Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205272 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

grizzrh

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 22:15
Ai die bewolking willen we nu niet hebben...als er toch niet veel gaat vallen.

ja inderdaad :P maja wat doe je eraan he.. we kunnen onze waaiers allemaal aanzetten richting het zuiden :P kijken of dat helpt..

Maar van mijn part mag het gewoon komen, de maas bevriest toch niet :P

En hij zou denk ik eventueel toch nog redelijk kunnen toenemen in kracht, boven alle rivieren naast ons kikkerlandje
Doenrade, Limburg

jel0407

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 22:14
Over een paar dagen ligt er denk ik wel genoeg ijs om te kunnen vegen, dus van mij mag het dan weer volop sneeuwen.
Help jij dan even mee 200 kilometer te vegen? Beste scenario zou zijn dat er geen sneeuw valt...

glenn

sneeuwgebied lijkt toch richting belgie te komen

Civiccoupe

Het valt me wel op.. Jan op vakantie en wij prachtpluimen!!! Hij mag van mij volgend jaar wel weer op wintersport  :P ;)

Lucas

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 22:13
GEM verwacht nog wat neerslag vanaf 1 uur straks tot tot 13:00 18 Januari.
Weet niet hoe betrouwbaar die is maar er zou natuurlijk nog wat kunnen binnensluipen vanuit Deutschland

Wie weet....;)
http://www.wetteronline.de/radarprognose.htm
Aanhoudende sneeuwval

Flesjefanta

Citaat van: Civiccoupe op wo 16 jan 2013 - 22:21
Het valt me wel op.. Jan op vakantie en wij prachtpluimen!!! Hij mag van mij volgend jaar wel weer op wintersport  :P ;)

Volgend jaar? Nu! Nog 3 weken langer dan gepland.  ;) Sorry Jan  :-X

MamaAs

Citaat van: JanKoudum op wo 16 jan 2013 - 22:13
Gewoon een #elfstedenpluim! (liefst nog wel even 1 extra nacht strenge vorst)

Welkom terug  ;D

We gaan richting de -7. Hopen dat het goed gaat opklaren.

Sebas81

Krijg het gevoel dat de winter weleens tot in feb door kan gaan.

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

SniperEye

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 22:01
Inderdaad, welke spreiding?? bijna alle leden onder nul.

Ik ben vergeten te melden dat ik kijk naar de pluim voor zuidoost. Excuus dat ik dit ben vergeten erbij te melden. Daar is de spreiding aanzienlijk meer dan de pluim richting het noorden.

gilleeesss

Het 'warmt' weer beetje op, van -8.5 ofzo naar -7.5

JanKoudum

we wachten af of dit scenario uitkomt, ik kan in ieder geval melden dat vandaag al bijna alles van de 11stedenroute dicht lag, de rest zal vannacht volgen doordat het bijna windstil is en het de gehele nacht en morgenvroeg ongeveer -7 tot -9 zal blijven!

WinschoterWeer

Mooie pluimen wederom. Hopen dat Friesland het droog en schoon houdt! Ik verneem hier op het forum wat Elfstedenverhoging bij sommige forumleden. Ik zelf ben nog behoorlijk rustig. Zo lang de rayonhoofden nog rustig hun Berenburgertje nippen, blijf ik ook rustig! Vanavond was het koud genoeg om al een beetje Mpemba-effect te zien.  M'n puberzoon vond het vetkicken!  ;D

http://www.dailybits.be/item/ideaal-weer-om-kokend-water-te-laten-evaporeren-tot-sneeuw/

? Welterusten ?

Ramon Oost

Nieuwe IJspluim voor noordoost Nederland. Ijsdikte gaat naar 20cm aldus de pluim.


Remy

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 22:17
ja inderdaad :P maja wat doe je eraan he.. we kunnen onze waaiers allemaal aanzetten richting het zuiden :P kijken of dat helpt..

Maar van mijn part mag het gewoon komen, de maas bevriest toch niet :P

En hij zou denk ik eventueel toch nog redelijk kunnen toenemen in kracht, boven alle rivieren naast ons kikkerlandje
Alle windmolens ombouwen naar ventilator,en wat die rivier betreft... als er geen water meer vloeit omdat heel de bovenloop is bevroren kan die bij ons inderdaad niet meer bevriezen ;)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Joep

Ik meet hier toch echt -11 graden op 3 weerstations  :)

simonelgersma

Citaat van: jel0407 op wo 16 jan 2013 - 22:20
Help jij dan even mee 200 kilometer te vegen? Beste scenario zou zijn dat er geen sneeuw valt...

Als er inderdaad 200 km gesloten ijs ligt waarop geveegd zou kunnen worden, wat naar mijn idee niet ondenkbaar is gezien de komende periode, zijn er genoeg middelen om het ijs schoon te krijgen.
Eerst maar eens de meldingen afwachten van de ijsdiktes op de route de komende dagen.....

Bernardo

-4 pas? Mag nog wel wat kouder. Ijsbaan hier nog niet open!

Bernardo

Is er ook alweer pluim van Leeuwarden?

grizzrh

Citaat van: simonelgersma op wo 16 jan 2013 - 22:47
Als er inderdaad 200 km gesloten ijs ligt waarop geveegd zou kunnen worden, wat naar mijn idee niet ondenkbaar is gezien de komende periode, zijn er genoeg middelen om het ijs schoon te krijgen.
Eerst maar eens de meldingen afwachten van de ijsdiktes op de route de komende dagen.....

even de sproeiers pakken die ze gebruiken om het voetbal en landbouw veld te besproeien :P ligt er zo ijs.
maja moet je wel 200km ver doen he
Doenrade, Limburg

Powered by EzPortal