Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205297 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JPP78

Geen koude nacht geweest hier, lag al in de verwachting. Bewolking lichte sneeuw. Nu -2.3 koudst -3,6. Gisteravond vroeg nog wel de -5 gehad. Toen was t nog helder. Fijne dag allen
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

ron12

Citaat van: Jenkie op do 17 jan 2013 - 22:28
En dan even terug zoeken op het forum met hoeveel cm sneeuw dat ook alweer overeen kwam.  :)
Bedankt voor de tip Reutel!
Misschien wel een goed idee om een tabelle topic te hebben,zoveel cm sneeuw is zoveel mm regen,geldt ook vorst,daar is ook een schaal van,sommige wisten niet dat -18 zeer strenge vorst is,en natuurlijk de windschaal van 1 tot 12,ook mist wat het zicht betreft,stja en wat heb je nog meer voor schalen.dat mis ik hier wel,of is die er wel ergens ik heb hem niet gezien ;)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Harry de Hond

Oper Gfs is een warme broeder, neem ik maar even aan. Pluimen afwachten, want deze run is vanaf de 24e weer warmer aan het worden (+153 en verder). Niet in de stress schieten mensen. Al komt het wel steeds rond die datum terug  ???
Juist.

just0408

Goedemorgen. Heel lichte sneeuw in Heerhugowaard.
Ik ben ook niet van steen.

MamaAs

Citaat van: JPP78 op vr 18 jan 2013 - 06:17
Geen koude nacht geweest hier, lag al in de verwachting. Bewolking lichte sneeuw. Nu -2.3 koudst -3,6. Gisteravond vroeg nog wel de -5 gehad. Toen was t nog helder. Fijne dag allen

Ja jammer! Nou ja, wie weet wat de rest van de week ons brengt.

Wel een akelige windchill  momenteel. KOUD.

bliksems

Citaat van: Harry de Hond op vr 18 jan 2013 - 07:32
Oper Gfs is een warme broeder, neem ik maar even aan. Pluimen afwachten, want deze run is vanaf de 24e weer warmer aan het worden (+153 en verder). Niet in de stress schieten mensen. Al komt het wel steeds rond die datum terug  ???
ik raakte niet in de stress,tot ik je laatste zinnetje las;)
maar ik heb wel een goed gevoel er over dat het "allemaal" goed komt.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

Citaat van: MamaAs op vr 18 jan 2013 - 07:48
Ja jammer! Nou ja, wie weet wat de rest van de week ons brengt.

Wel een akelige windchill  momenteel. KOUD.
wat zijn nu de minimale temps geweest daar in Friesland afgelopen nacht?niet erg laag dacht ik?
hopen dat dit weekend beter word ivm de eventyuele sneeuwval daar.

run van EMCWF is nu begonnen,spannend!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

MamaAs

Citaat van: bliksems op vr 18 jan 2013 - 07:51
wat zijn nu de minimale temps geweest daar in Friesland afgelopen nacht?niet erg laag dacht ik?
hopen dat dit weekend beter word ivm de eventyuele sneeuwval daar.

run van EMCWF is nu begonnen,spannend!

Niet koud genoeg in ieder geval. Rond de -3.
Nu hopen dat het overdag ook niet teveel oploopt. Verwacht van niet.

Harry de Hond

Citaat van: bliksems op vr 18 jan 2013 - 07:49
ik raakte niet in de stress,tot ik je laatste zinnetje las;)
maar ik heb wel een goed gevoel er over dat het "allemaal" goed komt.
:P
Minimum temps:
Juist.

grassiekuik

het word weer langzaam wit in Sint Pancras

just0408

Ik ben ook niet van steen.

grassiekuik


lionking

Moet wel lachen om die mensen die het al over een eventuele elfstedentocht hebben het heeft de laatste twee nachten maar licht
gevroren hier heeft het -2.2 graden gevroren en is het nu -1.0,elfstedentocht duurt nog minimaal 10 dagen dus die kans schat ik in op minder dan 25%.

ron12

Citaat van: lionking op vr 18 jan 2013 - 08:36
Moet wel lachen om die mensen die het al over een eventuele elfstedentocht hebben het heeft de laatste twee nachten maar licht
gevroren hier heeft het -2.2 graden gevroren en is het nu -1.0,elfstedentocht duurt nog minimaal 10 dagen dus die kans schat ik in op minder dan 25%.
25 procent veel minderhttp://www.weerstation-lemmer.nl/elfstedentocht-2013.html
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Marcbb

Goedemorgen, ik ben vooral een meelezer en vind het super om te zien hoeveel tijd en energie heel veel mensen in deze site steken!
Ik heb de volgende vraag: we zitten nu zo' n beetje 48 uur voor de voorspelde sneeuw van zondag. Ik lees verhalen over regen/natte sneeuw en gewoon "droge" sneeuw! Is er niet met zekerheid te zeggen wat er precies gaat gebeuren? Hoe gaat een KNMI met deze situatie om? Een weeralarm was voor een paar dagen geleden wel op z'n plaats geweest! Tegenwoordig zijn er zoveel computers en programma's die toch zeker zo'n 48 uur van te voren kunnen berekenen wat er naar alle waarschijnlijkheid gaat gebeuren. Ik weet,  niks is zo veranderlijk als het weer en dat maakt het ook zo leuk. Maar toch verbaas ik me erover dat er nooit precies  zo' n 2 dagen van te voren gemeld kan worden wat ons staat te verwachten, nogmaals pak het voorbeeld van paar dagen geleden, geen waarschuwing van het KNMI!

En ik heb het niet over of er 8 of 12 cm sneeuw gaat vallen ik snap dat zoiets moeilijk te berekenen is.
Ben benieuwd welke reactie(s) hierop gaan komen.

Ps ik ben een leek op het gebied van het weer maar ben wel een weergenieter en zeker in de winter  ;D

MamaAs

Het heeft hier ook alweer gesneeuwd. Ligt nu toch echt meer op het ijs.

En met deze vorst zal de elfstedentocht er inderdaad niet komen. Hopen dat het nog flink gaat vriezen. En daar ziet het wel naar uit :)

bliksems

Citaat van: lionking op vr 18 jan 2013 - 08:36
Moet wel lachen om die mensen die het al over een eventuele elfstedentocht hebben het heeft de laatste twee nachten maar licht
gevroren hier heeft het -2.2 graden gevroren en is het nu -1.0,elfstedentocht duurt nog minimaal 10 dagen dus die kans schat ik in op minder dan 25%.
de vooruitzichten zijn goed.
alleen even afwachten hoe de pluim er volgende week er uit ziet,dan kunnen we inderdaad verder praten eventueel.
strengere vorst lijkt er aan te komen,maar dat it LT.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Harry de Hond

pluim Gfs, kijken wat EC zo doet. Oper van EC is iig veel kouder. Dat is positief. :)
Juist.

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Brisk

Citaat van: Harry de Hond op vr 18 jan 2013 - 08:49
pluim Gfs, kijken wat EC zo doet. Oper van EC is iig veel kouder. Dat is positief. :)


Ik heb zo'n vermoeden dat de EC kouder uitvalt.... wachten op de pluim.....duurt altijd lang. ....
Let is snow, let it snow, let it snow!

Powered by EzPortal