Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205254 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Weerextrem

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 21:00
enige probleem is dat die dooi grens toch wel heel dichtbij komt gekropen! ben benieuwd dat de 21 januari 13:00 gaat zeggen!

nou op deze kaart zit heel belgie onder vorst van -2 tot -4.... dat is best aardig koud voor 1 uur smiddags!

het valt mee. gewoon niet vasthouden aan opers, kijk juist naar gemiddeldes!...

wesleylollol


groot verschil tussen zuid en noord

grizzrh

Citaat van: Weerextrem op wo 16 jan 2013 - 21:05
nou op deze kaart zit heel belgie onder vorst van -2 tot -4.... dat is best aardig koud voor 1 uur smiddags!

het valt mee. gewoon niet vasthouden aan opers, kijk juist naar gemiddeldes!...

ik hoop het ook maar, anders is die 'Eventuele' sneeuw zaterdag ook te verwaarlozen! want die begint dan wel goed te smelten.
Dalijk lekker pluimpie kijken
Doenrade, Limburg

Marcellang

Aan de temperaturen te zien is het lang nog niet overal helder 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

jorentje1997

Alweer een -7.9 hier in Oostende. Vanmorgen rond 7uur toen was het -11.2°c en toen zag je (alleen voor fel licht) van die hele kleine ijs kristalletjes naar boven gaan en als ik het forum goed heb gelezen is dit poolsneeuw ofzo. Was wel de eerste keer dat ik het zag.

Arend

Citaat van: Weerextrem op wo 16 jan 2013 - 21:05
het valt mee. gewoon niet vasthouden aan opers, kijk juist naar gemiddeldes!...

Wat een krampachtig gedoe over die opers, omdat Jan daar wat over heeft geroepen.

1. Alle "normale" kaartjes van de modellen zijn opers.
2. Een oper kan een mogelijke trendsetter zijn.
3. Wat doe je bij een bifurcatie in de pluim? Ook het gemiddelde pakken?

Een GFS kaartje op 384 uur op wetterzentrale.de is ook een oper-kaartje. Kan me voorstellen dat je die inderdaad links laat liggen, wat spijtig genoeg te weinig mensen deden in het verleden. Maar als we de trend van een oper op pakweg 144 tot 168 uur hier niet meer kunnen bespreken, dan is dit toch niet meer een forum voor weerliefhebbers te noemen?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Zo die EC geeft wel vaak neerslag, ben benieuwd naar de pluim.

Wat een heerlijke pluim!  ;D Maar echt ongelofelijk!


Joep

Heerlijke uitzending nu op NL 1 van de 11-stedentocht uit jaren 6o  :D

Romigo

Citaat van: albalinda op wo 16 jan 2013 - 21:21
Aan de temperaturen te zien is het lang nog niet overal helder 8)

Hier in Putten was het eerder op de avond -7, maar dat is momenteel -6°C.  :-\

Sebas81

Is dat vaarverbod in friesland al van kracht. Al je pluim bekijkt dan wordt je weer helemaal blij.

Nopie

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 21:31
Zo die EC geeft wel vaak neerslag, ben benieuwd naar de pluim.

Wat een heerlijke pluim!  ;D Maar echt ongelofelijk!


Ongekend mooie pluim, nauwlijks leden boven het vriespunt ook op langere termijn.

Marcellang

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 21:31
Zo die EC geeft wel vaak neerslag, ben benieuwd naar de pluim.
Wat een heerlijke pluim!  ;D Maar echt ongelofelijk!
Huh, nog beter dan ik hoopte :-*
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Cdtj3

Citaat van: Bacci op wo 16 jan 2013 - 21:31
Zo die EC geeft wel vaak neerslag, ben benieuwd naar de pluim.

Wat een heerlijke pluim!  ;D Maar echt ongelofelijk!

O.0 wat een pluim, in mijn leven dat ik pluimen kijk niet zo een pluim gezien, waar zijn de warme leden nou van gister? :) Wordt helemaal blij. Als schaatspret er voor nederland niet inzit, weet ik niet wat er moet gebeuren.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Romigo

Citaat van: Sebas81 op wo 16 jan 2013 - 21:38
Is dat vaarverbod in friesland al van kracht. Al je pluim bekijkt dan wordt je weer helemaal blij.

Ik meende Gerrit Hiemstra in het 8 journaal vanavond zeggen, dat de gemalen stil liggen en dat de scheepvaart om wordt geleid.

MamaAs

Citaat van: Joep op wo 16 jan 2013 - 21:37
Heerlijke uitzending nu op NL 1 van de 11-stedentocht uit jaren 6o  :D

Fantastisch! Leuk om de school van onze zoon te zien ook.
En als je hier geen koorts van krijgt.... Helemaal na het zien van deze pluim.

Oele

beetje vreemd maar op txt staat dat het in Terschelling REGENT !!!!

Weatherboy

Leuke voor jullie die pluim, maar gewoon wéér geen sneeuw erin. Waar zijn die vuile noord stromingen gebleven? Met enorme sneeuwstoringen en sneeuwbuien die een laag van 20 cm dumpen? Ik vind het toch wat minder hoor...

Romigo

Citaat van: albalinda op wo 16 jan 2013 - 21:41
Huh, nog beter dan ik hoopte :-*

Dat is inderdaad een mooie pluim. Daar ga ik een Mummelman op nemen...

Bacci

Citaat van: Weatherboy op wo 16 jan 2013 - 21:48
Leuke voor jullie die pluim, maar gewoon wéér geen sneeuw erin. Waar zijn die vuile noord stromingen gebleven? Met enorme sneeuwstoringen en sneeuwbuien die een laag van 20 cm dumpen? Ik vind het toch wat minder hoor...

Inderdaad he, die noord stromingen, december 2010 was toen heerlijk. Maarja we krijgen wel weer wat sneeuw, maar veel zal het niet zijn nee.

Maar! de winter duurt nog wel even hoor  8)

Cdtj3

Citaat van: Weatherboy op wo 16 jan 2013 - 21:48
Leuke voor jullie die pluim, maar gewoon wéér geen sneeuw erin. Waar zijn die vuile noord stromingen gebleven? Met enorme sneeuwstoringen en sneeuwbuien die een laag van 20 cm dumpen? Ik vind het toch wat minder hoor...
Ach, je hebt toch sneeuw neem ik aan? Meende te weten dat in het begin gezegd werd als er geen sneeuw ligt is het eig. geen winter, nu ligt er sneeuw en willen mensen nog meer sneeuw, miss volgende week opeens een kans op de kaarten maar voor mij zit het goed zo, kan het ijs lekker aangroeien.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Powered by EzPortal