Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 8

Topic gezien door 297588 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 18 jan 2013 - 12:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcellang

Citaat van: vdweste op za 19 jan 2013 - 14:45
De pluim van GFS laat een soort van splitsing zien rond vrijdag/zaterdag. Een deel gaat voor warmer weer, een ander deel voor voortzetting winter of zelfs nog kouder. Ben benieuwd!
Idd,en ben ook erg benieuwd!
Ik sta er niet raar van te kijken als vanaf vanavond langzamerhand de pluimen per
dag ietsie in warmte inleveren en de opwarming van rond de 28 verdwijnt  ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

gilleeesss

Citaat van: jorentje1997 op za 19 jan 2013 - 14:26
Ik heb het eens geprobeerd voor België. Ik heb dit gemaakt met GFS,EC,hirlam en de uitleg van Jan en Johann.
Ik ben ook niet perfect dus er kunnen natuurlijk fouten in zitten..

welja het zou mooi zijn xD maar denk dat overal 10cm wat veel genomen is als je hirlam en EC/GFS enzo erbij neemt.. gfs en hirlam berekenen rond de 5 of ietsje meer

Flesjefanta

Deze sneeuwsituatie doet me denken aan november 2005. Een boel sneeuw, kans op ijsregens. Situatie was toen dat de electriciteitskabels het gewicht niet meer konden hebben en dus knapten. En ja, dan zit je in de kou.

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 14:52
welja het zou mooi zijn xD maar denk dat overal 10cm wat veel genomen is als je hirlam en EC/GFS enzo erbij neemt.. gfs en hirlam berekenen rond de 5 of ietsje meer
Vergeten er bij te zetten maar dat kaartje is bedoeld voor vannacht tot dinsdagavond. Maandag-dinsdag zijn er nog wat buitjes mogelijk die allemaal samen toch ook nog wat centimeters kunnen geven. Maar het is vooral afwachten :)

grizzrh

Citaat van: Flesjefanta op za 19 jan 2013 - 14:55
Deze sneeuwsituatie doet me denken aan november 2005. Een boel sneeuw, kans op ijsregens. Situatie was toen dat de electriciteitskabels het gewicht niet meer konden hebben en dus knapten. En ja, dan zit je in de kou.

Gelukkig woon ik niet in belgië waar alle leidingen boven de grond lopen :P
Doenrade, Limburg

ron12

Klopt dat dat deze winter december tot 18 januari op plus 3.5 graden staat,nog steeds 0.1 graad hoger boven die van de gehele  van de winter 2012.Las ik ergens op het net,maar kan het niet zo snel vinden waar het ergens stond >:(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Vomera

Citaat van: grizzrh op za 19 jan 2013 - 14:56
Gelukkig woon ik niet in belgië waar alle leidingen boven de grond lopen :P

Haha ja idd maar die grote masten dan ??? :p die hebben we wel boven de grond lopen

Marcellang

Citaat van: Flesjefanta op za 19 jan 2013 - 14:55
Deze sneeuwsituatie doet me denken aan november 2005. Een boel sneeuw, kans op ijsregens. Situatie was toen dat de electriciteitskabels het gewicht niet meer konden hebben en dus knapten. En ja, dan zit je in de kou.
Maar dat moet er geloof ik wel minimaal 20/30 mm regen vallen dacht ik zo ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Jenkie

Citaat van: Vomera op za 19 jan 2013 - 14:59
Haha ja idd maar die grote masten dan ??? :p die hebben we wel boven de grond lopen

Het was inderdaad destijds in Haakbergen een grote mast die het begeven had! Gewoon in Nederland  ;)

vdweste

Citaat van: gilleeesss op za 19 jan 2013 - 14:59
Verwachte sneeuwval:

West-Vlaanderen: 3-7 cm
Oost-Vlaanderen: 3-7 cm
Antwerpen: 3-7 cm
Brabant: 3-7 cm
Limburg: 3-7 cm
Henegouwen: 3-7 cm
Namen: 3-7 cm
Luik: 3-7 cm
Luxemburg: 3-7 cm


Whaha, mooie verwachting. Dit zou ik korter op kunnen schrijven hoor. :P

grizzrh

Citaat van: Vomera op za 19 jan 2013 - 14:59
Haha ja idd maar die grote masten dan ??? :p die hebben we wel boven de grond lopen

Kunnen als ze goed onderhouden zijn toch redelijk wat verdragen :P als we nu zonder stroom komen hebben wel echt pech haha :P
Aggregraat aanswingelle :P
Doenrade, Limburg

JPP78

Citaat van: Flesjefanta op za 19 jan 2013 - 14:55
Deze sneeuwsituatie doet me denken aan november 2005. Een boel sneeuw, kans op ijsregens. Situatie was toen dat de electriciteitskabels het gewicht niet meer konden hebben en dus knapten. En ja, dan zit je in de kou.

Met alle respect hoor, maar de sneeuw zal de enige gelijkenis zijn. Die situatie was zo uniek en totaal anders dan morgen/maandag. Maar goed dat terzijde! Overlast veroorzaakt het wel natuurlijk!
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Romigo

Citaat van: Jan van Ooijen op za 19 jan 2013 - 14:27
Ik kan het allemaal wel een kleurtje geven, maar wat er daadwerkelijk valt zullen we morgen weten.
Ik heb met de "weergoden" gebeld en ze denken dat je aardig goed zit met de verwachting... :) Ik houd ook van sneeuw, dus van mij kan er niet genoeg vallen, maar zie morgen of overmorgen wel hoeveel er uiteindelijk is gevallen.

winter

temperaturen gaan nu redelijk snel naar beneden in enkele provincies o.a. brabant en friesland gaan nu richting de -4.
regio enschede gaat zelfs al richting de -5 en het is pas 3 uur in de middag. 
Aangezien er over een grote strook boven het midden van het land bijna onbewolkt is kan strenge vorst erin zetten!

***Uploaden***

winter

Morgen zijn de kansen op sneeuwduinen volgens mij best groot denk zelfs aan sneeuwduinen van 40cm of meer!

jornonweer

hmm ik weet niet wat ik hier morgen mag verwachten, zit net op de grens van sneeuw of ijzel, kmi geeft alleen een waarschuwing voor ijzel voor de zuidelijke helft van belgie
Danger is real, fear is a choice.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

alaind86

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 15:19
vrijdag dan toch dooihttp://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html
zo ver kijk ik niet vooruit, kan nog heel veel veranderen de komende 5 dagen.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

vdweste

Citaat van: ron12 op za 19 jan 2013 - 15:19
vrijdag dan toch dooihttp://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html

Verklaar je nader. Hier hebben we niks aan. Je laat gewoon de pluim zien en die geeft duidelijk geen dooi aan voor vrijdag.

Powered by EzPortal