Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205279 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Jan van Ooijen op do 17 jan 2013 - 15:47
Even een mededeling.... Een apart schaatstopic komt er niet, de reden dat die niet komt is eigenlijk simpel. Al zouden we een topic erbij maken dan komt er dubbele info op en zo zal het nog onduidelijker worden. Ook stoor ik me eraan dat mensen op hun schrijffouten gewezen worden oid, niet iedereen is perfect dus hou daar graag even rekening mee.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

grizzrh

Citaat van: Southman op do 17 jan 2013 - 17:16
Stop met je Limburgse onzin, je zet onze provincie voor paal, het iriteerd mij en het is nergens voor nodig. Alle anderen met een dialect spreken ook gewoon ABN. Amen.
Over tot de orde van de dag.

Offtopic
Blijf toch gewoon ontopic laat wat kaartjes zien ofzo ?
Heletijd dat gemekker daar wordt ik moe van.
Jij als sjeng moet je toch wel diep schamen wat je nu zegt!!

Ontopic; die kaarten van zondag en maandag doen toch wel flinke hoop creëren.
vraag me wel af wat ~ de neerslag som zou zijn
Doenrade, Limburg

Thunderfreak

Temp zakt inderdaad vrij rap nu! Zit in de Botlek nu en kan vertellen dat het licht mistig is en half bewolk,dus de sneeuw doet zijn werk weer opnieuw. Tact: -6.3

Btw,laten we het gezellig houden,het ging zo goed! Wat je maar zelde meemaakt op fora's,mijn rede was dus ook om hierheen te gaan,door de gezelligheid en elkaar in hun waarde laten.

Gewoon iedereen ABN,en niemand hoeft te zeiken toch?  :)

Cheers

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

gilleeesss

Citaat van: ron12 op do 17 jan 2013 - 17:17
kans op poolsneeuw alleen bij helder weer volgens mij

Gaat dan geen poolsneeuw geweest zijn, maar hier wa ijskristallen vanochtend in izegem waargenomen door een weervriend van me. Terwijl het helder was

Tact: -9.2°C te Izegem

Jan van Ooijen

Heb geen zin om hier continu in herhaling te vallen, ga gewoon verder ongeacht welk dialect je praat. We hebben tenslotte dezelfde hobby en de kaarten worden er niet anders door
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Hier dan de sneeuwkaarten van Zondag t/m Dinsdag a.s (GFS12Z)

Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ErikvA

Ai, de neerslagkaart voor het noorden is toch een tegenvaller. Kan nog veranderen natuurlijk, maar al wel een indicatie..

gilleeesss

Wel raar dat de sneeuw voor morgenavond enzo weg is. Misschien met wat geluk 0.5cm-1cm erbij toch nog morgenavond.. Hehe :P Maar is nu vooral zondag/maandag, hoop op weer een pakje voor het westen. En ik zie ook redelijk voor N-NO (sneeuwliefhebbers daar gaan gelukkig zijn, schaatsers - Etocht, minder)

Mdelaat97

Citaat van: zorba op do 17 jan 2013 - 17:30
Hier dan de sneeuwkaarten van Zondag t/m Dinsdag a.s (GFS12Z)

Ziet er goed uit, hier in het zuiden hebben we dinsdag al flink wat sneeuw gehad. maar ook maandag valt er nog bij zie ik. Hoeveel centimeters kunnen we verwachten in het zuiden?

Romigo

Even een paar kaartjes voor komende maandag...voor de sneeuwliefhebber (zoals ik) is de een hele mooie kaart, voor de schaatsliefhebbers iets minder.

GHkstra

CiteerOnder de bewolking ligt de temperatuur rond -6 graden,
in de opklaringen kan het plaatselijk streng vriezen, min 10 tot min 15 graden.
KNMI

zorba

Citaat van: Mdelaat97 op do 17 jan 2013 - 17:35
Ziet er goed uit, hier in het zuiden hebben we dinsdag al flink wat sneeuw gehad. maar ook maandag valt er nog bij zie ik. Hoeveel centimeters kunnen we verwachten in het zuiden?

Denk dat het nog te vroeg is daar wat van te zeggen. Dit is nog lange termijn en er kan nog een hoop veranderen. Ongeveer 48 uur van tevoren is er wel wat meer duidelijk. Laten we de komende runs gewoon rustig afwachten!
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Bacci

Tegen die tijd dat er sneeuw komt zal het ijs dik genoeg zijn om maatregelen te nemen.

Thunderfreak


--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

grizzrh

wat een lekkere vrieskist hoor :D
Wel langertermijn maja hoop doet zegevieren!
Doenrade, Limburg

Romigo

De kou voor volgende week donderdag - vrijdagnacht blijft in de kaarten. Let vooral op het noorden van Nederland....volgens mij kan dit boven de sneeuw - die maandag wordt verwacht - nog wel wat verder zakken.


jornonweer

gfs zeer goed tot alvast 25 januari!
Danger is real, fear is a choice.

Thunderfreak

Citaat van: Romigo op do 17 jan 2013 - 17:47
De kou voor volgende week donderdag - vrijdagnacht blijft in de kaarten. Let vooral op het noorden van Nederland....volgens mij kan dit boven de sneeuw - die maandag wordt verwacht - nog wel wat verder zakken.

Aparte kaart die laatste. En dan bedoel ik met de temperatuur,zal elders ook flink kouder zijn door de sneeuw,dus geloof niet echt in die minder lage temperaturen die er nu op staan.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

winter

Is pluim gfs binnen lange termijn kaarten zien er goed uit maar qua dooi op maandag en dinsdag ?
Is er sprake van dooi in de kaarten?

Powered by EzPortal