Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205306 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ron12

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 19:13
Welke idioot bedenkt het ook om met een heli boven het ijs te gaan hangen?
Maar om daar dan weer een proces-verbaal voor te schrijven.  ::)
en in londen hangen ze boven een hijskraan wat is erger  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

mbouman

Ben erg benieuwd ofdat dat gebied uit Duitsland nog iets te weeg kan brengen.... iemand enig idee hierover.... ??? Er was toch niets voorspeld qua sneeuw ? of is dit puur de bewolking die de radar detecteerd ?

GHkstra

Citaat van: ron12 op do 17 jan 2013 - 19:17
en in londen hangen ze boven een hijskraan wat is erger  :'(
En daar vielen 2 doden bij.

wesleylollol

heeft iemand de hoeveelheden sneeuw wat er gaat vallen ??? voor zondag en maandag n het zuidwesten en noorden

Bacci

Citaat van: wesleylollol op do 17 jan 2013 - 19:20
heeft iemand de hoeveelheden sneeuw wat er gaat vallen ??? voor zondag en maandag n het zuidwesten en noorden

NEE

Maar even serieus, er is kans dat er veel gaat vallen maar zoals zo vaak wordt gezegt pas 48 uur voordat het gebeurt weten we wat meer.

DSDLimburg

Even offtopic ik las net dat buienrader een eigen weerstation gelanceerd heeft vandaag. Meschien heeft iemand er wat aan.
http://bit.ly/BuienradarShop
seizoen 2018/2019

daankemp

Citaat van: DSDLimurg op do 17 jan 2013 - 19:24
Even offtopic ik las net dat buienrader een eigen weerstation gelanceerd heeft vandaag. Meschien heeft iemand er wat aan.
http://bit.ly/BuienradarShop

Ziet er goed uit! Zit wel prijskaartje aan maar dan heb je ook wel waar voor je geld denk ik

grizzrh

Citaat van: DSDLimurg op do 17 jan 2013 - 19:24
Even offtopic ik las net dat buienrader een eigen weerstation gelanceerd heeft vandaag. Meschien heeft iemand er wat aan.
http://bit.ly/BuienradarShop

Offtopic:

Ahhhh dat is maar 200€ :P
Net toch een goudklomp van 5,5KG opgegraven hahah :P
Maar ziet er wel nice uit hoor dat spul! weet niet of iemand er meer ervaring mee heeft ?
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Citaat van: wesleylollol op do 17 jan 2013 - 19:20
heeft iemand de hoeveelheden sneeuw wat er gaat vallen ??? voor zondag en maandag n het zuidwesten en noorden

Hirlam gaat maar tot zaterdag.. die gaat wel voor sneeuw zoals EC voor morgen/zaterdag ook. VOor zondag/maandag gaat meeste denkik oost belgie vallen, en midden nederland.


ron12

Wat ik zojuist hoor op de duitser,in de hogere luchtlagen komt warmere lucht naar west europa toe zondag/maandag met kans op ijzel.maar het wel blijft wel vriezen aan de grond.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

wesleylollol

Citaat van: gilleeesss op do 17 jan 2013 - 19:26
Hirlam gaat maar tot zaterdag.. die gaat wel voor sneeuw zoals EC voor morgen/zaterdag ook. VOor zondag/maandag gaat meeste denkik oost belgie vallen, en midden nederland.


ook in pijnacker (Z-H)
ook al is het ver weg

stratocumulus

Mensen, het heeft, hoe graag men het ook wil weten, nu geen zin om te vragen waar en wanneer en of het gaat sneeuwen. Sneeuw is onvoorspelbaar en eea is afhankelijk van de precieze koers van de lagedruk. Nowcasten wordt het, al is het natuurlijk heel leuk om de kaartjes te zien zoals het er nu voorstaat.

Nogmaals, kaartjes gaan waarschijnlijk nog wel 10000 keer veranderen, maar de ontwikkelingen volgen is natuurlijk het allerleukste.  8)

winter

Iemand had op deze forum een link gezet met ijsdiktes op elfstedenroute bleek zelfs op een aantal plekken al 4 cm ijs te zijn en sommige zelfs 7cm !!

Remy

Het ijs droog blazen werkt hoe gek het ook klinkt gewoon het beste met een enorme föhn.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Marcellang

Citaat van: mbouman op do 17 jan 2013 - 19:18
Ben erg benieuwd ofdat dat gebied uit Duitsland nog iets te weeg kan brengen.... iemand enig idee hierover.... ??? Er was toch niets voorspeld qua sneeuw ? of is dit puur de bewolking die de radar detecteerd ?
Nou het is weer zo'n gevalletje van JAMMER JOH  :P
Moet hier volgens meerdere radars al een uurtje of 3 lichte sneeuw vallen!
Net zoals maandag raakt het de grond niet 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

stratocumulus

Citaat van: Remy op do 17 jan 2013 - 19:31
Het ijs droog blazen werkt hoe gek het ook klinkt gewoon het beste met een enorme föhn.

Een bladblazer, ofzo. Werkt perfect, vooral als het lekker blijft vriezen, dan vriest de sneeuw ook niet vast :)

DSDLimburg

Citaat van: daankemp op do 17 jan 2013 - 19:25
Ziet er goed uit! Zit wel prijskaartje aan maar dan heb je ook wel waar voor je geld denk ik

Ik vindt het nog wel mee vallen eigenlijk, als het een goed werkend stations is wat een beetje betrouwbare gegevens geeft dan heb ik dat er wel voor over. ;)
seizoen 2018/2019

wesleylollol

Citaat van: stratocumulus op do 17 jan 2013 - 19:30
Mensen, het heeft, hoe graag men het ook wil weten, nu geen zin om te vragen waar en wanneer en of het gaat sneeuwen. Sneeuw is onvoorspelbaar en eea is afhankelijk van de precieze koers van de lagedruk. Nowcasten wordt het, al is het natuurlijk heel leuk om de kaartjes te zien zoals het er nu voorstaat.

Nogmaals, kaartjes gaan waarschijnlijk nog wel 10000 keer veranderen, maar de ontwikkelingen volgen is natuurlijk het allerleukste.  8)
maar ik vind het altijd leuk wat de kaarten laten zien ook al moet je dat niet vertrouwen

stratocumulus

Ja, ik ben ook gek op die kaartjes :) dat bedoelde ik eigenlijk, maar ik hoop dat mensen zich er alleen niet op gaan vast pinnen, zorgt dat weer voor teleurstelling als het verandert en dat is zonde. Vandaar ;)

MamaAs

Citaat van: winter op do 17 jan 2013 - 19:31
Iemand had op deze forum een link gezet met ijsdiktes op elfstedenroute bleek zelfs op een aantal plekken al 4 cm ijs te zijn en sommige zelfs 7cm !!

Ja en een HEEL groot wak, zo tussen Harlingen en Vlieland in.


Powered by EzPortal