Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388268 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

Citaat van: jones op za 12 jan 2013 - 13:17
Nu is GFS weer super en valt EC wat tegen  ??? foutje in de nieuwe EC? haha  :P

besmettelijk  ;D

MarkGoedhart

Benieuwd of er de komende week (weken) nog wat sneeuw in het vat zit voor west Nederland. Voorlopig lijken we behoorlijk gespaard (overgeslagen, zo u wilt) te worden.

MamaAs

De griep heerst zeggen ze.

Maar die sneeuw.... hmmmm. Hoop dat het bij de wadden blijft, en niet de waddenzee over gaat steken ( Harlingen ).
Dat zak funest voor het ijs zijn. Na 3 dagen vorst zal er een ijslaagje liggen, maar de sneeuw zal er nog niet afgeveegd kunnen worden omdat het te dun is om op te lopen.
Misschien dan toch maar die hovercrafts gebruiken die vorig jaar werden aangeboden?  ;D

Weatherboy

Citaat van: Dennis op za 12 jan 2013 - 13:23
besmettelijk  ;D

Maar niet bevorderlijk voor hart patiënten ;) Schrik me elke keer helemaal de pest bij het zien van die zachte WC runs, dan doe je het spontaan in de broek :o

Dennis

Citaat van: Weatherboy op za 12 jan 2013 - 13:36
Maar niet bevorderlijk voor hart patiënten ;) Schrik me elke keer helemaal de pest bij het zien van die zachte WC runs, dan doe je het spontaan in de broek :o

rustig aan  ;) zulke termijn kaarten geven een kans van <5%

grizzrh

volgens mij zit de kans er toch nog in dat wij zuid nederlanders vanavond nog wat sneeuw gaan krijgen.
Kleine kans maar het is wel een kans!
Doenrade, Limburg


jorentje1997


Thunderfreak

Denk dat het verstandig is dat we 11 steden tocht maar even met een korreltje zout nog moeten houden voorlopig,ik vermoed dat aankomende nacht ook niet al te veel vorst aanwezig zal zijn rond de 11 steden provincie door weinig wind en straling van het warme water.

Ook wil ik nog herhalen dat iemand hier al aanhaalde dat de water temperatuur ook een rem zet op de ijsaangroei,wat aangroeit zal aan de onderkant ook weer weggevreten worden,zeker naar mate het dikker word.

Beetje het zelfde idee als vorig seizoen doet,en toen hadden we nachten die al behoorlijk kouder waren dan de nachten die nu gaan komen. Sneeuw zal dus zeker helpen mocht het er gaan vallen komende tijd.,om de kou te verscherpen en het water sneller te doen afkoelen.

Temperatuur ligt hier nu hoger dan gister,tegen de 4 graden. :-/

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

grizzrh

Citaat van: jorentje1997 op za 12 jan 2013 - 14:10
Het is er bijna.

hoop voor je dat de temp goed zit.. zag +1,2 graden en grondtemp is niet te checken.. dat die sneeuw maar omhoog geblazen wordt erna.. naar het noord oosten :P
Doenrade, Limburg

jorentje1997

Citaat van: grizzrh op za 12 jan 2013 - 14:18
hoop voor je dat de temp goed zit.. zag +1,2 graden en grondtemp is niet te checken.. dat die sneeuw maar omhoog geblazen wordt erna.. naar het noord oosten :P
Hier schommelt de temperatuur wat tussen de -1 en de 0 en als het eens goed doorsneeuwt zal het misschien wel blijven liggen.Met wat motsneeuw zijn we natuurlijk niets :)

André

Moet nog eerst voorbij West Vlaanderen geraken , en dat is wat anders .
Demeulemeester André

jorentje1997

Citaat van: André op za 12 jan 2013 - 14:22
Moet nog eerst voorbij West Vlaanderen geraken , en dat is wat anders .
Ik zal proberen wat over te laten voor jullie :)

Ramon Oost

Komende nacht op uitgebreide schaal matige vorst. In het oosten tot -7. Nachten daarna nog lagere temperaturen mogelijk.


grizzrh

Citaat van: jorentje1997 op za 12 jan 2013 - 14:21
Hier schommelt de temperatuur wat tussen de -1 en de 0 en als het eens goed doorsneeuwt zal het misschien wel blijven liggen.Met wat motsneeuw zijn we natuurlijk niets :)

ja klopt als t even goed door sneeuwt ligt het zo vol, maja dinsdag komt volgens mij de Echte neerslag!
Nederland en België krijgen sneeuwdump denk ik :D

Citaat van: Ramon Oost op za 12 jan 2013 - 14:24
Komende nacht op uitgebreide schaal matige vorst. In het oosten tot -7 mogelijk. Nachten daarna nog lagere temperaturen mogelijk.

Leuke kaartje!! goede vorst, ik denk ook dat we morgen de 0 grens niet meer boven gaan.. maja dat is nog even kijken he!
Hopen dat de vorst goed blijft hangen, krijgen we tenminste ook wat ijs aangroei
Doenrade, Limburg

TaL

Citaat van: grizzrh op za 12 jan 2013 - 14:25
ja klopt als t even goed door sneeuwt ligt het zo vol, maja dinsdag komt volgens mij de Echte neerslag!
Nederland en België krijgen sneeuwdump denk ik :D

Vooral België en Zuid-Nederland, voor elders vrees ik er momenteel nog voor
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

Weatherman

Citaat van: grizzrh op za 12 jan 2013 - 14:25
ja klopt als t even goed door sneeuwt ligt het zo vol, maja dinsdag komt volgens mij de Echte neerslag!
Nederland en België krijgen sneeuwdump denk ik :D
Ja dat is nog een verassing denk ik, ene zegt ja en de ander zegt nee.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Thunderfreak

Citaat van: Ramon Oost op za 12 jan 2013 - 14:24
Komende nacht op uitgebreide schaal matige vorst. In het oosten tot -7 mogelijk. Nachten daarna nog lagere temperaturen mogelijk.

http://i1170.photobucket.com/albums/r521/RamonOost/Hirlamtemp13jan_zpsc7a85930.gif

Be benieud,voor afgelopen nacht hadden ze ook veelal vorst aangegeven in geheel Nederland,merendeel van de nacht was het in grote delen van Nederland in de plus en rond nul. Zal het vannacht weer eens in de gaten houden tijdens de nachtdienst.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

jorentje1997

Citaat van: grizzrh op za 12 jan 2013 - 14:25
ja klopt als t even goed door sneeuwt ligt het zo vol, maja dinsdag komt volgens mij de Echte neerslag!
Nederland en België krijgen sneeuwdump denk ik :D
Jap dinsdag begint het echte werk. Nog even een paar runs afwachten waar de neerslag zal vallen en waar de neerslag zal vallen. Maar het gaat wel om redelijke hoeveelheden.


Powered by EzPortal