Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 205283 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Romigo

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 19:28
neerslag kaartje EC zaterdag

zondag ook nog toegevoegd

Zoals ik het gehoord heb, zal het niet gaan om grote hoeveelheden (< 5cm) sneeuw, dat dit weekend valt.

grizzrh

Citaat van: Romigo op wo 16 jan 2013 - 19:38
Zoals ik het gehoord heb, zal het niet gaan om grote hoeveelheden (< 5cm) sneeuw, dat dit weekend valt.

het noorden lijkt op de kaarten toch wat meer te krijgen naar mijn inzicht!?

nog even 00 kaartje van Maandag toegevoegd
Doenrade, Limburg

Harrie Pama

als dat uitkomt is het ijs weg :( maar dan ga ik volop vegen op men eigen poel

MamaAs

Ik heb de Dolte gemeten! Hier bij ons nieuwbouwplan 4/5 cm. Kon het niet zo heel goed zien.

glenn

nou ik weet niet wat jullie er van denken maar vtm is wel heel voorbarig hoor !

deze week gewoon diepwinters vannacht tot -12°c aan zee !
zaterdag komt een sneeuwzone over ons land die plaatselijk voor sneeuw kan zorgen tot een cm of 3
zondag komt dan een nieuwe neerslagzone over belgie eerst sneeuw later overgaand in natte sneeuw in geheel belgie gevolgd door gewone regen ? ! :-\ :-\

Hoe denken jullie erover ?

JPP78

Citaat van: MamaAs op wo 16 jan 2013 - 16:46

Eeehh. Nee. Geen idee welke site het is.


Maar goed, fantastisch geschaatst!
Spiegelglad ijs.
En daarnet even naar Bolsward geweest, hele route ligt dicht. Ook de bredere stukken.
Wel wat eendewakken, maar daar is over heen te komen heur ;)

Fotootje van vanmiddag :)

Jaja was goed he! wij waren er ook ,maar dan eind van de middag, eerst nog even werken hè... maar het was wel lekker even!
Leuk dat je de trekvaart geïnspecteerd hebt, dank daar voor! cu!
http://www.facebook.com/janpieter.vanderplaats/posts/124757211026429?notif_t=like
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

grizzrh

Doenrade, Limburg

MamaAs

Citaat van: JPP78 op wo 16 jan 2013 - 19:52
Jaja was goed he! wij waren er ook ,maar dan eind van de middag, eerst nog even werken hè... maar het was wel lekker even!
Leuk dat je de trekvaart geïnspecteerd hebt, dank daar voor! cu!
http://www.facebook.com/janpieter.vanderplaats/posts/124757211026429?notif_t=like

Ach, ik moest toch naar Bolsward ;)
Verbaasde mij er over dat het ook bij die grote brug, langs de dierenarts dicht lag. En ook al even volgens mij, want er lag wat van die korrelsneeuw op.
Ook onder de brug.

En wat een ijs hé op de ijsbaan. Als een spiegel.
Zag trouwens al foto's op mijn facebook van mensen die tussen Workum en Hindeloopen aan het schaatsen waren  :o Dat durf ik nog niet hoor, zat al met hartkloppingen op de Dolte te boren. Wel een beetje aan de kant....  ::)

JPP78

Citaat van: MamaAs op wo 16 jan 2013 - 19:45
Ik heb de Dolte gemeten! Hier bij ons nieuwbouwplan 4/5 cm. Kon het niet zo heel goed zien.

Wederom goed van je, zelf nog niet aan toe gekomen. onder de bruggen al dicht?
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

grizzrh

Hmmm wat gaat het nu dooien of niet ??
EC zegt van niet!

wachtend met SMACHT op de pluim :P
Doenrade, Limburg

JPP78

Citaat van: MamaAs op wo 16 jan 2013 - 19:55
Ach, ik moest toch naar Bolsward ;)
Verbaasde mij er over dat het ook bij die grote brug, langs de dierenarts dicht lag. En ook al even volgens mij, want er lag wat van die korrelsneeuw op.
Ook onder de brug.

