Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205285 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sebas81

Nieuwe run GFS op 126h mooi scandihoog.

winter

hopelijk het snel opklaren dan in ongeveer de helft van nederland strenge vorst of meer!!!
En met dat kokend water ik zou morgen rond 7 of half 8 proberen toch wel een kans dat het lukt!!

Bacci

Citaat van: SuperGrover op wo 16 jan 2013 - 23:12
oeps , even opgezocht. Ik dacht dat dat het effect was door kokend water in de lucht te gooien en dat het dan uitsneeuwt.
Maar dat is dus iets anders

dit bedoelde ik



Ja dat wordt het Mpemba effect genoemd :P

SuperGrover

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 23:19
Ja dat wordt het Mpemba effect genoemd :P

Mpemba effect is toch dat warm water eerder bevriest dan kouder water ?

anyway, maakt niet uit. Blijft leuk om te zien  ;D

franky

Wat Belgie betreft: uitgezonderd van een dag of twee eventjes boven nul zal de rest van de werkweek winters verlopen. We zijn van de koude nog niet verlost denk ik. Kijk maar eens naar de pluimen. Dat zegt genoeg denk ik.

Nopie

In het westen omgeving Leiden het koudst nu, zien we niet vaak;)

ron12

Je kunt natuurlijk ook een kopje heet water thuis in de diepvriezer gooien zelfde effect toch,kun je het ook zomers doen ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

hoffies

Ongelofelijke pluim, volgens mij mogen we langzaam wel het verboden woord gaan zeggen!
Twitter: @hoffnar2911

Koen-IJM

Citaat van: Nopie op wo 16 jan 2013 - 23:22
In het westen omgeving Leiden het koudst nu, zien we niet vaak;)

Klopt. Helder weer en een beetje sneeuw.. hoezo de kust altijd warm  8)

winter

Off topic
Waarschijnlijk NS andere dienstregeling tot winter afloopt, dus duurt nog even:)

Nopie

Citaat van: hoffies op wo 16 jan 2013 - 23:23
Ongelofelijke pluim, volgens mij mogen we langzaam wel het verboden woord gaan zeggen!

De pluim kan morgen weer stuk slechter zijn, pas als er bij de friezen iets begint te kriebelen mag het verboden woord boven water komen:P

gilleeesss

Citaat van: SuperGrover op wo 16 jan 2013 - 23:12
oeps , even opgezocht. Ik dacht dat dat het effect was door kokend water in de lucht te gooien en dat het dan uitsneeuwt.
Maar dat is dus iets anders

dit bedoelde ik



Heb filmpje gezien vandaag bij -10 dat het ook lukte

ron12

Citaat van: winter op wo 16 jan 2013 - 23:26
Off topic
Waarschijnlijk NS andere dienstregeling tot winter afloopt, dus duurt nog even:)
dus met pasen weer normale dienstregeling???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

grizzrh

offtopic: begint koud te worden, toch maar even flesje absinthe opengetrokken :P


OT:
Doenrade, Limburg

gilleeesss

Richting -9°C aan het gaan ;) maar ik ga m'n bedje in ;) Hopelijk morgen goeie pluimen (

Thunderfreak

Als er geen sneeuw gewenst is in het Noorden,ontvangen we de sneeuw graag hier.
Hier hebben we sneeuw en schaatsen ze al op de sloten. Wateren van max 1.20 meter diep. Ijspluim verwachting dus.

Ik ga er pas in geloven in de tocht,als hier het Volkerak en Haringvliet beginnen dicht te vriezen en het Brielse meer,als dat het geval niet is,kunnen ze in het Noorden ook nog een tijdje wachten tot de gewenste dikte van gelof 14-15 cm. Op de vaarten!

Dus plaatje kompleet.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Wist je dat er 2 golven in ons land zijn,een koudegolf en een griepgolf ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Koen-IJM

Citaat van: ron12 op wo 16 jan 2013 - 23:47
weet iemand de zee temperatuur????
Staat bij buienradar onder actueel -> zeetemperatuur. Echter klopt er niks van volgens mij. Geloof nooit dat de zee nog steeds 10 graden is...

ron12

volgens mij is het al maanden tien graden het water ???
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Powered by EzPortal