Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 6

Topic gezien door 388249 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, vr 11 jan 2013 - 10:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis

Dinsdag is anti-run voor sneeuw alleen ZO mogelijk ; de koers in BE/France geen grote invloed naar het Noorden




jorentje1997

Citaat van: glenn op za 12 jan 2013 - 06:12
Zorgt neerslagzone van Frankrijk mogelijk voor problemen in België ?

Zoals de laatste radarbeelden aangeven lijkt het er op dat we de neerslagzone boven frankrijk toch in de gaten moeten gaan houden !
Normaal zou de neerslagzone veel in kracht moeten afnemen wanneer het België intrekt. Maar we hopen natuurlijk van niet :P

Joep


Dennis

Canadees weermodel wil niets weten van mogelijke verzachtingen in het weer : de evt aanwezige Lagedrukgebieden koersen allemaal onder NL door door krachtig Hoog steeds bij Scandinavie temps mogelijk richting -15/-25




Joep


Dennis

Citaat van: Joep op za 12 jan 2013 - 08:44
Waarschijnlijk alleen uiterste zuiden Belgie meeste sneeuw?



zoals de runs nu zijn : BE/France -helaas voor de sneeuwfreaks nu maar er komen wel zeker kansen  ;)

matroesjka-world

Citaat van: Joep op za 12 jan 2013 - 08:40
sneeuwkansen dinsdag


Sneeuw is blijkbaar te moeilijk om te voorspellen, de 1 zegt zuiden van het land en het kaartje van Joep zegt westen van het land, ik zie het wel, wacht rustig af..
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

mochino

Het sneeuwt gestaag door in Zwolle. BLIjft ook op de weg liggen.

Dennis

Citaat van: matroesjka-world op za 12 jan 2013 - 08:49

Sneeuw is blijkbaar te moeilijk om te voorspellen, de 1 zegt zuiden van het land en het kaartje van Joep zegt westen van het land, ik zie het wel, wacht rustig af..

idd model runs zullen in details nog verder aanscherpen tot maandag voor evt sneeuw voor dinsdag - maar ik geniet al van de winter  ;)

doby

Goede morgen, lichte sneeuwval in Rutten NO polder

matroesjka-world

Dit is het resultaat hier, stelt niet veel voor, met het blote oog lijkt het meer dan op de foto  ;D ;D

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Dennis


MamaAs

Heeeerlijke pluim, gaat helemaal goed komen met de winter  ;D

Hier helemaal geen sneeuw. Er valt nu wat uit de lucht, maar dat is bevroren lucht ofzo, hahaha. Mini piepschuimballetjes.
Het voelt wel lekker koud aan, echt van die droge diepvries kou.

JPP78

Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

PatrickM

Het heeft hier nog niet gevroren, geen goed begin. :'(

JPP78

Vandaag zitten we in zuid Holland zuid, kijken of t daar nog gaat sneeuwen? Hier nu zelfde temperatuur als thuis.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

Jan van Ooijen

Heerlijke pluim van het Europees weermodel

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jenkie

Hier zo'n 1 ?  1,5 cm sneeuw! Fantastisch gezicht  :)

WinschoterWeer

Het is zaterdagochtend...ik sta buiten en voel de frisheid van deze winterochtend. Het heeft gevroren in het Oldambt. Er is wat sneeuw gevallen, maar das écht te verwaarlozen. Ik adem eens diep in en ben aan het "nowcasten"  ;) Ik geniet volop van NU, wat er NU is en ben niet bezig met een Elfstedentocht ofzoiets! Of met pakken sneeuw! Ik ben hier en het is geen grijze natte depri-ochtend meer.....het is heerlijk! Winschoten, half 10 : -2 graden licht bewolkt , nu zonnetje, eigenlijk geen zuchtje wind! Goeiemorgen! Koffie!  ;)

Snowman

Ik had vandaag geen sneeuw verwacht.
Maar toen ik vanochtend wakker werd lag er een dik pak sneeuw op de auto.
Grond temp is nog wel te hoog want op de weg ligt weinig, Wel zitten de weilanden vol met sneeuw.

Powered by EzPortal