Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205304 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Zie alwel dat Herwijnen weer het koudste is van geheel Nederland, van de ene kou naar de andere
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

arjanbruggink

Citaat van: Jan van Ooijen op do 17 jan 2013 - 18:32
Zie alwel dat Herwijnen weer het koudste is van geheel Nederland, van de ene kou naar de andere
Scheelt dat weer dat je niet zo erg hoeft te acclimatiseren.
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

Kiwitwins

En nog steeds licht motsneeuw hier.. Hoensbroek/Heerlen ligt vlakbij de Duitse grens...  Kouder dan -5 zal het dan niet worden met die bewolking. Alhoewel ik vannacht meerdere malen wakker ben geworden omdat ik het koud had... Raam open, 3 dekens... (geen rolluik) Misschien dat er toch wind was of zo... Normaal sluiten wij het raam pas met -10 omdat het dan echt niet meer gezond is.
Het is maar dat je het weet.

Der Rudi

Citaat van: arjanbruggink op do 17 jan 2013 - 18:40
Scheelt dat weer dat je niet zo erg hoeft te acclimatiseren.

Nee, alleen is het verschil in sneeuwhoogte waarschijnlijk nog wennen  8)

Hier (ca 10 km verderop dan Hoensbroek) ook inderdaad nog lichte motsneeuw.
Save the planet, it's the only one with Chouffe!

grizzrh

Doenrade, Limburg

Dennis


Bacci

Kou lijkt nu vanuit het westen te komen, grappig om te zien :P

ceriel

Citaat van: winter op do 17 jan 2013 - 18:01
http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html
Lijkt groot neerslag gebied binnen Nederland in te trekken kan voor problemen zorgen op de weg.
Veelal lichte sneeuw waarschijnlijk, als het de grond haalt?
Iemand in Enschede of tegen de Duitse grens die al meer dan motsneeuw vandaag heeft gehad?
Hier sneeuwt het heel licht. Zet geen zoden aan de dijk.
Wanneer doen we het weer?

GHkstra

Leeuwarden -1°C in 10 min.
Terschelling -2°C in 10 min.


grizzrh

de kou komt vanuit het zuiden en westen oprukken ja.

Hier voelt het ook echt al heel fris aan, vooral als ik even uit het dakraam hang om te snowcasten :P
Lichte sneeuwval hier en het gebied boven duitsland activeert en brokkelt steeds af en activeert weer!
Leuk om te zien


Citaat van: winter op do 17 jan 2013 - 18:01
http://www.weer.nl/neerslagradar/duitsland.html
Lijkt groot neerslag gebied binnen Nederland in te trekken kan voor problemen zorgen op de weg.
Veelal lichte sneeuw waarschijnlijk, als het de grond haalt?
Iemand in Enschede of tegen de Duitse grens die al meer dan motsneeuw vandaag heeft gehad?

Hele dag al motsneeuw en lichte sneeuwval afwisselend, maar nog niet echt iets van betekenis..
Die motsneeuw had net een laagje op mijn geveegde stenen gelegd maar volgens mij is dat alweer weggevroren :P
Ik zit ~ in het midden van Zuid-Limburg, FYI
Doenrade, Limburg

GHkstra

Vlieland en Terschelling nu het koudst met -7,8°C.

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

grizzrh

Net gelezen dat die piloot wat het ijs sneeuwvrij had gemaakt met zn heli een proces-verbaal heeft gekregen voor het laag vliegen zonder ontheffing :P
Toch wel triest af en toe he dit landje :P :o
Doenrade, Limburg

Eveline

komt het nou echt door het sneeuwdek dat het in het (zuid)westen momenteel het koudste is? Want in het noorden is het een stuk 'warmer', terwijl het daar weer onbewolkt is.. En bij heldere hemel is het toch weer kouder dan daar waar de bewolking hangt...

ron12

Citaat van: grizzrh op do 17 jan 2013 - 19:09
Net gelezen dat die piloot wat het ijs sneeuwvrij had gemaakt met zn heli een proces-verbaal heeft gekregen voor het laag vliegen zonder ontheffing :P
Toch wel triest af en toe he dit landje :P :o
stja,mensen die werken worden gestraft in dit land, zo dat moest ik effe kwijt
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

GHkstra

Citaat van: grizzrh op do 17 jan 2013 - 19:09
Net gelezen dat die piloot wat het ijs sneeuwvrij had gemaakt met zn heli een proces-verbaal heeft gekregen voor het laag vliegen zonder ontheffing :P
Toch wel triest af en toe he dit landje :P :o
Welke idioot bedenkt het ook om met een heli boven het ijs te gaan hangen?
Maar om daar dan weer een proces-verbaal voor te schrijven.  ::)

grizzrh

Citaat van: Eveline op do 17 jan 2013 - 19:12
komt het nou echt door het sneeuwdek dat het in het (zuid)westen momenteel het koudste is? Want in het noorden is het een stuk 'warmer', terwijl het daar weer onbewolkt is.. En bij heldere hemel is het toch weer kouder dan daar waar de bewolking hangt...

Volgens mij houd de bewolking juist de opwarming tegen dus is het hier koel gebleven, terwijl het in het noorden helder werdt vandaag met een zonnetje..

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 19:13
Welke idioot bedenkt het ook om met een heli boven het ijs te gaan hangen?
Maar om daar dan weer een proces-verbaal voor te schrijven.  ::)

hahaha :P ik zou zeggen waarom niet ? de down-wash werkt perfect hoor als je iets wilt wegblazen..
Heli's zijn toch gemaakt om laag te vliegen :D
Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: Eveline op do 17 jan 2013 - 19:12
komt het nou echt door het sneeuwdek dat het in het (zuid)westen momenteel het koudste is? Want in het noorden is het een stuk 'warmer', terwijl het daar weer onbewolkt is.. En bij heldere hemel is het toch weer kouder dan daar waar de bewolking hangt...

Sneeuw is de BOM!  ;D In het noorden wordt het wel kouder, komt alleen doordat het in het zuiden al koud was.

daankemp


Weatherman

Vandaag heel de middag buiten gewerkt, geen zon en ijs en ijs koud.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Powered by EzPortal