wat krijgt belgie ook nog te verwerken !

Jenkie


Tyshane

Duidelijk een gevaarlijke situatie aan het ontstaan daar in Limburg.


Citaat van: Casah op zo 20 jan 2013 - 11:11
Hallo Allemaal, Ik volg deze site al 2 jaar en vond het tijd worden om me te registreren :).

Hallo en wees welkom! :)

boucheron

nou hier in zuid-holland-vlaardingen nog geen vlok gezien ,,volgens buienradar gaan wij niet veel krijgen ook maar ja ik wel vaker gehoord dat die niet al te best is,,,iemand een idee hoe de vlag er voor staat hieri n de omgeving
alvast bedankt

gilleeesss

Ik zie hier volgens hirlam gewoon hele tijd echt fijne lichte sneeuw .. Tssss en noorden laat dat systeem gewoon uren stilstaan boven hunne kop met actief systeem. we hebben niet eens een iets actiever gedeelte. Achja have fun noorden en de rest :) ik heb er hier al 10 liggen

Casah

Citaat van: winter op zo 20 jan 2013 - 11:11
Nu ongeveer matige sneeuwval in zuid-limburg kan dit wordt geverifieerd?
http://meteo.be/meteo/view/nl/123361-Neerslagradar.html

Lichte ijsregen hier. Dus geen matige sneeuwval. Was het maar waar :)

boeskool

Als het sneeuwt op 30 november dan volgt snel december.

hoffies

Twitter: @hoffnar2911

Reutel

Mooi filmpje van de ijsregen, ik ben benieuwd hoe het er daar over een paar uur uitziet.

Ow en die kat zonder achterpoten haha!  ;D

cd-ron

Citaat van: hoffies
Als dit uitkomt, dan komt er een ongelofelijk pak sneeuw aan!

Dan moet het wel eerst door de weerstand heenbreken op de lijn Eindhoven - Venlo en niet zo deactiveren zoals nu het geval lijkt.
Maar ik blijf vertrouwen houden...vanavond is het hier ook wit!!
Carpe Noctum

jones

Top weertje hier! -5°C en al enkele uren matige sneeuwval.. Toch al zo'n 5 cm bijgevallen. Daarbij geregeld een stevige windstoot waarbij de sneeuw van het dak naar beneden waait!

Thunderfreak

Goede Moggel mensen.

Ziet er goed uit voor ons kikkerlandje!
En frisssssssss zo na het wakker geworden zijn.

Tact -5.4
Wind: Wat er soms van over is! Weinig en soms een stoot.


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Reutel

Citaat van: boucheron op zo 20 jan 2013 - 11:13
nou hier in zuid-holland-vlaardingen nog geen vlok gezien ,,volgens buienradar gaan wij niet veel krijgen ook maar ja ik wel vaker gehoord dat die niet al te best is,,,iemand een idee hoe de vlag er voor staat hieri n de omgeving
alvast bedankt

Neem maar van mij aan dat jullie je portie gaan krijgen vandaag. Je moet alleen niet op buienradar kijken, die is nu onbetrouwbaar.

In Tilburg lichte sneeuw, eigenlijk de moeite niet. Als het zo door gaat misschien over drie uur 1 cm erbij.

pasz

Beetje laat van het KNMI. 11.02 een waarschuwing uitgeven, als het kwaad al geschied is. Terwijl dit gisteren al vrij duidelijk was dat dit ging gebeuren.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Thunderfreak

Citaat van: boucheron op zo 20 jan 2013 - 11:13
nou hier in zuid-holland-vlaardingen nog geen vlok gezien ,,volgens buienradar gaan wij niet veel krijgen ook maar ja ik wel vaker gehoord dat die niet al te best is,,,iemand een idee hoe de vlag er voor staat hieri n de omgeving
alvast bedankt

Boucheron,komt helemaal goed voor onze omgeving ook.


Heb geduld  :)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

boucheron

Citaat van: Reutel op zo 20 jan 2013 - 11:19
Neem maar van mij aan dat jullie je portie gaan krijgen vandaag. Je moet alleen niet op buienradar kijken, die is nu onbetrouwbaar.

In Tilburg lichte sneeuw, eigenlijk de moeite niet. Als het zo door gaat misschien over drie uur 1 cm erbij.
dat schiet niet op zo weinig ;)

jornonweer

Citaat van: gilleeesss op zo 20 jan 2013 - 11:13
Ik zie hier volgens hirlam gewoon hele tijd echt fijne lichte sneeuw .. Tssss en noorden laat dat systeem gewoon uren stilstaan boven hunne kop met actief systeem. we hebben niet eens een iets actiever gedeelte. Achja have fun noorden en de rest :) ik heb er hier al 10 liggen

vorige keer was het noordwesten van belgie aan de beurt deze keer het noordoosten, alleen op ik dat er geen ijzel valt, is nu al 6cm gevallen hier  :)
Danger is real, fear is a choice.

RicardoDimm

Buienradar kan ik niet echt vertrouwen. Iemand anders een goede radar?

TaL

Citaat van: Roland op zo 20 jan 2013 - 10:54
Toch vriest het bij jullie nog steeds matig volgens het KNMI. Dit betekent dat die bijzondere situatie, veel warmere lucht boven een koude deken, zich inderdaad voordoet. Sneeuw smelt eerst, moet door de koude heen, maar de afstand en tijd is te klein en kort om weer volwaardige sneeuwvlokken te krijgen. Wel een leuke situatie.

eens regen of water kan het geen sneeuw meer worden ;)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Powered by EzPortal