Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205251 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Floris

Geen sneeuwmelding vanuit Enschede. Ik kijk naar buiten maar er valt niets momenteel.

grizzrh

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

wat komt daar aanvliegen aan het einde van t filmpje ?:P
Meh op de hirlam lost die op..

Verheug je maar niet teveel op die strenge vost vanacht;
Doenrade, Limburg

Chase-Stormer

Goede middag, eindelijk weekend !!!!! en hoe, vandaag is het weer heerlijk zonnig geweest, zonder problemen in shirtje van mijn pauze op het terras kunnen genieten, je zou echt bijna denken dat het hier lente is o.0

Vandaag was het snert-dag, maar geen hond die snert heeft besteld XD temperaturen en het zOnnetje staan er gewoon niet naar. Dus ik heb nu voor 4 dagen snert in huis of zo :x

Buien die nu op de wadden hangen lijken op te lossen, dus ga er van uit dat we geen bezoek gaan krijgen vandaag

GHkstra


jornonweer

als gfs lt gelijk krijgt, wow woensdag gemiddeld -7 overdag en dan donderdag de 24ste -10 overdag! ik weet niet als gfs overdrijft maareh  :o
Danger is real, fear is a choice.

DSDLimburg

Update uit Puth: Het was vanmorgen hier -5,3 graden de hele dag bewolkt met af en toe wat mot sneeuw. Momenteel is de tempratuur weer aan het zakken en geeft nu op het moment -3,8 graden aan met een wind die zwak is en uit het NNW komt. Tegen de nacht zullen meschien nog wat buitjes vanuit duitsland binnen komen. Dus dat houden we vanavond nog even in de gaten :)
seizoen 2018/2019

grizzrh

Citaat van: jornonweer op do 17 jan 2013 - 16:15
als gfs lt gelijk krijgt, wow woensdag gemiddeld -7 overdag en dan donderdag de 24ste -10 overdag! ik weet niet als gfs overdrijft maareh  :o

Dit zegt EC;

3e kaart bevalt me alleen echt niet... hoop maar dat dan de neerslag zone is die met die temp speelt
Dauwpunt ook nog even toegevoegd van dinsdag
Doenrade, Limburg

Romigo

Citaat van: Romigo op do 17 jan 2013 - 13:46
Ik zal kijken (woon in Putten) of er ijs ligt en of er ook op geschaatst wordt. Zal je later vandaag op de hoogte brengen, tenzij er iemand anders al is wezen kijken.

Zojuist terug gekomen van een fietstochtje, meteen bij strand Nulde geweest, maar daar kun je voorlopig nog niet schaatsen. Het ijs is ongeveer 3 a 4 cm dik en verderop is het nog gewoon water.

Energizer85


Kiwitwins

Ik ben even de dag terug aan het lezen en omdat ik me er gister al aan stoorde en nu weer zeg ik er toch wat van (ook al is het iets van een paar pagina's terug) . Ook als Limburger die het dialect van alle kanten kan lezen en verstaan (ook het Fries) vind ik het niet netjes en ongepast om op een openbaar Nederlands forum in de dialecte taal te schrijven. De Nederlander kan er geen bal van verstaan en je doet er niet alle Limburgers een plezier mee.  Het is nergens voor nodig om in het dialect te schrijven of te converseren. Iedereen mag zeggen wat die wil, zijn of haar mening geven wat het weer betreft maar doe dit dan wel in de taal die iedereen spreekt. Spreuken uit het welk dialect dan ook, kunnen altijd met vertaling geplaatst worden.


Zo en nu over naar de orde van de dag. Het is hier nog steeds -3,6 in mijn achtertuin. het heeft vanmorgen eventjes lichte motsneeuw gedwarreld. Nu is het bewolkt en koud. brrrrrrrr
Het is maar dat je het weet.

Southpaw

Klaar voor de Elfstedentocht!!

