Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388246 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lans

motsneeuw is overgegaan naar sneeuw. ziet er mooi uit alles kleurt meteen een beetje wit. natuurlijk stelt het nogsteeds niks voor maar is leuk begim
achterhoek

Brisk

Citaat van: lans op ma 14 jan 2013 - 10:05
motsneeuw is overgegaan naar sneeuw. ziet er mooi uit alles kleurt meteen een beetje wit. natuurlijk stelt het nogsteeds niks voor maar is leuk begim

Zet even je woonplaats in je profiel (bij persoonlijke tekst) dan weten wij ook waar het is ;-)
Let is snow, let it snow, let it snow!

lans

Citaat van: Brisk op ma 14 jan 2013 - 10:09
Zet even je woonplaats in je profiel (bij persoonlijke tekst) dan weten wij ook waar het is ;-)

oooh sorry dat had ik er wel staan raar. nou ff opnieuw instellen. had bij me vorige recatie trouwens wel woonplaats er bij gezet. en hetgaat om lochem. de achterhoek
achterhoek

wim67

Jammer dat het net weer Schiphol mist :'( :'( :'(

Roland



Zie dit toch eens op de cumulatieve neerslagkaart van Hirlam. Noord-Nederland droog eiland in Europa. Degene die dit verzint moet toch nog iets in gedachten hebben, toch?

klimascepie

Deventer sneeuwt het ook. Ligt al en laagje. Kan mooi morgen er ook bij op dan is de basis gelegd.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Farid_A

Hoop dat de neerslag toch nog wat noordelijker uitvalt. Ik had hier bij de laatste paar runs vrijwel de volle laag, en nu schampt'ie ons net.

Roland


Stephanie

Laat die sneeuw maar komen!
Al die kou (hier nu -5.2) zonder sneeuw vind ik maar niks :P

glenn

het gebied wordt boven engeland al ontwikkeld maar het lijkt mij een zeer smalle band te worden of moet hij nog verder activeren ?

Cdtj3

Citaat van: glenn op ma 14 jan 2013 - 10:17
het gebied wordt boven engeland al ontwikkeld maar het lijkt mij een zeer smalle band te worden of moet hij nog verder activeren ?

Volgens mij ging het boven het relatieve warme zeewater activeren.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Marcellang

Citaat van: Farid_A op ma 14 jan 2013 - 10:14
Hoop dat de neerslag toch nog wat noordelijker uitvalt. Ik had hier bij de laatste paar runs vrijwel de volle laag, en nu schampt'ie ons net.
Bij het GFS 00Z komt de neerslag een stuk hoger uit!
Zeg maar tot net onder het 11-steden traject  ;D en dan tot mijn woonplaatsje.........
En natuurlijk met een afnemende intensiviteit.
Maar die ( GFS ) is volgens de ervaring van meerdere van dit forum minder betrouwbaar 8)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Cdtj3

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 10:19
Bij het GFS 00Z komt de neerslag een stuk hoger uit!
Zeg maar tot net onder het 11-steden traject  ;D en dan tot mijn woonplaatsje.........
Maar die ( GFS )is volgens de ervaring van meerdere van dit forum minder betrouwbaar 8)

Gewoon hirlam aanhouden, is het betrouwbaarst.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Farid_A

Citaat van: albalinda op ma 14 jan 2013 - 10:19
Bij het GFS 00Z komt de neerslag een stuk hoger uit!
Zeg maar tot net onder het 11-steden traject  ;D en dan tot mijn woonplaatsje.........
En natuurlijk met een afnemende intensiviteit.
Maar die ( GFS ) is volgens de ervaring van meerdere van dit forum minder betrouwbaar 8)

Ja GFS is wat minder betrouwbaar qua neerslag inderdaad. Het is sowieso een kwestie van (s)nowcasting. En je zag op de "beruchte" 7 december zou hier ook bijna 6-9 cm vallen maar uiteindelijk was het een klein drapje dat zo weer was gesmolten. Het kan zo weer anders zijn.

Marcellang

Citaat van: Cdtj3 op ma 14 jan 2013 - 10:20
Gewoon hirlam aanhouden, is het betrouwbaarst.
Maar da heej ik oak gezeejd  ;D
Altijd andere mogelijkheden open houden ;)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

zwoof

Het is hier ook al een uurtje of 2 aan het sneeuwen. Niet superhard maar toch een mooie witte wereld.  :)

Jenkie


MamaAs

Citaat van: Roland op ma 14 jan 2013 - 10:15
Ik bedoelde dus deze kaart van Hirlam:

http://media.weeronline.nl/images/hirlam2/europe/precipitationsum/2013/01/14/201301140000-201301160000.png

Hoop dat ie nu wel te zien is. De moeite waard.

Het moet zo zijn, verwacht ik ;)
Sneeuw op de wadden om het Friese land af te laten koelen. Als goedmakertje op vorig jaar.

Zonnetje komt hier een beetje door, prachtig winterweer.

lans

http://www.gelderland.nl/?id=21442    beelden voor de liefhebber dit kan je geen motsneeuw meer noemen
achterhoek

Marcellang

Citaat van: Farid_A op ma 14 jan 2013 - 10:23
Ja GFS is wat minder betrouwbaar qua neerslag inderdaad. Het is sowieso een kwestie van (s)nowcasting. En je zag op de "beruchte" 7 december zou hier ook bijna 6-9 cm vallen maar uiteindelijk was het een klein drapje dat zo weer was gesmolten. Het kan zo weer anders zijn.
Idd,zo is het ;)
Ik zag hem die bewuste 7 dec. zo onder me door trekken (na kantelen natuurlijk)
Hier met die sneeuwdump !!!!!!
Weer terug in NL.........

Powered by EzPortal