Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205246 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ramon Oost


gilleeesss

-8.3°C actueel hier ;) . Enja ik hoop ook op nog een sneeuwdump hoor, maarja.. Denk dat dit nu niet het plan is van koning winter.

SniperEye

Pluim laat vanaf pakweg midden volgende week een giga-spreiding zien hoewel de kaarten doen vermoeden dat de kou erin blijft. Daar ga ik dan voorlopig ook dan maar vanuit.

Reutel

Citaat van: jorentje1997 op wo 16 jan 2013 - 21:27
Alweer een -7.9 hier in Oostende. Vanmorgen rond 7uur toen was het -11.2°c en toen zag je (alleen voor fel licht) van die hele kleine ijs kristalletjes naar boven gaan en als ik het forum goed heb gelezen is dit poolsneeuw ofzo. Was wel de eerste keer dat ik het zag.

Poolsneeuw is een zeldzaam fenomeen dat zich voor doet als het zeer koud is en onbewolkt. Het lijkt alsof het ijsnaaldjes sneeuwt, en kijk je in een lamp, bijvoorbeeld een lantaarnpaal dan zie je de mooiste halo's met prachtige kleuren. Ik heb het één keer gezien en dat was het mooiste weersverschijnsel dat ik ooit gezien heb.  :)

pietjelol

Citaat van: SniperEye op wo 16 jan 2013 - 21:58
Pluim laat vanaf pakweg midden volgende week een giga-spreiding zien hoewel de kaarten doen vermoeden dat de kou erin blijft. Daar ga ik dan voorlopig ook dan maar vanuit.
welke spreiding ? voor het vroegst pas volgende week zaterdag

Sebas81

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 21:51
Inderdaad he, die noord stromingen, december 2010 was toen heerlijk. Maarja we krijgen wel weer wat sneeuw, maar veel zal het niet zijn nee.

Maar! de winter duurt nog wel even hoor  8)

De winter is nog niet over, als er sneeuw komt mag het komen als het ijs dik genoeg is zodat we het eraf kunnen vegen.

Weatherboy

Citaat van: Cdtj3 op wo 16 jan 2013 - 21:52
Ach, je hebt toch sneeuw neem ik aan? Meende te weten dat in het begin gezegd werd als er geen sneeuw ligt is het eig. geen winter, nu ligt er sneeuw en willen mensen nog meer sneeuw, miss volgende week opeens een kans op de kaarten maar voor mij zit het goed zo, kan het ijs lekker aangroeien.

Nou ik heb niks met ijs en schaatsen enzo. En tuurlijk hebben we sneeuw hier. Maar dankzij die geweldige zon smelt het zelfs met temperaturen onder 0°C. Zogeheten instraling! Nog 2 dagen zon en werkelijk al het sneeuw is weg, dus moet er bijgevuld of meer sneeuw vallen ;)

Verder is het natuurlijk een extreem goede pluim.

Bacci

Citaat van: pietjelol op wo 16 jan 2013 - 22:00
welke spreiding ? voor het vroegst pas volgende week zaterdag

Inderdaad, welke spreiding?? bijna alle leden onder nul.

Sebas81

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 22:01
Inderdaad, welke spreiding?? bijna alle leden onder nul.

Ja, welke spreiding?

grizzrh

Citaat van: Weatherboy op wo 16 jan 2013 - 22:01
Nou ik heb niks met ijs en schaatsen enzo. En tuurlijk hebben we sneeuw hier. Maar dankzij die geweldige zon smelt het zelfs met temperaturen onder 0°C. Zogeheten instraling! Nog 2 dagen zon en werkelijk al het sneeuw is weg, dus moet er bijgevuld of meer sneeuw vallen ;)

Verder is het natuurlijk een extreem goede pluim.

Zaterdag wordt sneeuwval verwacht... je weet zelf ook wat de bui van gisteren allemaal heeft uitgevreten :P
Laten we het rustig even afwachten


Zuid-Oost pluim erop gezet, veur ozze Limburgers!
Doenrade, Limburg

Bacci

Nou toch aardig wat sneeuwkansen, geen dump maar wel sneeuw! en inderdaad wie weet blijft de neerslag weer boven het land hangen.

Arend

Citaat van: Weatherboy op wo 16 jan 2013 - 21:48
Leuke voor jullie die pluim, maar gewoon wéér geen sneeuw erin. Waar zijn die vuile noord stromingen gebleven? Met enorme sneeuwstoringen en sneeuwbuien die een laag van 20 cm dumpen? Ik vind het toch wat minder hoor...

Wat een pessimisme Weatherboy, potentie genoeg voor sneeuw in de pluim.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Zynex

Woooooooooooow wat een prachtpluimen!

Koen-IJM

Lol als dit geen Elfstedentocht wordt weet ik het ook niet meer :D (mits er weinig neerslag valt)

JanKoudum

Gewoon een #elfstedenpluim! (liefst nog wel even 1 extra nacht strenge vorst)

grizzrh

GEM verwacht nog wat neerslag vanaf 1 uur straks tot tot 13:00 18 Januari.
Weet niet hoe betrouwbaar die is maar er zou natuurlijk nog wat kunnen binnensluipen vanuit Deutschland


http://www.wetter24.de/wetter-radar/deutschland.html
zet hem op volle snelheid en oordeel zelf ?!
Doenrade, Limburg

Bacci

Citaat van: Koen-IJM op wo 16 jan 2013 - 22:12
Lol als dit geen Elfstedentocht wordt weet ik het ook niet meer :D (mits er weinig neerslag valt)

Over een paar dagen ligt er denk ik wel genoeg ijs om te kunnen vegen, dus van mij mag het dan weer volop sneeuwen.

Bernardo

Zodra het ijs dik genoeg is, dat het er af geveegd kan worden mag er van mij best sneeuw vallen. Dan gaat het alleen maar harder vriezen!

Bacci

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 22:13
GEM verwacht nog wat neerslag vanaf 1 uur straks tot tot 13:00 18 Januari.
Weet niet hoe betrouwbaar die is maar er zou natuurlijk nog wat kunnen binnensluipen vanuit Deutschland

Ai die bewolking willen we nu niet hebben...als er toch niet veel gaat vallen.

Sebas81

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 22:14
Over een paar dagen ligt er denk ik wel genoeg ijs om te kunnen vegen, dus van mij mag het dan weer volop sneeuwen.
Als dat gebeurt en de kou blijft, dan kan het weleens heel hard gaan met het ijs.

Powered by EzPortal