Gaasterlân-Sleat -
Alles moet wijken voor de Elfstedentocht.
Medewerkers van Bouwbedrijf Oosterhuis in Kolham zijn opgetrommeld om de laatste twee van zes afsluiters in de Luts te maken.
Het riviertje was vorig jaar de belangrijkste bottleneck in het traject van de Elfstedentocht.
Regenwater uit de bossen stroomt door zes duikers regelrecht in de Luts en zorgt daardoor voor grote wakken.
Vier afsluiters waren al aangelegd.
De bouwvakkers van Oosterhuis dammen een sloot af met een rijplaat. Een van hen pompt een ballon vol met lucht. De ballon van een meter lengte en 80 cm doorsnee dicht de duiker af die op de Luts uitkomt.

Bericht: Cobouw 17-01-2013

Jan van Ooijen

Citaat van: GHkstra op do 17 jan 2013 - 16:14
Actuele bewolking.



Waar weinig bewolking is, is vandaag de temperatuur boven het vriespunt uitgekomen. Waar het bewolkt was ijskoud
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Chase-Stormer

Citaat van: Jan van Ooijen op do 17 jan 2013 - 16:31
Waar weinig bewolking is, is vandaag de temperatuur boven het vriespunt uitgekomen. Waar het bewolkt was ijskoud

Het was inderdaad goed te doen hier op het terras in het zonnetje  ;)
Gister zaten we ook boven 0

Morgen ws ook nog als ik het goed zie

Hansle

Inderdaad Jan, hier heel de dag zwaar bewolkt met maximum temperatuur van -6 graden.

Romigo

Citaat van: Energizer85 op do 17 jan 2013 - 16:28
Wanneer komen er nieuwe runs :-)

Nieuwe GFS-run is nu begonnen en drupelt langzaam binnen. Ik weet niet of de pluim al binnen is??

Energizer85

Citaat van: Romigo op do 17 jan 2013 - 16:34
Nieuwe GFS-run is nu begonnen en drupelt langzaam binnen. Ik weet niet of de pluim al binnen is??

Oke.. Ben erg benieuwd! Maar ik denk iedereen hier :-)

MamaAs

Citaat van: Southpaw op do 17 jan 2013 - 16:31
Klaar voor de Elfstedentocht!!

Gaasterlân-Sleat -
Alles moet wijken voor de Elfstedentocht.
Medewerkers van Bouwbedrijf Oosterhuis in Kolham zijn opgetrommeld om de laatste twee van zes afsluiters in de Luts te maken.
Het riviertje was vorig jaar de belangrijkste bottleneck in het traject van de Elfstedentocht.
Regenwater uit de bossen stroomt door zes duikers regelrecht in de Luts en zorgt daardoor voor grote wakken.
Vier afsluiters waren al aangelegd.
De bouwvakkers van Oosterhuis dammen een sloot af met een rijplaat. Een van hen pompt een ballon vol met lucht. De ballon van een meter lengte en 80 cm doorsnee dicht de duiker af die op de Luts uitkomt.

Bericht: Cobouw 17-01-2013

Das goed nieuws!

GHkstra

Citaat van: Jan van Ooijen op do 17 jan 2013 - 16:31
Waar weinig bewolking is, is vandaag de temperatuur boven het vriespunt uitgekomen. Waar het bewolkt was ijskoud
Hopelijk gaat de temperatuur nu hard onderuit.
Als we het KNMI mogen geloven kan het streng gaan vriezen in het noorden.

Marcel1976

Het begint nu hier toch weer wat meer te vlokken, het zal niet veel opleveren, maar het blijft mooi om te zien. :)

Marlieke

De arretjescake http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=243838 staat in de koelkast.  :) Lekker bij dit weer met een kop warme chocolademelk...

ontopic: hier was het ook bewolkt maar toch niet zo erg koud. 0 graden zelfs op een bepaald moment vanmiddag...

Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Powered by EzPortal