En wat een ijs hé op de ijsbaan. Als een spiegel.
Zag trouwens al foto's op mijn facebook van mensen die tussen Workum en Hindeloopen aan het schaatsen waren  :o Dat durf ik nog niet hoor, zat al met hartkloppingen op de Dolte te boren. Wel een beetje aan de kant....  ::)
haha, we kunnen samen wel es op pad....lachen man, alleen werk ik de rest van de week....misschien zaterdagochtend vrij, maar dan met vrouw en kids schaatsen...!
IJs was nu, eind van de middag, al aardig gesloopt, maar ik hoop dat ze het nog wat kunnen herstellen. CU

P.S. tis geen chat dit natuurlijk.....PB is misschien beter ;)
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Henri_1

Citaat van: glenn op wo 16 jan 2013 - 19:48
nou ik weet niet wat jullie er van denken maar vtm is wel heel voorbarig hoor !

deze week gewoon diepwinters vannacht tot -12°c aan zee !
zaterdag komt een sneeuwzone over ons land die plaatselijk voor sneeuw kan zorgen tot een cm of 3
zondag komt dan een nieuwe neerslagzone over belgie eerst sneeuw later overgaand in natte sneeuw in geheel belgie gevolgd door gewone regen ? ! :-\ :-\

Hoe denken jullie erover ?

Helemaal niet correct als we uitgaan van de laatste uitdraai van het ECMWF model. EC laat de temperaturen mooi onder nul dit weekend en dus is gewone regen uitgesloten, eventueel dan ijzel maar omdat de bovenluchten nog koud genoeg zijn lijkt ook dit niet echt aan de orde. Dit is de opperationele verwachting voor meer zekerheid moeten we nog even op de pluim wachten maar dooi komt er volgens mij zeker niet voor maandag avond.

grizzrh

Dinsdag 12 uur 's nachts ziet er wel minder uit, voor belgië

Dinsdag wordt dus volgens mij wel een dooi dagjes, maar kan nog altijd veranderen he.
En volgens mij zijn er nog genoeg factoren waardoor het niet hoeft te dooien ? dauwpunt ofzo

18z ziet ongeveer het zelfde uit als de 12z kaart
Doenrade, Limburg

glenn

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 20:01
Dinsdag 12 uur 's nachts ziet er wel minder uit, voor belgië


18z ziet ongeveer het zelfde uit als de 12z kaart

Ja temperatuur op 2m iets hoger maar dauwpunt blijft gewoon dik onder 0°c

grizzrh

Citaat van: glenn op wo 16 jan 2013 - 20:08
Ja temperatuur op 2m iets hoger maar dauwpunt blijft gewoon dik onder 0°c

zie net dat de T2M op woensdag(12:00) ook wat boven het nulpunt uitkomt in sommige delen van t land en bijna geheel belgië.
Rond 18:00 knalt ie weer onder de 0 in
Doenrade, Limburg

boucheron

ja we krijgen 2 dagen dooi ongeveer wat je ziet want als je verder op de kaarten kijkt dan zie je dat de kou gewoon weer terug komt wat reeds ook door andere is vermeld hier op forum

Arend

Mooie run van EC, veel sneeuwkansen. Wordt een fijn wintertje als het allemaal in de kaarten blijft (en uitkomt).
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

grizzrh

Citaat van: Arend op wo 16 jan 2013 - 20:15
Mooie run van EC, veel sneeuwkansen. Wordt een fijn wintertje als het allemaal in de kaarten blijft (en uitkomt).

Iemand trek in een EC sneeuwkansen gifje ?? kan er wel een inelkaar knutsellen
Doenrade, Limburg

wesleylollol

Citaat van: grizzrh op wo 16 jan 2013 - 20:19
Iemand trek in een EC sneeuwkansen gifje ?? kan er wel een inelkaar knutsellen
jaaaaaa meer dan welkom :)

PatrickM

Als we dus de hoofdrun van EC mogen geloven, gaat het even dooien m.u.v. Noord-Nederland, waarna de kou weer terugkeert?

Powered by EzPortal