Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297513 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gilleeesss

Citaat van: bliksems op za 19 jan 2013 - 17:16
hoelaat komt die volgende HIRLAM? 1 a.m?

Denk dat zorba/jan hem zal hebben tussen 22-23uur als ik het goed heb?


Bacci

Citaat van: bliksems op za 19 jan 2013 - 17:16
hoelaat komt die volgende HIRLAM? 1 a.m?

Ik denk rond 10.45 -11.00 PM

WinschoterWeer

Citaat van: zwoof op za 19 jan 2013 - 17:16
Jah! Dat ene groene stipje van Nederland enkele jaren geleden doet me nog steeds zeer  ;D
Pure Herkenning! Afgelopen dagen waren behoorlijk frustrerend als sneeuwliefhebber...al die verhalen over sneeuw en fun etc. Jan en Johann met de prachtigste foto's en vele leden met leuke verslagen en ik...zucht...;) koud en kaal! hahaha, wat een drama. nee hoor valt mee, ik heb genoten van al die verslagen, foto's, hirlams en reacties ! Wat een heerlijke winterperiode is dit toch! Tevreden zijn is het mooiste wat je overkomen kunt!  ;D

Lind@

Wat een goede berichten over de sneeuw val voor morgen, ik kan niet wachten totdat er weer een pak sneeuw bij komt :)

evertvandepol1992

heerlijk geschaatst vandaag in Ooij bij Nijmergen op een plas.De wind trok aardig aan en de bewolking is al weer een t toenemen, echt we zitten heerlijk midden in de winter. afgelopen donderdag ben ik wezen schaatsten in hoevelaken, beetje verkeerd ingeschat ben er dwars door heen gezakt en dat was geen pretje! t voelde alsof ik werd gestoken in me been dus pas alsjeblieft op ook op een water van 1m diep is het link! Mooie vooruitzichten verder voor de winter zie wel aan t eind van de periode een dooi aanval maar dat is nog ver weg dus lekker genieten van de goeie vooruitzichten! ik verwacht zelf ongeveer 6 CM verse sneeuw voor het midden van het land maar het is moeilijk inschatten we wachten het gewoon lekker af!

Bacci

Citaat van: Lind@ op za 19 jan 2013 - 17:23
Wat een goede berichten over de sneeuw val voor morgen, ik kan niet wachten totdat er weer een pak sneeuw bij komt :)

Zegt diegene die al 20 cm heeft gehad  ;D Misschien komen jullie zo wel aan de halve meter!

vossejongk

Citaat van: pietjelol op za 19 jan 2013 - 17:09
vorig jaar wel gelukt binnen 2 weken gehele ijsselmeer dicht!

Dat was ook gewoon max temp -10. en s'nachts tot wel -22. Nu hebben we nachtjes van hoogstens -6/7 en overdag zo rond de -0 - -5 dat schiet niet op..

zorba

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 17:17
Denk dat zorba/jan hem zal hebben tussen 22-23uur als ik het goed heb?

Zal m wel posten vanavond, idd tussen 22-23uur
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

zorba

Hierbij dan ook de GFS neerslagrun voor morgen/maandag.Ik zou meer waarde hechten aan de HIRLAM.
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

WinschoterWeer

Citaat van: zorba op za 19 jan 2013 - 17:31
Hierbij dan ook de GFS neerslagrun voor morgen/maandag.Ik zou meer waarde hechten aan de HIRLAM.

Sluit ik mij volledig bij aan!  :D

bliksems

Citaat van: zorba op za 19 jan 2013 - 17:31
Hierbij dan ook de GFS neerslagrun voor morgen/maandag.Ik zou meer waarde hechten aan de HIRLAM.
maar hoe bedoel je dan.deze ziet er toch ongeveer hetzelfde uit als hirlam qua verwachting?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

zwoof

Citaat van: zorba op za 19 jan 2013 - 17:31
Hierbij dan ook de GFS neerslagrun voor morgen/maandag.Ik zou meer waarde hechten aan de HIRLAM.

Idd! Waarde hechten aan wat we willen  ;)  GFS geeft voor hier zo'n gele ijskomkommer ;D

winter

Zowel GFS als Hirlam mooi voor HEEL Nederland.
Knmi gaat toch uit van GFS want knmi geeft nu voor regio Noord-Brabant:
Kans op gladheid door sneeuwval.   Geldig: zondag 20 januari 2013 vanaf ca 07 uur gedurende ca 24 uur

Terwijl dit eerst vanaf 8 uur voor gedurende 13 uur.
Dus knmi gaat uit van GFS als ik het goed heb want ze hebben het pas om 17:34 aangepast

Thunderfreak

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 17:43
Zowel GFS als Hirlam mooi voor HEEL Nederland.
Knmi gaat toch uit van GFS want knmi geeft nu voor regio Noord-Brabant:
Kans op gladheid door sneeuwval.   Geldig: zondag 20 januari 2013 vanaf ca 07 uur gedurende ca 24 uur

Terwijl dit eerst vanaf 8 uur voor gedurende 13 uur.
Dus knmi gaat uit van GFS als ik het goed heb want ze hebben het pas om 17:34 aangepast

Hirlam

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

glenn

Weet niet of het werkelijk zo is maar blijkbaar heeft CNN news breaking toegepast ? ieder uur zouden ze update's geven rond de sneeuwval en de grote neerslaghoeveelheden die uit het sneeuwgebied vallen ?

iemand die dit kan bevestigen ?

cd-ron

Morgen lekker de hele dag vrij.Nergens naar toe en dan via het www de buien zien naderen. Ondertussen het nieuws volgen wat er in het land gebeurt n.a.v. de sneeuwval.
In mijn ogen een perfecte zondag.
Carpe Noctum

zwoof

Citaat van: winter op za 19 jan 2013 - 17:43
Zowel GFS als Hirlam mooi voor HEEL Nederland.
Knmi gaat toch uit van GFS want knmi geeft nu voor regio Noord-Brabant:
Kans op gladheid door sneeuwval.   Geldig: zondag 20 januari 2013 vanaf ca 07 uur gedurende ca 24 uur

Terwijl dit eerst vanaf 8 uur voor gedurende 13 uur.
Dus knmi gaat uit van GFS als ik het goed heb want ze hebben het pas om 17:34 aangepast

Zou KNMI ook nog wat van eigen inzicht hebben? Zo kan iedereen toch weerman worden ?  ;)

bliksems

Citaat van: glenn op za 19 jan 2013 - 17:45
Weet niet of het werkelijk zo is maar blijkbaar heeft CNN news breaking toegepast ? ieder uur zouden ze update's geven rond de sneeuwval en de grote neerslaghoeveelheden die uit het sneeuwgebied vallen ?

iemand die dit kan bevestigen ?
en dat geloof jij serieus?hahahaha.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Thunderfreak

Citaat van: glenn op za 19 jan 2013 - 17:45
Weet niet of het werkelijk zo is maar blijkbaar heeft CNN news breaking toegepast ? ieder uur zouden ze update's geven rond de sneeuwval en de grote neerslaghoeveelheden die uit het sneeuwgebied vallen ?

iemand die dit kan bevestigen ?

Sensatie makerij zeg. Beetje sneeuw kom op zeg.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Marcellang

Citaat van: zwoof op za 19 jan 2013 - 17:42
GFS geeft voor hier zo'n gele ijskomkommer ;D
Hmmm die zou ik hier wel eens voorbij willen zien komen ;)
Geeft ie geel Schnee?
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal